Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag (niet)?

Gestart door Havoc, 25 juni 2020, 21:11:40 PM

Alberke

Ik ken Johan als een sympathieke, behulpzame man, met veel talenten.
En met zo'n kennis van zaken loopt het al eens mis omdat je met teveel tegelijk bezig bent.
Als hij weer eens van die donkere gedachten heeft probeer ik hem een duwtje in de goede richting te geven.
Ik weet wel dat goede raad en goed bedoelde suggesties niet helpen, maar ik blijf het proberen.
Ik hoop dat hij uiteindelijk uit die sombere periode kan ontsnappen, ik zou hem niet graag verliezen als vriend.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Koen

Citaat van: Alberke op 28 juni 2020, 09:33:43 AM
Ik ken Johan als een sympathieke, behulpzame man, met veel talenten.
En met zo'n kennis van zaken loopt het al eens mis omdat je met teveel tegelijk bezig bent.
Als hij weer eens van die donkere gedachten heeft probeer ik hem een duwtje in de goede richting te geven.
Ik weet wel dat goede raad en goed bedoelde suggesties niet helpen, maar ik blijf het proberen.
Ik hoop dat hij uiteindelijk uit die sombere periode kan ontsnappen, ik zou hem niet graag verliezen als vriend.

@Hugo,
Ik denk dat dit een probleem is dat velen onder ons hebben. Als modelbouwer heb je meestal toch perfectionistische eigenschappen. Als je dan bovendien nog veel talenten hebt, tja, dan wordt het er inderdaad niet gemakkelijker op. Voor je het zelf door hebt, loop je jezelf voorbij.
Ook ik hoop dat hij snel uit deze sombere periode kan ontsnappen. Ik denk dat niemand onder ons hem als mede modelbouwer wil verliezen. Gelukkig heeft hij via jou en mogelijk ook via ons forum een ventilatiekanaal gevonden waar hij zijn hart een kan luchten. We duimen dat deze moeilijke periode snel voorbij gaat.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

svvander

Citaat van: Havoc op 27 juni 2020, 21:23:39 PM
Soit, morgen om 5h eruit om te gaan kijken of het allemaal werkt. Als het werkt dan zijn het de managers die op hun voetstuk kunnen gaan roepen dat ze het allemaal gedaan hebben en als het niet werkt dan heb ik het gevreten.

Jobdescriptie: pompier. Brandjes blussen die goed betaalde managers en externen veroorzaakt hebben. En ze hopen allemaal dat ik erin blijf. Veel gemakkelijker om een overlijdensbericht te schrijven dan een poot uit te steken dat het niet brandt. Maar ja, dat betaalt zo goed niet en je komt er niet mee in de krant.

Cynisch? Neen hoor. Gewoon realist.

Komaan Johan! Kop op maat! Niet laten hangen. Ge zijt beter dan dat. Ik ken uw gevoel... ik zit in (min of meer) dezelfde situatie op het werk. Als het niet werkt, dan komen ze bij mij zagen en klagen. En als het dan opgelost is, dan gaan ze met de pluimen lopen. Weet ge wat? Van mij mogen ze het doen: ik heb voldoening in hetgeen IK presteer en ik weet wat IK kan en niet kan. Als die mensen die met de pluimen gaan lopen er gelukkig mee zijn (wat ik ten zeerste betwijfel), so be it! Waar ik het meeste voldoening uithaal is de appreciatie van de rechtstreeks collegae. Die beseffen heel goed hoe het allemaal in elkaar zit. En ja, ook ik ben vervangbaar. Maar ne collega dat 's avond voor ik afsluit stuurt dat 'm blij is dat ik het weeral opgelost heb... daar heb ik persoonlijk meer aan dan €100 bruto per maand meer. (Al zou ik die dan wel kunnen gebruiken voor mijn treintjes). Of nekeer een schouderklopje (nu mag da niet meer he) van ne manager van nen andere dienst die wel beseft wat ik doe... dat is waar ik het voor doe.

Probeer die zaken na het werk volledig los te laten en geniet van de kleine zaken. Ook al is je baan nog niet wat je wenst, probeer, speel, leer en have fun. Daar gaat het tenslotte toch om? Soms is de reis om er te komen of het traject om iets te bouwen, toch veel leuker als het resultaat? En als het niet lukt, dan probeer je opnieuw: tot je zelf tevreden bent.

En drinken? Tja, daar kan ik mij moeilijk over uit spreken. Ik ken veel mensen die hun problemen verdrinken. Het enigste wat meestal overblijft, is de kater en koppijn den dag erna. Ik drink ook graag eens een pint (of 2 of 3), maar mij verzuipen in den drank, daar heb ik geen plezier aan. Ik kan er ook wel veel te goed tegen... wat ook niet goed is natuurlijk.

Mijn alternatief? Nekeer afspreken met ne maat om ene te gaan drinken (ok, is ook drinken  ;D ), nekeer gaan fietsen, nekeer de Playstation opzetten en een race starten... alles wat mij maar van het negatieve kan weghalen. Maar... ne keer een goed gesprek kan ook helpen. Praten helpt (dat is niet alleen de slogan van mijn werkgever, dat is in realiteit ook zo), al zal je ook moeten luisteren... en daar ben ik dan niet zo heel goed in.

