Soci

Gestart door Havoc, 15 oktober 2006, 13:22:59 PM

Havoc

Zijn er hier personen die iets meer weten over dit bedrijf dat stoomlocomotieven gebouwd heeft? Is er ergens een archief/vereniging dat materiaal heeft?

Dit naar aanleiding van het diorama dat zich in Congo afspeelt. Deze firma heeft een hele hoop locs gebouwd voor tram maatschapijen in Congo.

Er staat waarschijnlijk iets in de boeken van Dambly, maar die zitten in een of andere doos momenteel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rixke rail

Hallo Johan,

'k heb een artikeltje gevonden in "Rail et Traction" # 140 (sept.1998) : Les cent ans du chemin de Fer du Congo Matadi - L?opoldville.
Hierin staan enkele foto's van locs van S-L, maar ook Cockerill, Ragheno,... plus de geschiedenis van de lijn.
Mocht het U interesseren, wil ik ze wel inscannen en doorsturen.
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

Ik heb gezocht en gevonden "La soci?t? de Saint-L?onard ? Li?ge" door Andr? Dagant een uitgave uit 1980. Een boekje van 100 blz. Ik heb mijn exemplaar gekocht bij de TSP die voor enkel maanden pas de resten van dit werk terug te koop hebben aangeboden. Het boekje is wel eentalig frans

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

guy holbrecht

Johan,
Begin dit jaar (als ik me niet vergis)was er een 'stockverkoop' van oude boeken van Andr?  Dagant bij het TSP. Zij hadden wellicht de hand weten te leggen op de onverkochte exemplaren van deze spoorwegauteur. In zijn boek ' 125 ans de construction de locomotives ? vapeur en Belgique' wordt een hoofdstukje aan Saint Leonard besteed. Hierin vind je ondermeer de (beknopte)geschiedenis van het bedrijf terug en een lijst met geleverde locomotieven aan binnen en buitenlandse netten. alles weliswaar in de franse taal.
Misschien moet je je licht eens opsteken bij het TSP of dit boekwerk nog verkrijgbaar is. Zoniet, geef mij dan maar een mailtje en dan spreken we wel af over een copy.

Groeten,
Guy

Havoc

Bedankt mannen, ik ga daar mijn licht eens opsteken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.