Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

terug vinden welke Aux aangesloten is

Gestart door SuSke, 15 juni 2020, 10:26:47 AM

SuSke

Een (misschien domme) vraag.

Hoe kan je van een bestaande print met al zijn aansluitingen ontdekken welke actie op welke aux uitgang van je decoder zit?

Mijn AR46 heeft iets bizar.
Analoog werken de lichten zoals het hoort.
Digitaal werkt het van geen meter. Ik heb geen aansturing van de rode lichten aan cabine 2 en F1 gebruiken (waar ze volgens de functiemapping opstaan) schakelt altijd de lrode lichten aan cabine 1 ongeacht de rijrichting.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

eve

Dag Frans,

Ken je het merk van de decoder ?

Mvg, Erik.

Koen

Citaat van: SuSke op 15 juni 2020, 10:26:47 AM
Een (misschien domme) vraag.

Hoe kan je van een bestaande print met al zijn aansluitingen ontdekken welke actie op welke aux uitgang van je decoder zit?

Mijn AR46 heeft iets bizar.
Analoog werken de lichten zoals het hoort.
Digitaal werkt het van geen meter. Ik heb geen aansturing van de rode lichten aan cabine 2 en F1 gebruiken (waar ze volgens de functiemapping opstaan) schakelt altijd de lrode lichten aan cabine 1 ongeacht de rijrichting.

Hey Frans,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 8045 van Piko. Ook al zet je de lichten uit, dan blijven de lichten achteraan rood branden (ongeacht de rijrichting).
Het is mij nog niet gelukt om dit probleem op te lossen maar we zoeken verder  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

bellejt

zal eens kijken of het bij de mijne ook zo is

Paulogic

Ik heb hier een werkend bestand (ESU lokprogrammer) voor
de 72 -73 - 82, destijds voor Eric (Loebaske) gemaakt aldook voor de 73, een versie met sound voor zowel Loksound V4 en V5. V4, eerst geluiden downloaden van ESU, dacht ik... t'is effe geleden.
Indien interesse... mailen maar.
mvg,
Paul(ogic)

SuSke

Citaat van: eve op 15 juni 2020, 10:36:26 AM
Dag Frans,

Ken je het merk van de decoder ?

Mvg, Erik.

In de AR46 zit een ESU PluX22 (diegene die je me hebt opgestuurd).

In de 8045 van Piko zit er één standaard ingebouwd (als DCC-Sound gekocht), niet herkend door de Esu-programmer en daar brandt alleen dubbel wit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

#6
Citaat van: Koen op 15 juni 2020, 11:52:36 AM
Citaat van: SuSke op 15 juni 2020, 10:26:47 AM
Een (misschien domme) vraag.

Hoe kan je van een bestaande print met al zijn aansluitingen ontdekken welke actie op welke aux uitgang van je decoder zit?

Mijn AR46 heeft iets bizar.
Analoog werken de lichten zoals het hoort.
Digitaal werkt het van geen meter. Ik heb geen aansturing van de rode lichten aan cabine 2 en F1 gebruiken (waar ze volgens de functiemapping opstaan) schakelt altijd de lrode lichten aan cabine 1 ongeacht de rijrichting.
Hey Frans,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 8045 van Piko. Ook al zet je de lichten uit, dan blijven de lichten achteraan rood branden (ongeacht de rijrichting).
Het is mij nog niet gelukt om dit probleem op te lossen maar we zoeken verder  ;).

Groetjes,
Koen

Die van mij voert altijd dubbel wit, is dus altijd aan het rangeren :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Citaat van: SuSke op 15 juni 2020, 15:09:55 PM
Citaat van: eve op 15 juni 2020, 10:36:26 AM
Dag Frans,

Ken je het merk van de decoder ?

Mvg, Erik.

In de AR46 zit een ESU PluX22 (diegene die je me hebt opgestuurd).

In de 8045 van Piko zit er één standaard ingebouwd (als DCC-Sound gekocht), niet herkend door de Esu-programmer en daar brandt alleen dubbel wit.

