Wat maakte vandaag je dag (niet)?

Gestart door Havoc, 25 juni 2020, 21:11:40 PM

raf

Jaren terug L&H software aangeschaft en dat werkte redelijk goed alleen het voorlezen van mails word je gek van. Punten en komma's worden ook mee gelezen .
Dat ding had ook problemen met hoofd letters maar als je aan het werken bent en je wil bij blijven was het wel handig.

Nu
4 jongens van pakweg 14 en 19 jaar staan in den okay en ze hebben 21 euro te spenderen.
Dit bedrag willen ze volledig benutten .dus chips, cola en nog wat zaken en ??? shit gsm vergeten ;ha zei den andere ik doe het wel efkes .doeme accu plat.de andere had geen bereik en /of kon de app  niet vinden.
Wel om een kort verhaal langer maken die 4 kregen het niet uitgeteld uit de kop hoeveel ze reeds in hun handen hadden en nog eventueel te besteden .
Vroeger werd geprobeerd in een school de mindere leerlingen slimmer te maken en nu ???
worden de slimmeriken dom gehouden want anders is er te veel verschil?
zo mag ook niet meer op de examens 60% of 70% staan .Nee want daar krijgen die dan maar 40 of 30% hebben een trauma van .
Nu is dit opgelost door "je hebt 65 deel punten" ?????
65 deel punten van wat ??? van 100  dat is hoe je het ook keert of draait 65 %
Ik heb dus op Edge de spelling controle aan staan en als het niet klopt komt er een rood streepje onder en probeer ik het aan te passen tot het streepje weg is .
Ok niet perfect maar ik doe nog mijn best.
Nu de printer terug opstarten zie anders krijg ik niks gedaan .

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Decapod

Citaat van: Dirky op 09 december 2020, 09:03:53 AM
Dus Thomas, nooit ofte nimmer gaan we dezelfde mening delen. In jouw wereld heb jij gelijk. In mijn wereld blijf ik bij mijn mening...
Dus, bij deze trek ik me even los van deze discussie en ga ik weer aan de slag, ditmaal hopelijk zonder extra vuilbakvulling....  :D

Goed te horen dat deze toog je hier geholpen heeft. Wel één ding: het hoeft natuurlijk geen deel van jouw wereld te zijn. Zolang je je daarvan bewust bent, is dat meer dan ok. Maar een mening is dit niet, wel een feit. Dus gelijk moet ik niet hebben, hoor  ;) . Het blijft voor veel mensen gewoon de nagel aan hun doodskist, en al is dat heel begrijpelijk, het blijft wel emotioneel.

Johan, die regel voor die Engelse werkwoorden is net heel logisch. Het enige verschil is dat je voor werkwoorden die je nog steeds op zijn Engels uitspreekt (zoals deleten, racen, barbercuën, e.d.) je de Engelse infinitief neemt als stam, dus de infinitief zonder 'to', bv. voor deleten, is dat 'to delete', en dat wordt dan 'delete'. En voor de rest volg je gewoon de basisregel van het Nederlands. Dus 'ik delete', 'hij delete' voor de OTT. 'Ik deletete' (stam + te, want t-klank zit in 't kofschip), 'hij deletete' voor de OVT. Dat ziet er vreemd uit, maar het is logisch. Had men daar aan beginnen morrelen, dan zou het pas tot een onlogische knoeiboel geleid hebben.

Allez, genoeg gezeverd over dt en spelling, wat mij betreft. Ik wil er wel eens een workshopke over geven, maar dat met toog en pinten ...  ;D

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

raf

Zo nu verder. na een 2 weken printen was de fep beschadigd .
Doordat er zoveel mis prints waren en er dus stukken aan de fep bleven plakken moest deze vervangen worden .
Voor die het niet weten fep is het membraam tussen het scherm en de build plate.
Zonder dat membraam zou de resin er uit lopen namelijk.
Belangrijk is dat dit membraam krasvrij is en ook zonder beuken en builen zit.

Nu groen er in en dan kan ik de bier bakken printen .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Raf,

Uw voorbeeld is zo herkenbaar.  Ik diende op zeker ogenblik drie hangpanten voor op terras af te halen.  Per hangplant was het 13,40 euro.
Ik zei: dat is dan 40,20 euro. De verkoopster (geen 25 jaar oud) keek mij aan en wou narekenen maar had haar rekenmachine niet en dus begon ze luidop: 10 x3 = 30; 3 x 3 = 9, dat is dus 39 en dan 3 x 0.40 = 1,20 dus in totaal 40,20 euro.

Een verkoopster die niet kan rekenen, die bestellingen niet voorbereid en verbaasd gaat zijn als ze een C4 krijgt.  Want dan gaat ze zich enorm verontwaardigd voelen.

Roland

Dirky

Citaat van: raf op 09 december 2020, 09:29:30 AM
Zo nu verder. na een 2 weken printen was de fep beschadigd .
Doordat er zoveel mis prints waren en er dus stukken aan de fep bleven plakken moest deze vervangen worden .
Voor die het niet weten fep is het membraam tussen het scherm en de build plate.
Zonder dat membraam zou de resin er uit lopen namelijk.
Belangrijk is dat dit membraam krasvrij is en ook zonder beuken en builen zit.

Nu groen er in en dan kan ik de bier bakken printen .

