Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag (niet)?

Gestart door Havoc, 25 juni 2020, 21:11:40 PM

raf

aan de onderkant zit er eentje met 10 tanden
van die enkele had ik er ook nog liggen maar geen dubbele

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 29 november 2020, 13:04:18 PM
aan de onderkant zit er eentje met 10 tanden
van die enkele had ik er ook nog liggen maar geen dubbele

gr raf
Ik heb er zo één, moet ik het opsturen?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Dank zei Hougo rijd het klein stomerke terug .
Het tandwieltje paste bijna juist het gat was iets te klein maar dan zei de draaibank was dit binnen 5 minuten opgelost.
Hugo hier voor mijn dank  ik heb weer het gemak om een lok te hebben die je zonder te zien op de rails kunt pleuren .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 02 december 2020, 12:36:47 PM
Dank zei Hougo rijd het klein stomerke terug .
Het tandwieltje paste bijna juist het gat was iets te klein maar dan zei de draaibank was dit binnen 5 minuten opgelost.
Hugo hier voor mijn dank  ik heb weer het gemak om een lok te hebben die je zonder te zien op de rails kunt pleuren .

gr raf
Iemand blij maken maakt mijn hartje warm.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Ha zo ben ik zelf ook hoor.
Als ik kan helpen laat ik mijn eigen werk liggen om voor een vriend in te springen .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Om terug aan te sluiten bij de titel na deze positieve noot... wat mijn dag dus absoluut niet maakt zijn vergaderingen! De hele dag de meest zinloze vergaderingen waar ze je dan vragen waarom het niet vooruitgaat.

AWEL OMDAT IK DE GODGANSE DAG IN STOMME VERGADERINGEN ZIT DIE JULLIE ORGANISEREN!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Citaat van: Havoc op 02 december 2020, 14:59:32 PM
Om terug aan te sluiten bij de titel na deze positieve noot... wat mijn dag dus absoluut niet maakt zijn vergaderingen! De hele dag de meest zinloze vergaderingen waar ze je dan vragen waarom het niet vooruitgaat.

AWEL OMDAT IK DE GODGANSE DAG IN STOMME VERGADERINGEN ZIT DIE JULLIE ORGANISEREN!

Nota van de directie: "Beste Johan, we verstaan uw ongenoegen en stellen voor om hier over even in dialoog met jou te gaan. Kunnen we morgen even een vergadering beleggen om te kijken wanneer we eens een vergadering kunnen vastleggen om dit euvel aan te pakken?"  ;D ;D ::) ;)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: svvander op 02 december 2020, 16:37:45 PM
Citaat van: Havoc op 02 december 2020, 14:59:32 PM
Om terug aan te sluiten bij de titel na deze positieve noot... wat mijn dag dus absoluut niet maakt zijn vergaderingen! De hele dag de meest zinloze vergaderingen waar ze je dan vragen waarom het niet vooruitgaat.

AWEL OMDAT IK DE GODGANSE DAG IN STOMME VERGADERINGEN ZIT DIE JULLIE ORGANISEREN!

Nota van de directie: "Beste Johan, we verstaan uw ongenoegen en stellen voor om hier over even in dialoog met jou te gaan. Kunnen we morgen even een vergadering beleggen om te kijken wanneer we eens een vergadering kunnen vastleggen om dit euvel aan te pakken?"  ;D ;D ::) ;)

Geef ze geen ideeën, ze zijn er toe in staat! Maar je vergeet nog enkele dingen:
- het aanmaken van een project team
- dat moet dan eerst de scope van het probleem vaststellen en een plan van aanpak formuleren
- dat plan van aanpak moet dan op de raad van directie of zoiets voorkomen
- daaruit volgt dan een de toewijzing van het project aan een groep, het vastleggen van een budget en een planning
- het inschatten van de nodige resources en beslissen of we dit intern of extern gaan doen
- het opstellen van een aanbesteding om dit uit te besteden
- ... (ik vergeet waarschijnlijk nog 47 stappen)
- in 2035 zullen we dan misschien een oplossing hebben als uiteraard de scope van het probleem niet veranderd is. (ja, tegen dan ben ik hopelijk op pensioen)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

rgp

Johan,

En toch is het de juiste aanpak.

