Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Zoeken en aansluitend pech

Gestart door Peter, 11 juli 2020, 17:05:45 PM

Peter

Heb vorig week bij Eric het printje en de bijbehorende houder voor mijn Roco 6218 gekocht.
Die set past PERFEKT en is dus super gemaakt door Eric
Vandaag al "bijna" heel de dag het huis afgezocht naar mijn doosje met Ledjes (ook de Mini Leds van verschillende maten met aangesoldeerde draadjes van MinituurA, Ledbaron en de nodige weerstanden en diodes van Treinelektonika)  (heb er ruim voldoende) en NIETS maar dan ook NIETS meer te vinden
Vermoed dat ze ergens in een doos met afval tijdens het opruimen van de zolder is geraakt  en dus  met het huisvuil......
Slecht voor de bloedruk
Heeft er iemand soms nog vier wiite en vier  rode ledjes liggen diepassen in de lichten van die Roco 62
Zo ja, wil hij me die soms verkopen?
Met vriendelijke groet en alvast reuze bedankt
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

ik ken de roco63 niet.   Welk type Ledjes zijn dat dan wel ?
Een goeie omschrijving van wat je zoekt kan wonderen doen soms.

bvb : "ik zoek een band voor op mijn auto, het is een groene van jaren 90" daar ben je ook niet echt veel mee.   

ZIjn dat 2mm LEDs,  of SMD's , en welk type ? of afmetingen ?  Misschien heb ik wel iets
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Opgelost!!
Heb na lang (blijven zoeken) is een doos met van alles toch nog een zakje, ooit gekregen van Eric zaliger, met ledjes gevonden.
Ondanks de afbeelding van telkens reeks 53 loks, vermoed ik dat ze ook passen in de 62 van Roco

Leds by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

dat noemt men "towerleds"
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Raar, heb gisteren de ledjes eerst hun zoals, voorgesteld, hun zwart laagje achteraan gegeven.
De rode ledjes gaan vanzelf in de Roco lamphouders, de witte passen niet.
Bij het nameten hebben de rode inderdaad een doormeter van 1,8 mm de witte echter 2,0 mm
Raar omdat ze uit hetzelfde setje komen.
Dit betekend dus eerst de katen voor de witte leds iets uitvijlen.
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

peter,gaat beter met een boortje met de hand.De rode zijn inderdaad 1.8 mm en de witte juist 2 mm. Stond ergens in de handleidingen maar deze ben ik vergeten bij MIAA.Zal aan Pascal eens vragen of die nog beschikbaar zijn naar de toekomst toe.