De slicer software zet elk object steeds in het midden Raf dus daar slijt die FEP snel. Ik schuif elk voorwerp weg van 't midden als 't mogelijk is en de FEP gaat dan idd iets langer mee...

renstimpie

Als je bij foute prints verharde resin van de fep wil halen,  dan helpt het ook om onderaan aan de fep te duwen.  De verharde resin komt dan vanzelf los.   Gemakkelijker dan soms met een spatel het los te maken.  Zo heb je ook minder kans om je fep te beschadigen.  Het is maar een tip.   

raf

Tips mee genomen .En ik zet inderdaad de delen verspreid over de BP.
Ik probeer steeds de BP vol te zetten met klein delen .Daar deze niet echt veel meer tijd kosten om te printen.


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: Decapod op 09 december 2020, 09:21:03 AM
Johan, die regel voor die Engelse werkwoorden is net heel logisch. Het enige verschil is dat je voor werkwoorden die je nog steeds op zijn Engels uitspreekt (zoals deleten, racen, barbercuën, e.d.) je de Engelse infinitief neemt als stam, dus de infinitief zonder 'to', bv. voor deleten, is dat 'to delete', en dat wordt dan 'delete'. En voor de rest volg je gewoon de basisregel van het Nederlands. Dus 'ik delete', 'hij delete' voor de OTT. 'Ik deletete' (stam + te, want t-klank zit in 't kofschip), 'hij deletete' voor de OVT. Dat ziet er vreemd uit, maar het is logisch. Had men daar aan beginnen morrelen, dan zou het pas tot een onlogische knoeiboel geleid hebben.

Wel , het is onlogisch. Veel logischer is "wissen" gebruiken ipv to delete. Gevolg nu is dat er velen het niet meer gaan weten of het nu engels of nederlands is en van 2 talen een knoeiboel gaan maken. Je moet met die logica beginnen, niet achteraan.

Trouwens, "barbercuën" is dat de kapper op de rooster leggen? ;)

Citaat van: rgp op 09 december 2020, 09:36:11 AMUw voorbeeld is zo herkenbaar.  Ik diende op zeker ogenblik drie hangpanten voor op terras af te halen.  Per hangplant was het 13,40 euro.
Ik zei: dat is dan 40,20 euro. De verkoopster (geen 25 jaar oud) keek mij aan en wou narekenen maar had haar rekenmachine niet en dus begon ze luidop: 10 x3 = 30; 3 x 3 = 9, dat is dus 39 en dan 3 x 0.40 = 1,20 dus in totaal 40,20 euro.

Langs de andere kant kan ze rekenen.  Nu ja, het is niet omdat de kassierster niet kan rekenen dat het allemaal plat ligt als de stroom uitvalt. Op de meeste artikels staat geen prijs en als die niet ingescand worden loopt het volledig stockbeheer en boekhouding in het honderd. Geloof me, die kassierster mag nog vierkantswortels uit het blote hoofd kunnen rekenen maar zonder scanner... geen verkoop.

Citaat van: raf op 09 december 2020, 09:20:07 AMIk heb dus op Edge de spelling controle aan staan en als het niet klopt komt er een rood streepje onder en probeer ik het aan te passen tot het streepje weg is .
Ok niet perfect maar ik doe nog mijn best.

Oh, automatische spellingcorrectie! Het eerste dat ik afzet op al die dingen. Gisteren nog een stoot ermee voorgehad. Om op bepaalde servers in te loggen moet je bij ons een aparte account hebben. Geen probleem, ik heb die. Alleen gebruik ik dat maar eens om de zoveel maand. Dus ik kon niet meer aanloggen want geblokkeerd en geen flauw idee wat het paswoord was. Ticket aangemaakt bij ICT en (wonder boven wonder) dezelfde dag een email dat de account gereset was met xxxx als tijdelijk paswoord. Ik blij en direct geprobeerd. Noppes. Nu stond er aan het einde van dat tijdelijk paswoord @Joske Vermeulen (niet mijn echte naam :) ). Dus ik dat een met, eens zonder ingegeven. Werkte voor geen meter. Telefoontje naar die kerel. En die zijn nikkel viel plots.

Hij had enkel @ toegevoegd achteraan het paswoord en Outlook had mijn naam er automatisch aangeplakt. Alle 2 een dik uur verloren door zo'n automatisch systeem dat eigenlijk niet nodig is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Maandelijkse inspuiting; mottig, voor niks goesting. :'(
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Ze hebben juist mijn paswoord gereset omdat het een te gemakkelijk paswoord was
1234 was het passwoord.

Nu heb ik een ander gekregen 12   en 34  en of ik het goed wilde onthouden nu .

Zie je het verschil .??????
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Kortsluit probleem op de wissels opgelost . Ik schakel de rails IN de wissel mee als alles op 2 rail staat en dat bleek problemen te geven wat daarna de 3 rail aan gaat .
Ik dacht dat het probleem bij de slepers lag (soms een vonkje)maar het bleken de wiel flenzen te zijn die de zaak saboteerden .
Nu het zo gedaan dat die rails potentiaal loos worden als er 3 rail over gereden word .

Ook weer opgelost .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo vandaag mijn tandwieltjes binnen gekomen om in de DDR piko condens tender deze te vervangen .
dan kan deze loc terug op zijn 4 assen trekken en dat gaat alleen maar het rijgedrag tengoede komen .
straks na het eten een decoder er in zeten en de verlichting en dergelijke
ik heb er reeds eentje gedaan overlaatst dus ik weet waar de valstrikken zitten hahahaha

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.