AR45 Olaerts - Nieuwe Motor

Gestart door 755philippe, 20 juni 2020, 11:33:01 AM

755philippe

Waarschijnlijk de oorzaak gevonden denk ik. De stang van de as waar de antislipbanden op zitten was wat verbogen. Hopelijk kan ik deze nog bij Olaerts vinden. Als ik deze heb eens kijken of het probleem opgelost is. Het stangetje is 2mm dik en 20mm lang. De flenzen heb ik er af gehaald.
Met wat geluk heb ik misschien geen nieuwe motor nodig en bespaar ik dan ook die kosten.
Mvg


755philippe

SirGresley

Die Black Beetle's zijn goed maar neem dan ook een niet gemotoriseerd stel erbij voor betere stroomopname.
Ik heb vroeger er eentje in de grijze muis (800 serie) ingebouwd. Het was sterk genoeg op een vlakke en niet te bochtige baan maar meer ook niet.
Ook een Lima type 15 er mee uitgerust (samen met niet-gemotoriseerd stel) ook verlaagd, herspoten en Sommerfeldt pantografen.) maar nog nooit uitgebreid getest. Deze is wel te koop.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

755philippe

Uiteindelijk toch besloten met Guido kontakt op te nemen. Hij gaat mij een nieuwe verbeterde chassis gratis opsturen. Moet enkele de verzendkosten betalen dus toch een goede service. Ik wou de loc niet opsturen omdat ik hem anders te lang kwijt ben. Op het nieuwe chassis de originele kap en draden inpluggen kan ik wel zelf en sneller. Ben benieuwd naar de verbeterde eigenschappen. Ik laat nog iets weten over de rij-eigenschappen als ik het chassis heb aangekregen.

Wordt vervolgd...


Mvg


755philippe

Rangeerduivel

Citaat van: 755philippe op 04 juli 2020, 20:15:45 PM
Hij gaat mij een nieuwe verbeterde chassis gratis opsturen....dus toch een goede service.
...als ik het chassis heb aangekregen.

Heeft hij er ook bijverteld wanneer?
Toen ik hem zei "Guido, de wielen van het niet gemotoriseerde draaistel van mijn AR4408 slepen tegen het chassis..."
was zijn antwoord
"A ja, die komt van bij ons, wij zijn de enigen die dat gemaakt hebben"
en daarmee was de kous af, en een volgende klant werd gehoord... ::)

;)

755philippe

Vandaag met de post het onderstel van Olaerts ontvangen. Meteen ingebouwd en de AR45 rijdt zeer goed. Nu zit ik alleen nog met 1 probleem. Ik heb een AR45 van de allereerste reeks waarbij je kabinverlichting had als extra funktie. Alleen weet ik niet meer of je de interieurverlichting afzonderlijk kon schakelen. Momenteel is die alleen schakelbaar als je FO aktiveert. Weet iemand of die afzonderlijk schakelbaar is zonder dat de frontverlichting aan of uit gaat.
Mvg


755philippe

Break302

Simpel weg neen, alleen de cabinne verlichting is apart te schakelen.
Interieur verlichting werkt altijd samen met de front verlichting.

Jos

755philippe

Bedankt, dan ben ik zeker dat het goed aangesloten is.
Spijtig dat dit niet apart kan.
Mvg


755philippe

bellejt

je kan toch gewoon de verlichting afkoppelen en op een andere functieuitgang zetten

755philippe

Gewoon de verlichting afkoppelen is niet zomaar gedaan volgens mij. De dekoder is ingeplugd op de verlichtingsprint en hier zit ook de kabineverlichting op. Volgens mij moet je dan iets veranderen op de koperbanen van de print. De dekoder is een Esu 8 pins volgens mij V2. Hierop is geen aansluiting te zien voor een 2de funktie (normaal paarse draad maar die zit er niet op). De dekoder kan ik wel veranderen in een V5 maar voor de rest zou ik niet weten hoe het moet.
Mvg


755philippe

bellejt

#24
Men zou dan moeten kijken of de groene uitgang is aangesloten en zoals je zegt vermoedelijk een koperbaan doorsnijden.


755philippe

Hallo,
Ik ga enkele foto's plaatsen van de printplaat die zich in het interieur tegen het dak bevindt. Wat betreft de decoder vermoed ik dat zij bij Guido de paarse draad van de Esu hebben verwijderd. Ik zou niet weten welke koperbaan ik zou moeten doorsnijden om deze aan de F2 te koppelen.
De bedoeling is om het volgende te bekomen :
  FO = frontverlichting
  F1 = Cabverlichting
  F2 = binnenverlichting
Momenteel is de situatie de volgende :
  FO = front + binnenverlichting
  F1 = Cabverlichting


Even de foto's             lok vooraan en decoder ingeplugd   
                         
     
      Lok achterzijde


     
     Dekoder even uitgeplugd


        


Mvg


755philippe     
     


bellejt

zou het hier bij mij meten hebben maar lijkt niet zo moeilijk.De baan van de groene draad is op het eerste zicht de AUX 1 en zou dus moeten onderbroken worden en aan AUX 2 gesoldeerd worden.Natuurlijjk moet die dan ook gemapt worden. De violet zou naast de oranje moeten komen en vandaar naar de baan van de binnenverlichting.Die is losgekoppeld (doorgeneden) van de groen draad