Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wachthuisjes

Gestart door Rangeerduivel, 03 juli 2020, 16:28:12 PM

Rangeerduivel


OlivierV

Zelf maken kan ook, uurtje of 3 prutsen met wat pluimkarton en restjes plasticcard.

Als ik er nog eens eentje maak misschien eens wat meer bouw-foto's nemen.

NMBS SNCB HLD5525
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

#2
Ikzelf had er twee gekocht, maar de verkoop is geannuleerd.
Het was natuurlijk weer onze "overbekende verkoper" en na de koop bleek dat de op Ebay gestelde verzendkost telkens  vermenigvuldigd werd met het aantal exemplaren dat je bestelt.
Bovendien werd de verzending die geadverteerd werd als zijnde Bpost (1.10€) getransformeerd naar Mondial relay...
Toen ik hem daar op wees zette hij nog een grote bek op ook, van"als het je niet aanstaat verkoop ik niks aan U, ik annuleer de verkoop" enz...dus dat heb ik hem maar laten doen ook!
Iedereen die mij persoonlijk kent kan beamen dat ik niet gierig ben, maar ook dat ik niet van louche praktijken hou.
Ik had nog gedacht van een 21 LSM-kast te kopen (45€) als 'plukloc' omdat die van mij de ruiten mee 'geweatherd' zijn door de vorige eigenaar, maar ik vertik het om nog iets te kopen bij die vent! >:( >:(

;)

bellejt

iemand kan dat toch naprinten in 3d ? Daar rust geen copyright op hoor want firma is ten onder gegaan en rechten zijn niet verkocht.By the way : pas er enkele mm op aan en het is opgelost :)
Ps: die verkoopspraktijken zijn ondertussen bekend.Daarom dat ik daar en afgeleiden niks meer koop en idem 2dehands dat eigenlijk catawiki is geworden voor modeltreinen.

Waterman

Oh fuck is dat geen betrouwbare verkoper? Ik heb daar ook een rijtuig van gekocht  :o

svvander

Op 2 neutrale ratings na, nochtans veel positieve reacties.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: Waterman op 05 juli 2020, 22:49:59 PM
Oh fuck is dat geen betrouwbare verkoper? Ik heb daar ook een rijtuig van gekocht  :o

Ik zou niet panikeren Patrick, als je 't betaald hebt zal het wel toekomen hoor...

Citaat van: svvander op 06 juli 2020, 09:36:21 AM
Op 2 neutrale ratings na, nochtans veel positieve reacties.

Tja, niet alle deals mislukken hé...
Waar het mij om begonnen is was het feit dat er in de advertentie stond; verzending met Bpost 1.10€, en van zodra je koopt wordt een "bon" van mondial relay opgestuurd waar je al je gegevens moet op invullen. zoiets komt bij mij negatief over.
Ik denk niet dat je een verzending bij mondial relay kan laten doen voor 1.10€.
Volgens hem automatische mails, maar zoals ik in vorige post al zei, per éénheid dat je bij bestelt wordt ook de verzendprijs vermenigvuldigd.
Hij weet wel waarom hij geen PayPal aanvaardt!

;)

svvander

Mondial relay werkt goed hoor... is eigenlijk de vervanger van Kiala. Maar goed als je liever De Post hebt en als hij inderdaad aangeeft dat 'm het via De Post gaat versturen en het dan niet doet... dat is niet 100% correct.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Kiala werd overgenomen door UPS voor zover ik weet, tenzij het weeral veranderd is....

;)

svvander

Neenee klopt, maar UPS werkt niet zo goed en dat gat (goedkoop en via boekenwinkels en bakkers etc.) is in België verdergezet door Mondial Relay. UPS is een platte ramp. Al verscheidene zaken "verloren" via dit systeem. (Aan de deur is een ander verhaal, dan gaat er voor mij niets boven UPS).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Waterman

Citaat van: Rangeerduivel op 06 juli 2020, 11:13:41 AM
Citaat van: Waterman op 05 juli 2020, 22:49:59 PM
Oh fuck is dat geen betrouwbare verkoper? Ik heb daar ook een rijtuig van gekocht  :o
Ik zou niet panikeren Patrick, als je 't betaald hebt zal het wel toekomen

Wel wat betalen betreft..

Het is de eerste keer dat ik een biedi g win op Ebay (andere aankopen waren bij handelaars aan een vaste prijs).

Na het afsluiten van de biedingen heb ik op 'pay now' geklikt. Toen kwam ik op een pagina die me zei contact op te nemen met de verkoper.

Voor zover ik kan zien is er nog geen bedrag op mijn creditcard gereserveerd. Maar van de verkoper heb ik ook nog niets gehoord ivm de betaling. Enkel ook dat invulformulier van Mondial Relay.

Zijn er hier mensen met meer Ebay ervaring die me kunnen zeggen wat ik moet doen? Ik wil uiteraard dubbele betaling vermijden.

svvander

#11
Als je niets moeten bevestigen hebt voor betaling via creditcard, dan vrees ik dat je hem zijn rekeningnummer gaat moeten vragen. Volgens mij doet 'm niet aan creditcard en Paypal.

Edit: kijk eens bij verzenden en betalen: daar staat in dit geval betalingsmethode overschrijving.

Nu snap ik waarom Rangeerduivel niet zo scheutig is om hier te kopen: geen koper bescherming. Is het pakketje kwijt of hij stuurt het niet op en hij betaald je niet terug, dan is het zo. Tip: kijk in de toekomst dat je enkel koopt met Paypal of Creditcard. Dan heb je nog iets of wat bescherming.
Heb het onlangs ook nog voor gehad met een Duitser. Niet gezien dat het enkel overschrijving was. Betaald, pakketje verloren gegaan (verkoper had het bewijs dat 'm het verstuurd had, maar het object was niet duur genoeg om te verzekeren) en niets meer van teruggekregen. Een geluk dat het maar over €7 ging.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: Waterman op 07 juli 2020, 08:56:22 AM

Zijn er hier mensen met meer Ebay ervaring die me kunnen zeggen wat ik moet doen? Ik wil uiteraard dubbele betaling vermijden.

Ik heb al tig aantal keren op Ebay gekocht, panikeer niet, hij zal U wel kontakteren
Gezien je enkel per overschrijving kan betalen moet hij je zijn rek nr doorgeven. Dat doe je dan  gewoon op de bank of home banking.
Het duurt alleen iets langer eer je geld bij hem is.(normaal 1 etmaal, bij PayPal krijgt hij binnen de minuut bevestiging dat je betaald hebt)
De knop "betalen" werkt enkel als de verkoper PayPal aanvaardt.
Als er geen geld van je rekening is heb je ook niets betaald hé...
Als het te lang duurt naar Uw goesting kan je hem naar zijn gegevens vragen via de "contakt" knop.

Citaat van: svvander op 07 juli 2020, 08:59:07 AM

Edit: kijk eens bij verzenden en betalen: daar staat in dit geval betalingsmethode overschrijving.

Nu snap ik waarom Rangeerduivel niet zo scheutig is om hier te kopen: geen koper bescherming. Is het pakketje kwijt of hij stuurt het niet op en hij betaald je niet terug, dan is het zo. Tip: kijk in de toekomst dat je enkel koopt met Paypal of Creditcard. Dan heb je nog iets of wat bescherming.
Heb het onlangs ook nog voor gehad met een Duitser. Niet gezien dat het enkel overschrijving was.

Klopt volledig!

;)

Waterman

Ik heb een berichtje gestuurd. Bedankt voor de hulp.