Inderdaad Frans. Dit was in het begin ook zo. Echter na problemen met de automatische herkenning heb ik de decoder moeten resetten, de loc uit de lijst moeten verwijderen en de railcom moeten uitprogrammeren.
Sindsdien heb ik het niet meer in orde gekregen.
Ik heb al veel parameters uitgetest gehad maar zonder resultaat.

@Paul,
Het is inderdaad een decoder die niet uit te lezen is met de locprogrammeren van ESU.
In het slechtste geval kan ik natuurlijk de decoder vervangen door één van ESU maar volgens mij moet dit toch op één of andere manier op te lossen zijn.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

bellejt

in mijn 8045 AC zit een lopi v4 DCC in :

   Forward, F0   è   Front light [1]   -
   Reverse, F0   è   Rear light [1]   -
   Forward, F1   è   AUX1 [1]   -
   Reverse, F1   è   AUX2 [1]   -
   Forward, F2   è   AUX3   -
   Reverse, F2   è   AUX3   -
   Forward, F3   è   Front light [1], Front light [2]   Switching Mode
   Reverse, F3   è   Front light [1], Front light [2]   Switching Mode
   Forward, F4   è   -   Acceleration
   Reverse, F4   è   -   Acceleration
   Forward, F5   è   -   -
   Reverse, F5   è   -   -
   Forward, F6   è   AUX4   -
   Reverse, F6   è   AUX4   -
   Forward, F7   è   AUX5   -
   Reverse, F7   è   AUX5   -
   Forward, F8   è   AUX6   -
   Reverse, F8   è   AUX6   -
   Forward, F9   è   AUX7   -
   Reverse, F9   è   AUX7   -
   Forward, F10   è   -   -

Koen

Bedankt Johnny. Ik ga dit vandaag of morgen eens uittesten.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Citaat van: bellejt op 15 juni 2020, 16:47:11 PM
in mijn 8045 AC zit een lopi v4 DCC in :

   Forward, F0   è   Front light [1]   -
   Reverse, F0   è   Rear light [1]   -
   Forward, F1   è   AUX1 [1]   -
   Reverse, F1   è   AUX2 [1]   -
   Forward, F2   è   AUX3   -
   Reverse, F2   è   AUX3   -
   Forward, F3   è   Front light [1], Front light [2]   Switching Mode
   Reverse, F3   è   Front light [1], Front light [2]   Switching Mode
   Forward, F4   è   -   Acceleration
   Reverse, F4   è   -   Acceleration
   Forward, F5   è   -   -
   Reverse, F5   è   -   -
   Forward, F6   è   AUX4   -
   Reverse, F6   è   AUX4   -
   Forward, F7   è   AUX5   -
   Reverse, F7   è   AUX5   -
   Forward, F8   è   AUX6   -
   Reverse, F8   è   AUX6   -
   Forward, F9   è   AUX7   -
   Reverse, F9   è   AUX7   -
   Forward, F10   è   -   -

Dag Johnny,

Welke waarde heb jij op CV35? Ik heb deze nu op 0 gezet waardoor de mapping op bit 2 uit gezet is. Zo te zien zou nu het probleem moeten opgelost moeten zijn (tenzij ik iets anders uitgeschakeld heb  ::)). Ik merkte dat alles goed werkte totdat ik het geluid inschakelde. Dan begonnen de achterlichten te branden. Blijkbaar is de standaardwaarde op CV35 gelijk aan 4 en staat bit 2 op 1 waardoor er een mapping op A1 wordt uitgevoerd.
Bedankt voor de info.

Groetjes,
Koen.
Nooit te oud om te leren

bellejt

CV35 staat niet in mijn lijst. Voor degenen die de file willen geef even jullie emailadres door en ik zet ze op wetransfer.De decoder die er bij mij inzit is een plux 22 DCC

Koen

Inderdaad Johnny,

CV35 wordt gebruikt voor de locsound.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren


SuSke

Bedankt Johnny. Maar dit is de LoPi-file.
Heb je ook de file voor de Sound-versie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.