Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mehano 77/78 verbeterde reling in messing

Gestart door mardig23, 01 juli 2020, 18:45:40 PM

SuSke

#15
Notitie "2015 GPS" op de ets doet me denken dat dit een print is die Gerolf gemaakt heeft voor Erik. Maar die zijn etsbak is compleet "buiten dienst" momenteel.

Ik heb in ieder geval een print van Gerolf gekregen om die eens in elkaar te krijgen (moet nog gebeuren dus).
Het plooiwerk voor de front borstwering is niet eenvoudig om het in de juiste vorm te krijgen en er moet aan gesoldeerd worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

Citaat van: SuSke op 02 juli 2020, 11:31:47 AM
Notitie "2015 GPS" op de ets doet me denken dat dit een print is die Gerolf gemaakt heeft voor Erik.



Ik heb die ets vermoedelijk in 2015 van Erik gekocht. Als ik mij niet vergis was ik de eerste die deze ets heeft gekocht want ik moest destijds nog wat wachten om hem te kopen aangezien Erik de laatste wijzigingen aan het doen was. Vermoedelijk is dit zelfs een prototype.
Moest iemand hiervan de handleiding hebben is deze steeds welkom.
Iemand een idee welke gele verfvariant hiervoor geschikt is ?


Mvg


755philippe

mardig23

Bedankt voor de info, heren.

Ik heb al effe wat info opgevraagd, en ben nu op zoek naar iemand die het plooiwerk kan doen.
Als ik dat zie op die van Jelle, kan ik alleen maar dromen van zo een resultaat.

Grts Karl
Mvg Karl

Gerolf

Het klopt dat ik die voor Eric (Loebaske) heb geëtst, en het klopt ook dat mijn vorige etstoestel wijlen is.
  Ik ben trouwens bezig met de bouw van een nieuw toestel: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30700.0.html

Het ontwerp voor die relingen-bouwkit in nieuwzilver is samen met Eric ontstaan.
  Zijn idee en ontwerp, en ik deed nogal wat verbeteringen aan de tekening zodat de kit te etsen en te bouwen valt.
De kit bevat trouwens niet alleen relingen, maar ook kapjes voor lampen en ander spul dat aan de relingen hangt.

Ik ga me echter niet bezighouden met zulke kits tientallen keren te etsen. Daar heb ik niet de tijd, noch het materiaal voor.
  Zulke hoeveelheden kan men beter door een firma laten etsen: Meerdere kits per "blad", ...

Ik ets regelmatig iets voor mezelf en soms voor vrienden, maar dat is artisanaal:
  kleinere series of zelfs eenmalig spul, niet commercieel, meer kosten dan een fabrikant heeft, ...

Ik heb in het verleden al enkele workshops over etsen gegeven, zodat andere hobbyisten deze techniek ook zouden leren
  aandachtig publiek en zo - dat wel, maar tot nu toe zijn er niet veel die er echt mee aan te slag zijn gegaan ...
Voor een van de laatste workshops (al even geleden) had ik met Jean (SteamN) zelfs enkele toestellen gemaakt,
  maar ook daarvan denk ik dat de meeste ergens stof staan te vergaren ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw