terug vinden welke Aux aangesloten is

Gestart door SuSke, 15 juni 2020, 10:26:47 AM

bellejt

die is niet uit te lezen want is zo een MFX decoder in de plux 22 versie.Kan wel de toewijzing plaatsen maar die zit in de handleiding van de loc.We hebben die ooit proberen te vervangen door een gewone locsound maar dat liep verkeerd af.

trainspottingjr

Frans,

Misschien een dom iets , maar het zou ook kunnen dat je de kap eens moet draaien.

Er zijn contactpunten langs elke kant van de kast en deze moet op de correcte manier terug geplaatst worden.

Zelf had ik ook een model zonder decoder en hierbij zelf een decoder ingeplugd en alles functioneerde zoals het aangegeven staat.

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Koen

Dag Frans,

Wat je kan doen, is de decoder resetten (CV8 - waarde 8 programmeren). Het enige probleem is dat je dan alle functies moet herprogrammeren. Bij de decoders van Piko, dien je na de reset een M4 zoekfunctie uit te voeren op de ESU sturing en nadien Railcom activeren. Vergeet de Railcom na de zoekfunctie niet uit te zetten want anders loop je het risico dat je na de herprogrammering opnieuw kan beginnen (ik heb dit natuurlijk weer voor gehad  ::) ).
Daarna dien je alle functieprogrammeringen opnieuw in te stellen via het besturingsmenu van de loc (aanpassen Loc).
Bij mijn 8045 moest ik dan CV35 nog aanpassen omdat de achterste rode lichten bleven branden.
Hou er rekening mee dat dit een heel werk is voordat alles in orde is.
Mocht je er niet uitkomen, laat het mij weten. Dan kunnen we elkaar bellen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Citaat van: trainspottingjr op 15 juni 2020, 22:24:30 PM
Frans,

Misschien een dom iets , maar het zou ook kunnen dat je de kap eens moet draaien.

Er zijn contactpunten langs elke kant van de kast en deze moet op de correcte manier terug geplaatst worden.

Zelf had ik ook een model zonder decoder en hierbij zelf een decoder ingeplugd en alles functioneerde zoals het aangegeven staat.

Daar is de nodige aandacht aan gegeven Jelle, anders zou de cabineverlichting niet branden en die doet het perfect.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Na een uur zitten prutsen met allerhande mogelijke combinaties in de function mappings voor de AR4618, geen geluk  :(

Alles werkt behalve sluitverlichting aan 1 kant die ik met geen geweld aangestuurd krijg.
Analoog werkte ze anders wel.

En voor de aanpassingen aan de 8045 zal ik moeten werken via de Lenz-centrale, want die decoder wordt gewoon niet uitgelezen door de Esu-programmer.

Zal zijn voor wanneer ik veel tijd en nog meer zin heb dus.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.