afgebroken schroef

Gestart door Alberke, 19 juli 2020, 18:50:54 PM

Alberke

Een metalen schroef van 4mm waarvan de kop is afgebroken, hoe krijg ik die er uit?
Die setjes van de Brico en zo , zijn te grof, gemaakt voor beschadigde kruiskop schroeven.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bellejt

kleiner boortje gebruiken om een gaatje te boren in schroef en dan philips/kruis schroevendraaier voorzichtig in kloppen.Kan je de vijs eruit draaien.Mss eerst degrip gebruiken of iets dergelijks

den T

Hugo , is het jou gelukt om het vijsje te verwijderen. ik ben geïnteresseerd omdat ik een gelijkaardig probleem heb.
groeten Julien

B_Modelbouw

Gebruik een oude versleten schroevendraaiertje, waar je op de kop een drupje seconden lijm doet.

Eenmalig in gebruik, maar werkt perfect... niets uitboren en nadien terug liggen te tappen (vaak ook niet mogelijk met zulke kleine schroeven)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Citaat van: B_Modelbouw op 11 februari 2021, 01:00:33 AM
Gebruik een oude versleten schroevendraaiertje, waar je op de kop een drupje seconden lijm doet.

Goed idee, maar eerst best de kop van de schroevendraaier stomp (vlak) slijpen of vijlen om het kontakt opervlak te vergroten.
En gebruik best secondelijm in GEL vorm,
Mate van succes hangt er van af hoe vast het afgebroken draadstuk zit natuurlijk, want door de kracht die er ooit op zat (anders breekt dat niet) kan de schroefdraad wat vervormd zijn, en dan is het peanuts!
zit het héél los kan een magneetje misschien al redding brengen, maar dan moet het wel een ijzer/stalen schroefje zijn uiteraard.

;)

Alberke

Citaat van: den T op 09 februari 2021, 18:43:44 PM
Hugo , is het jou gelukt om het vijsje te verwijderen. ik ben geïnteresseerd omdat ik een gelijkaardig probleem heb.
groeten Julien
Slotenmaker laten komen, helaas.
Niet dat het setje niet werkte, maar de schroef zat te vast.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 11 februari 2021, 09:47:31 AM
Niet dat het setje niet werkte, maar de schroef zat te vast.

Zoals ik al zei dus...

;)

den T

Citaat van: Alberke op 11 februari 2021, 09:47:31 AM
Citaat van: den T op 09 februari 2021, 18:43:44 PM
Hugo , is het jou gelukt om het vijsje te verwijderen. ik ben geïnteresseerd omdat ik een gelijkaardig probleem heb.
groeten Julien
Slotenmaker laten komen, helaas.
Niet dat het setje niet werkte, maar de schroef zat te vast.
En heb je gezien hoe de de sloten maker het aanpakte?
grt Julien