Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

B models 5537 met loksound V5

Gestart door Arnaudmarklin, 12 juli 2020, 15:39:11 PM

Arnaudmarklin

Hallo,

ik had een 5527 van B models en enkele dagen geleden, kocht ik een loksound v5 om die in de 55 om te bouwen.
Ik zette de sound van Dirk in mijn v5. Toen ik de lok op de spoor plaatste hoorde ik een schril geluid en decoder werd warm...
De lok heeft 4 ohm luidsprekers dus moet het met mijn v5 werken....
Nu als ik mijn decoder met mijn lokprog probeer te bereiken , is het als de decoder kapot was :'( :'( :'(
Wat heb ik niet goed gedaan???
Mvg,
Arnaud
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

krispy

Decoder retour sturen , kan een defect in zitten , mag niet warm worden , waarschijnlijk ergens kortsluiting , rijd de lok zonder decoder ? Zoniet mischien ergens geblokkeerd waardoor de motor veel te veel stroom trekt en decoder warm wordt
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Arnaudmarklin

Hallo Kris,

Ja de lok reed prima met een gewoone decoder.
Geluid was heel vreemd toen ik de sound décoder in de loc zette.
Ik keek in mijn 2de reeks 55, met originelle sound décoder, het is een v4 en luidsprekers zijn ook 4ohms....
Mvg,
Arnaud
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

Alex

Hallo Arnoud,

Mocht je de 5537 hebben (je schrijft over 5537 en 5527) weet je dan zeker dat deze 4ohm speakers heeft? De 5537 is volgens mij nog één van de eerst door b-models uitgebrachte 55-ers (correct me if i am wrong). Net als de 5515 kan deze best nog 2x 100 ohm speakers hebben. Bij mijn 5515 heb ik deze inmiddels al vervangen door een enkele 4 ohm speaker.
Best even nakijken dus. De nieuwere locs hebben inderdaad wel 4ohm speakers.

Alex

Arnaudmarklin

Hallo Alex,

Mijn 5537 heeft wel 4 ohm speakers.
Mvg,
Arnaud
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox