Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Faller AMS

Gestart door janieburton, 14 juli 2020, 00:31:36 AM

janieburton

Een tijdje terug kwam ik op volgende site met een zeer merkwaardige bewering.

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=42634.0

In de 2de posting bijna helemaal onderaan beweerd hij het volgende:

" Hoe dan ook, eind jaren 80 zijn ook alle AMS productie mallen en gereedschappen en alles wat daarmee samen hing verkocht aan de Nieuw-Zeelandse firma 'York Brothers', maar het schip dat de lading naar Nieuw-Zeeland vervoerde is gezonken op de Middenlandse zee.

Een verhaal bijna te bizar voor woorden en aanleiding tot nog meer speculatie in de Faller scene, temeer ook daar de naam van het schip, de datum en plaats van afzinken nooit bekend gemaakt zijn.

Er zijn AMS liefhebbers die tot op de dag van vandaag de LLoyd schade registers naspeuren, maar tot op heden zonder resultaat." 


Ik zou denken dat ze dat per vliegtuig zouden verzenden ipv met een schip.

Zeer bizar verhaal ::)

 

Ronald

Och, en dan nog... het was een mooi systeem in die tijd maar compleet achterhaald nu. Jammer maar helaas ;)

Live goes on! :)

janieburton

Citaat van: Ronald op 14 juli 2020, 08:29:47 AM
Och, en dan nog... het was een mooi systeem in die tijd maar compleet achterhaald nu. Jammer maar helaas ;)

Live goes on! :)

Zeker een mooi systeem en zoals je zegt een misschien achterhaald systeem maar het was simpel om "verkeer in je modelspoorbaan stad" te hebben.

Ik dacht dat er ooit een merk( als ik me niet vergis Vollmer of Heiki) een systeem heeft uitgebracht met een soort loc met een soort sleper waarop een magneet was bevestigt die men onder de baan moest monteren in een bak waarin sporen moest leggen die dan de auto's deed voorit rijden die men dan ook moest voorzien van een metalen plaatje
 

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama