Mehano 77/78 verbeterde reling in messing

Gestart door mardig23, 01 juli 2020, 18:45:40 PM

mardig23

Beste Medemodelspoorders,

Ik ben op zoek naar de verbeterde relingen voor de HLR77.

Ik heb dat ooit met wijlen Loebaske besproken, en ik meen mij te herinneren dat er 2 verschillende waren in messing.
En die waren van hem zelf geloof ik, met afgeronde reling, en van Paul, met vlakkere railing.

Is er hier iemand die die ooit gezien of gemonteerd heeft, enig idee wat dit kost en waar dat nog te krijgen is.
Iemand foto's van?

Liefst zou ik die van Loebaske hebben, maar ik vrees dat dat Mission impossible gaat worden... :'(

Alle info is welkom!

Thanks!
Mvg Karl

bellejt


Rangeerduivel

#2
Er is hier ooit een foto verschenen van de PB-reling,(ik dacht van Houdini...) en die waren volgens mij best te pruimen,
Enig nadeel, maar dan enkel voor de muggezifters onder ons, die van PB zijn niet/kun je moeilijk voorzien van decals/beschrifting...waar de originele dat wel hebben.
Dat ze plat zijn valt haast niet op.
Voor de prijs van +/-17€ bij PB moet je het ook niet laten want ze mogen er best zijn

;)

bollen neus

"Wij" plooien hier relingen in zilver messing materiaal van 0,33 m/m en dat gaat perfect.  Bezigheidstherapie voor gepensioneerden noem ik dat. Met andere woorden, zelf eens proberen dan leer je nog wat. 8)
Den Eric.

Rangeerduivel

Citaat van: bollen neus op 01 juli 2020, 19:16:56 PM
"Wij" plooien hier relingen in zilver messing materiaal van 0,33 m/m en dat gaat perfect.  Bezigheidstherapie voor gepensioneerden noem ik dat.

Er is ook nog een andere soort gepensioneerden hé Eric; Deze die versleten zijn van werken bvb! ;D ;D

;)

bollen neus

Tja als 44 jaar en 5 maand effectief werken niets is, amai mijn buzze dan? Maar tja ze "weten" hier toch alles beter nietwaar? 8)
Den Eric

755philippe

Karl,
Ik heb de set van wijlen Loebaske nog liggen in de enveloppe die hij mij destijds opstuurde. Je mag altijd komen zien hoe ze er uit zien.
Ik moet wel melden dat ik ze niet verkoop maar nog wel van plan ben ze te plaatsen op mijne 7764'er als ik nog ergens wat tijd vindt om
ze te airbrushen, buigen en plaatsen. Ik heb trouwens nog ergens een handleiding hiervan op mijn oude pc geloof ik.


Mvg


755philippe

mardig23

Merci Philippe,

De handleiding is altijd welkom.
En misschien een paar foto's?

Vooral dan om even het verschil te zien met die van PB.

Ik blijf het eigenlijk raar vinden dat er zo veel 77-ers onder de verzamelaars zijn met kromme relingen, en dat daar zo weinig werd aan aangepast.
Uiteindelijk is de Mehano een erg mooie wijdverspreid model, en met enkele kleine aanpassingen benadert dat heel erg de echte...
En als ik nu zie dat zo een set maar 17€ kost, ga ik dat zeker een keer overwegen.

Grts Karl
Mvg Karl

Houdini

Mijn 77er heeft de messing relingen van PB. Ik had onlangs op het forum ook de foto's geplaatst. Ik zoek ze even op :)

mardig23

Top! Merci Jelle!

Heb je die zelf gemonteerd?
Mvg Karl

Houdini

En zo snel kan het gaan:









Indien gewenst, wil ik nog wel eens betere foto's maken.
Ik ben er best heel tevreden van: nee ze zijn niet rond zoals in het echt, maar dat zie je nauwelijks!


mardig23

Mooie hoor Jelle!

Heb je dat zelf gebogen?
Mvg Karl

Houdini

Citaat van: mardig23 op 01 juli 2020, 21:37:59 PM
Mooie hoor Jelle!

Heb je dat zelf gebogen?

Neen, helaas niet...
Mijn specialiteit zijn grote sloopwerken. Dit valt daar dus niet onder ;)  ;D

755philippe

#13
Hallo,
Even een foto genomen van de ets in nikkelzilver van wijlen Loebaske dat hij had gemaakt.


     


Ik heb gisteren achter de bouwbeschrijving gezocht maar kan deze spijtig genoeg niet vinden. Sorry . Er zijn wel enkele verschillen met die van PB.
Loebaske vertelde me destijds dat er enkele fouten waren bij de messingkit van PB en dat hij ze in deze set heeft aangepast. Ja, zo was hij wel, oog voor  details. Moet wel zeggen dat deze reling fijner is afgewerkt.


Mvg


755philippe

bellejt

gezocht in de documenten die ik nog heb van MIAA maar niks gevonden over 77/78.Deze staan vermoedelijk nog op de externe schijven van eric en die zijn bij de familie gebleven.