Iedereen heeft het wel al eens moeilijk en niet iedereen durft erover te praten. Ik denk dat het niet slecht is dat je het hier al eens van je "afgeschreven" hebt. Misschien dat je er op het ogenblik zelf niet veel aan hebt, maar als je dit allemaal gelezen hebt, ga je misschien al rustiger zijn en beseffen dat het allemaal nog niet zo erg is... als een café zonder bier! (Naar analogie met wijlen Bobbejaan Schoepen)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

stoomlokje

Johan,
kop op man ,"Hier mijn treinbaan, verder kom ik niet. En zelfs dat lukt nog niet"
Ik ben al van 2005 aan mijn baan bezig en er rijdt nog géén meter hoor .
Ik ontmoet door dat stomme virus ook bijna niemand meer. :'(
Als ik het niet meer zie zitten , en dat is ook dikwijls , ga ik aan wat anders knoeien , ik heb ook duizenden projectjes die nog altijd niet afgewerkt zijn.
Ik heb de laatste 2 maanden een deeltje van mijn huis afgewerkt , dat 30 jaar geleden eigenlijk al moest gebeuren.
En als dat dan gelukt is dan komt de moed weer vanzelf, en denk je: dat heb ik dan toch voor mekaar gekregen.
En als ik dan te moe ben of te veel pijn heb ( leef er elke dag mee 24/24) :'( om iets te doen, dan ga ik op dit forum mij uitleven. ;D Als je hier iets fout zegt , kunnen ze toch niet aan je. ;D ;D

raf

ach het leven en die met de pluimen gaan lopen ook mee bekend
in een put ja heb ik ook al eens gezeten pillen gekregen en andere zooi maar dan op een dag gedaan met de shit en zelf er terug uit gekropen
op ford werkten wij in team dat wilde zeggen de rest hing tegen de kast en ikke was aan het werken ;ze hebben er zelfs filmpjes van gemaakt ;
ooit heb ik eens een deel van mijn duikboten kapot geslagen en de mallen in stukken gezaagd en naar het stort gebracht ;goeie beslissing was het niet maar hé ik had terug ruimte voor iets nieuws

drinken??? buiten een pintje met het avond eten al de rest vind ik zonde van het geld
en inderdaad koppijn en een humeur
na de regen komt zonnen schijn of opnieuw regen want hé we leven in belgikistan hier kun je op een mooie zomer dag zelfs sneeuw krijgen

gooi het hier maar op het forum heb ik ook meermaals gedaan als er weer eens iemand overleden was of het me niet goed ging
en kijk de gek is er nog steeds zelfs na hartinfarct en hersen infarcten ;

gr raf en praat er over die het willen lezen begrijpen wat het is want meestal hebben hun het ook mee gemaakt

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Allé, gisteren een stuk willen afgieten en de siliconen hard niet. In plaats van een stap vooruit weer dagen werk om dat allemaal in orde te krijgen. En zo is het met alles... Kostbeu... Hoe krijg je de die rotzooi van dat stuk zonder de boel verder naar de kl***n te helpen? Beter alles gewoon de bak in kappen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

#22
wel Johan blijkt dat ik niet alleen met dat probleem worstel
zelfde probleem hier van de week
ik wilde van de straat delen silicone mallen maken en na een week is de silicone nog steeds niet uitgehard
dus alles de bak in en opnieuw beginnen
denk je nu echt dat jij alleen dat probleem hebt ???
echt nie
hier zie filmpke van de shit dus efkes terug uit de vuilbak gehaald speciaal voor u

https://www.youtube.com/watch?v=4fwvdJyRUig&feature=youtu.be
polyester afgewerkt om een romp te maken het begin van deze maand
resultaat er waren plaatsen die niet wilde uitharden (slecht gemengd)maar ik had niet anders gedaan dan anders maar de polyester is wat aan het einde van zijn houdbaarheids datum
resultaat de romp was zo beschadigd na het zuiver maken met aceton dat er zoveel moest geplamuurd worden dat een nieuwe maken sneller en gemakkelijker was

dat ik dit hier niet altijd schrijf is omdat sommige zaken niet met treinen te maken hebben
maar het gebeurt wel
en iemand die zegt van "mij gebeurd dit nooit" wel das een dikke leugenaar ;nooit lukken zaken die je doet 100%

