Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag (niet)?

Gestart door Havoc, 25 juni 2020, 21:11:40 PM

svvander

Ik heb geen bevestigde symptomen. mijn reuk en geur is zeker en vast goed (misschien zelf te goed), geen koorts, geen keelpijn, geen buikloop en zeker geen koorts. Ik ben enkele dagen geleden opgestaan met verstarde en verkrampte spieren (zonder voorafgaande aanleiding, zoals zwaar sporten of lang zware arbeid). Van mijn nek over mijn schouders, naar mij rug en mijn benen. Daardoor had ik vermoedelijk ook een barstende koppijn. Ik voelde me meer vermoeid dan anders en had weinig "fut" en kon mij niet concentreren. Ik ben van nature iemand die "ziek" kan opstaan en na een uurtje mij al veel beter voel. Maar als ik echt ziek ben dan gaat het voor gene meter. Dit was nu ook zo het gevoel. Ik zette de PC op van het werk en ik kon mij al niet concentreren om mijn wachtwoord in te brengen... dan kan ik er beter direct mee stoppen. Kan door de stress zijn (ik geef toe, ik ken soms mijn grenzen niet en leg mezelf daardoor soms heel veel stress op), maar volgens de dokter kon het ook Corona zijn.

Mijn vorige huisarts, die sinds kort met pensioen is, heeft mij ooit verteld dat ik een vorm van Fibromyalgie had. Ik had er nooit zelf zo vaak last van, maar nu ik er bij stilsta... het zijn wel alle symptomen en de aanleiding is er ook. En eigenlijk is het een logisch gevolg van al die Corona-toestanden. Minder slapen, minder sporten, meer koffiedrinken (waardoor je minder slaapt en ja ik ben een liefhebber van heel, daarom niet veel, goede koffie), meer stress...
Dus dit eerst proberen uit te zieken en dan terug 4x per week gaan lopen, in de hoop dat de weerstand dan terugkomt. En dan zien hoe we dit permanent kunnen uitvlakken.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Klinkt zoals een gewone griep, spierpijn is daar meestal het eerste dat komt. Nu ja, ben geen dokter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Ik ken een paar mensen met fibromyalgie, dit klinkt bekend.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 28 november 2020, 10:52:30 AM
Klinkt zoals een gewone griep, spierpijn is daar meestal het eerste dat komt. Nu ja, ben geen dokter.

Dat is ook mijn mening, de mensen vergeten door al die heisa over dat corona virus dat je ook op een andere manier ziek kan worden.
Een beetje in het verlengde van de eerste lockdown, men telde alle overlijdens mee als corona-slachtoffers, ook als het bvb om een hartstilstand ging.... ::)

;)

raf

doeme doeme en doeme

Klein stomerken is van de bak gereden en nu is er een tandwiel kapot.
En dit was zo een handig lokje om te testen want een 3 assertje loopt slecht en als hij overal overheen ging dan gaan de andere die beter contact maken er ook zeker over.
fleischmann van in de jaren stilletjes ;Te breet,lang en dik maar best voor 2 rail een goeie test lok .
Als het nu eens terug beurs was hé dan kon ik weer een goedkoop 3 of zelfs 2 assertje kopen voor dit werkje .
doeme toch

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 28 november 2020, 16:11:05 PM
doeme doeme en doeme

Klein stomerken is van de bak gereden en nu is er een tandwiel kapot.
En dit was zo een handig lokje om te testen want een 3 assertje loopt slecht en als hij overal overheen ging dan gaan de andere die beter contact maken er ook zeker over.
fleischmann van in de jaren stilletjes ;Te breet,lang en dik maar best voor 2 rail een goeie test lok .
Als het nu eens terug beurs was hé dan kon ik weer een goedkoop 3 of zelfs 2 assertje kopen voor dit werkje .
doeme toch

gr raf
welk tandwiel? Ik heb misschien een wrak..
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf


Dat tandwiel onder die messing schroef mist 2 tanden .
Hoe nu juist dat tandwiel beschadigd is kunnen geraken ??? je zou denken dat er dan eerder iets anders kaduuk ging.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Sorry het is een Lima constructie .
En ik heb nog wat 4 assige lima's liggen maar er past geen enkel tandwiel
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 28 november 2020, 18:32:00 PM
Sorry het is een Lima constructie .
En ik heb nog wat 4 assige lima's liggen maar er past geen enkel tandwiel
Zeker van? Ik was al naar een Vleesmans wrak aan't zoeken.
Lima's heb ik ook ergens...
hoe groot en hoeveel tanden?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

24 op het grote en 10 op het kleine
13 mm en het kleine is 6 mm het asje is 2,5 mm
Lima, 201700  dit is /was de loc

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel


raf

Ik vind het spijtig dat het direct is van ;koop maar een nieuwe .
De loc is perfect in orde buiten dat tandwieltje.
Als het nu beurs is dan staan daar soms verkopers die kleine onderdelen bij hebben en als je dan geluk hebt past het ook nog .
Naar een winkel gaan en er eentje bestellen is helemaal geen optie omdat ze deze nooit op stock hebben en dus moeten bestellen .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Raf,

Idd, maar ook de treinenwereld ontsnapt niet aan de wegwerpmentaliteit.

Vroeger, kon Bijna iedereen zijn lok herstellen of je handelaar kon het. Vandaag zitten de loks zo vol, dat je hem niet meer toe krijgt, uw handelaar die hem u verkocht heeft, kent alleen het referentienummer en de winst.  Dat is ook een van de oorzaken dat er nog zo weinig treinwinkels over zijn.

Roland

raf

https://repair.eu/

Ik ben dus van de oude stempel en wil zaken herstellen in plaats van in de vuilbak te gooien.
Ik doe niets liever dan op een beurs rond te neuzen in kleine doosjes waar onderdelen in zitten die misschien passen om zo iets te herstellen.
Ik moest eens koppelingen hebben voor een trein stelletje wat ik had.
De midden wagon was van een ander merk maar paste wel tussen de twee delen ook wat kleur en dergelijke aan ging en ze hebben zo in het echt ook gereden.
Nu het probleem was dat deze wagon kleinere wielen had dan het stelletje.
Het dak kwam wat hoogte was wel over een en de kleuren ook maar de koppelingen zaten lager.
Nu bestaan er instelbare koppelingen welke je dus in de hoogte kunt regelen.
Wel ik heb ze uiteindelijk wel via via gekocht maar man man wat een gezoek is dat ge worden .
De beste er uit was "als ik al die doosjes moet mee brengen dan moet ik 1 meter meer plaats huren ".
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 28 november 2020, 19:41:02 PM
24 op het grote en 10 op het kleine
13 mm en het kleine is 6 mm het asje is 2,5 mm
Lima, 201700  dit is /was de loc

gr raf
eentje van 13 doormeter en 24 tanden heb ik liggen, maar dat waar de 2 tanden af zijn, is dat een enkel of zit er aan de onderkant nog iets?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D