Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

verpakking/dozen modelbouwsets

Gestart door factageklerk, 11 juli 2020, 18:58:38 PM

factageklerk

Nu ik aan het rommelen ben op zolder , kom ik nog dozen tegen van modelbouwsets. ik had ze nog steeds hier liggen hoewel het meeste al in elkaar gezet was. ik twijfel om ze weg te gooien (in sommige zitten nog extra losse onderdelen) houden jullie ook de dozen bij of gooien jullie die ook weg achteraf?
 

59erke

ik gooi de dozen weg en de losse onderdelen verdwijnen in de rommeldoos
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jurgen

Vreemd genoeg hou ik alles bij.

Sommige dingen kan je in delen aan elkaar bouwen waarbij enkele grotere delen los blijven staan. Die kan je soms zo in de doos passen dat je ze terug kan dicht krijgen.

Lukt zeker niet met alles hoor.

Maar ik hou ze wel allemaal bij. Wat ik ermee doe? Ergens in de weg zetten...  ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Alan On Track

Aangezien ik veel aan zelfbouw doe op basis van papier en karton gebruik ik het karton van die dozen meestal als basis voor gebouwen, de restjes die ik niet meer kan gebruiken gooi ik weg. Een paar dozen heb ik dan weer bijgehouden om zaken in op te bergen
Modelbouw is een kunst

bellejt

van de kleine bouwsets gooi ik ze weg tenzij het die oude doosjes zijn van de jaren 70.Die worden wel eens graag gezien als verzamelobjecten en brengen soms wat centjes op.De grote gooi ik meestal weg en verzamel alle overbodige onderdelen in 1 grote doos.Behalve de lokloodsen want daar heb ik nog genoeg bouwonderdelen over om een 2de loods te bouwen :)

Rangeerduivel

Vroeger uit onwetendheid zelfs dozen van loc's weg gesmeten, dat lag toch maar in de weg, tot ik door had dat men er op tweedehanssites (veel) geld durft voor vragen...
Met verpakkingen van bouwdozen zal het wel zo'n vaart niet lopen maar toch bewaar ik ze nu, al zijn ze de laatste tijd weinig in aantal!

;)

marctje

ik hou alles bij. De dozen gaan in lege bananendozen per soort: Doos voor modelbouw dozen, doos voor wagons, doos voor locomotieven en een doos voor voertuigen en figuren. Daarna verhuizen ze naar de kelder. De plannen van de bouwdozen, de wagons en locomotieven gaan in een ringmap op soort.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Dirky

Citaat van: Rangeerduivel op 27 juli 2020, 17:49:56 PM
Vroeger uit onwetendheid zelfs dozen van loc's weg gesmeten, dat lag toch maar in de weg, tot ik door had dat men er op tweedehanssites (veel) geld durft voor vragen...
Met verpakkingen van bouwdozen zal het wel zo'n vaart niet lopen maar toch bewaar ik ze nu, al zijn ze de laatste tijd weinig in aantal!

;)

ja, hadden we het geweten... dan hadden we onze auto's ook gestockeerd, alle bouwdozen dubbel gekocht (eentje om te bouwen, eentje om 50 jaar later te verkopen).
Ooit 20000 bfr gegeven voor een Colt Turbo. Als je er nu eentje vind gaat die snel 25000 €. Ooit 1000 bfr gegeven voor een Tamiya Countach bouwdoos. Die gaan nu vlotjes weg voor 1000 tot 1500 €... ooit...
Hadden we... tja, moest mijn tante wielekes hebben gehad, 't was een karreke geweest :-)