adem halen de zooi in de vuilbak en opnieuw beginnen is de enige oplossing

gr raf ik ga een lekje dichten in een romp van een potvis
want na elk gedicht lekje lijkt er wel eentje bij te komen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Ik vind het een beetje cru om hier mijn eigen lijdensweg te publiceren, maar toch, ik ga er voor.
Ik zal beginnen met het overlijden van mijn vrouw. De administratieve en financiële rotzooi waar je daardoor in gestort wordt is onbeschrijflijk. Wie het heeft meegemaakt kan het beamen. Erfenisrechten op je eigen meubels? Pardon?
Maar ja, je verwerkt het, nooit helemaal, maar je vindt troost in je "treintjes". En dan gaat het een tijdje goed, verdacht goed, want boven je hoofd bungelt er iets blinkend en scherp.
En yep! Vorig jaar onverwacht een maagbloeding, een paar weken coma, en dan terug leren gaan, aansterken. Na veel onderzoeken het leuke nieuws: u hebt kanker! En niet zo maar een kanker, nee een NET, vrij zeldzaam. Maar ach, de medische wetenschap staat voor niets, dus naar het Universitair hospitaal, daar weten ze van wanten. Jammer, maar de drie standaard behandelingen lukken niet bij u, we gaan u maandelijkse inspuitingen geven, dat moet de tumoren stoppen. Weer jammer, het lukt niet erg, we moeten zoeken naar bijkomende behandeling.
En in februari kreeg ik het nieuws dat ik het appartement waar ik (wij) vijftig jaar wonen, moet ontruimen, het gebouw is verkocht en word gerenoveerd. Ervaringsdeskundigen weten wat een boel (rot)zooi ge verzameld op al die jaren. Ik zal het hoofdstuk "complicaties bij het zoeken van een woning" overslaan. Enfin, alles het overblijvende is ingepakt, nu nog een dag kiezen.
En seffens vertrek ik naar de oncologie, waar ik het vonnis ga aanhoren wat mijn verdere behandeling gaat zijn. Ik weet al dat de uitslagen van de diverse scans weinig hoopgevend zijn, dus.... Misschien ineens naar het Schoonselhof verhuizen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Hugo veel sterkte zou ik zeggen
maar ik denk dat iedereen wel zo een posting kan schrijven die meerdere pagina's beslaan .
soms is zot en onnozel doen ook een soort van muur die een persoon rond zich trekt om het leed wat ze mee maken niet te tonen .zo werd me de vraag gesteld vroeger waarom we geen kinderen hadden en dan antwoorde ik steeds met "ik spuit water maar wel elke dag"
om de waarheid niet te moeten vertellen en na 43 jaar kan ik dat nog steeds niet omdat ik dan gewoonweg in tranen uitbarst en geen letter meer gezegd krijg
er zijn maar een paar mensen die weten waarom en dat houd ik liever zo
ach ik kan pagina's vol schrijven met ellende die we hebben moeten door maken

nu weer efkes depri met wat ik reeds schreef komen de gedachten weer terug
en ook het verdriet

ik ga wat schuren dat verzet de gedachten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Ja Hugo, ik weet het, we hebben het er al vaak over gehad. Je weet ook goed genoeg wat de hoofdzaak is. Het komt er gewoon allemaal bij. The straw that broke the camel's back weet je.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Inderdaad Raf en Johan. Maar op de duur voelt het aan of er daarboven (of daaronder) iemand u persoonlijk viseert! ;)
Bijvoorbeeld: Ik sla wat spullen op in een kurkdroge kelder. Nog nooit water in gezien. Vorige week is die ondergelopen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

ja Hugo soms voelt het dat de zin
na regen komt zonneschijn niet lijkt te werken
want na de regen komt er nog meer regen
het licht aan het einde van de tunnel vergeet het maar ze maken steeds tunnels bij

wilde speciale dunne plamuur zetten daar juist en juist ja de plamuur is dik geworden
dus er maar wat polyester bij gekieperd en hopen dat hij terug plat word
zodat ik zeer kleine gaatjes ga kunnen opvullen ;want na de primer bleken er wel een 100 tal putjes in de gelcoat te zitten die voorheen niet zichtbaar waren

niets levens bedreigend maar ook alweer shit
seffens kijken of ik ze dicht krijg met wat ik nu aan het mengen ben met een speciale menger (labo ding ooit gekregen )
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Als voorbereiding voor de chirurgische ingreep die mij te wachten staat (Aneurysme in aorta) moest ik deze week naar de cardioloog  ter kontrole.
Volgens hem is alles in orde, doch voor alle zekerheid moet ik volgende week nucleaire scan laten nemen van hart, want de vorige was weeral vier jaar geleden. Daarna weer naar de vaatchirurch om de datum van de ingreep vast te leggen. Als het mee valt is het de ene dag binnen voor de ingreep en de volgende dag naar huis. Als het wat tegenzit, en de ingreep zwaarder en is dan we verwachten, (en alles goed gaat) is het een week ziekenhuis.
Ben dus al wat ongerust, en mijn echtgenote is dus nog veel ongeruster (slecht voor haar gezondheid)
Tja ouder worden heeft zo ook zijn problemen
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

peter sterkte man en ja ouder worden heeft zo zijn gevolgen
de enige oplossing zo blijkt is jong dood gaan maar zelf zie ik dat niet zo zitten
dan maar liever oud worden met problemen

maar kijk als je ziet hoeveel jeugd er nu gewoon dood valt op de fiets of voedbalveld
dat is ook niet normaal hé

succes aan je dokter en jezelf zodat je nog veel mag posten op het forum

gr raf
ps vrouwen en ongerust ???? daar is niet echt veel voor nodig om die ongerust te maken hé
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.