Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Kortsluiting op scheiding booster/centrale

Gestart door Dirk, 14 juni 2020, 18:31:12 PM

Dirk

Allen,
Vandaag ondervonden dat ik een kortsluiting krijg als een loc over de scheiding van de centrale-spanning naar de booster-spanning. Ik rij 2-rail DCC , De centrale is de digikeijs DR5000 en de booster is de digikeijs DR5033. Ik heb de scheiding gemaakt door de sporen op dezelfde plaats door te slijpen. Ik heb het ontdekt doordat ik bezig ben om iTrain te integreren in de baan. Door een omstandigheid was de loc op kruipsnelheid over de scheiding gegaan en toen kwam de sluiting. Hoe kan ik zulks voorkomen?

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

anne w

Beste Dirk,

Polariteit op de scheiding controleren met een Faller lampje, brandt hij als je hem op dezelfde railstaven houdt dan is de polariteit niet correct, dus draadjes omwisselen.

Ik neem aan dat de voeding van centrale en booster indentiek zijn en dat de voltages ook gelijk zijn ingesteld.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Dirk

OK, thnx, Het is opgelost, de booster heeft een automatische polariteits switch, het proleem heeft zichzelf opgelost.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100