Ik kan na bijna 40 jaar zeggen dat het verdomd moeilijk is om een scope, die niet om de 5 voet veranderd wordt door de klant te bekomen.
En het is vanaf dat punt dat je al de rest kunt bepalen.
Maar uiteraard moet je dit niet doen "om een potlood te kopen".

Roland

Michiel

Er is geen "juiste" aanpak. Pragamatici kan je kapot vergaderen. En planners krijg je niet aan het werk zonder dat elk gaatje is dicht-vergaderd. Verschillende stijlen, verschillende aanpak. Een geen van beide is de beste. Communicatie is belangrijk, maar de manier van aanpak kan en mag verschillen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

svvander

Johan, ik lach er nu mee he, maar ik zit in hetzelfde straatje.

Langs de andere kant heb ik deze week 3 vergaderingen gehad, waarvan ik dacht... "weeral, waarom"? En uiteindelijk zijn daar dan zaken naar bovengekomen waarvan ik dacht: "Echt, meent ge dees nu?" en "Allé al een geluk dat we dit nog gedaan hebben of...". Ik weet het, een projectleider moet het overzicht behouden. En ik denk dat dit één van de betere projectleiders is binnen onze afdelingen. Alleen: een nieuw groot project, met veel nog niet gekende zaken... dan gaat ge op zoek naar de onbekende factoren om deze zo snel mogelijk in kaart te brengen. En ik denk dat er daar iets fout gelopen is. (Dat en het slecht en laat opleveren van één van de softwarebedrijven, maar goed). Maar als product-owner, weet ik begod heel goe wat ik doe en waarom ik het doe. En als niet ieder onderdeeltje van het geheel dit ook doet of weet, dan loopt het wel eens verkeerd. En dan wil ik gerust over de tijdslimiet van het project gaan. Liever iets 5% te laat afleveren dat voor 99% werkt, dan iets 100% op tijd afleveren, dat maar voor 50% werkt.

Nu gaat ge mij voor gek verklaren, maar ik ben gek van projecten. Wetende dat ik meestal als product-owner, power-user, kampioen (bestaat echt he) of gewoon expert. Maar ik ben dan ook zo gek, dat ik altijd als enigste van den hoop wil dat er een project binnen business landt dat af is en werkt. Dat geeft enorm veel wrevel bij de rest. (Want die moeten opleveren en wat niet af is komt dan wel in fase 2, fase 3, fase 4... maar meestal is er dan al lang geen tijd en budget meer).

Wat gebeurd er denkt ge, als ge al 3x op rij, op 5 jaar tijd, het ene project na het andere mee helpt opleveren dat succesvol is? Just: nen overvolle agenda. Ik was een half uurtje geleden nog snel ff aan het inlezen op mijne PC van het werk, iets waarvoor ik overdag geen tijd had voor had tijdens het werk... tel van mijn leidinggevende. "Kunt ge maandag toch niet even opkomen naar Leuven om dat hier te coördineren? Het loopt hier in 't honderd en gij hebt de ervaring..." Jaja, allemaal goe en wel, maar ik moet de 15de wel opleveren en ik ben nog niet in de helft van mijn testen. Ach ja, als ge het niet graag doet zijn er 2 oplossingen: ge stopt ermee of ge leert er mee leven en ge past u aan. Ik heb mij aangepast en geprobeerd er het leukste van te maken. Alleen dat ik nu in een situatie zit, dat ik mijn eigen grenzen niet meer ken en soms overdrijf. Geen "neen" kunnen zeggen is dodelijk. Want als ge dan is neen zegt, dan zijn ze boos en dan wilt ge niet meewerken.  :o
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

En ik heb vandaag op mijn evaluatie van mijn diensthoofd te horen gekregen dat ik nog meer "neen" moet zeggen.
Zo kan ik meer tijd vrijmaken voor begeleiding van de jongere ingenieurs en implementatie van gewijzigde procedures.

En over "reunitis" of vergaderkoorts, deze week die net 3 dagen oud is, heb ik zo'n 20 vergaderingen gehad, dus wat is veel.
Basis is dat we trachten vergaderingen korter dan 1u te houden en ze zeker niet "back-to-back" te plannen door in je agenda ook wat tijd voor en na je vergadering te plannen.
"Plan your work and work your plan".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.