Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

M1 OVB (om uw benen te breken!)

Gestart door Rangeerduivel, 11 juni 2020, 16:11:50 PM

Rangeerduivel

Het valt mij op dat op geen enkele foto van de M1 van OVB in model de onderste treeplanken gemonteerd zijn.
Waren die er dan niet bij of hoe zit dat?
Er zijn enkel 3 gaatjes te zien waar die zouden moeten komen te zitten;



Nochtans bij de echte zijn ze het niet vergeten hoor;


(Foto "geleend" van Rixke Rail...)

Daar gaan wij eens dringend werk van maken met wat plasticard

;)

Metpetergaathetbeter

nee die braken veel te gemakkelijk af als je ze in de doos zou steken.Uithalen, uitstallen en laten staan is de boodschap :-\

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 juni 2020, 16:14:03 PM
nee die braken veel te gemakkelijk af als je ze in de doos zou steken.Uithalen, uitstallen en laten staan is de boodschap :-\
Oeioei...Peter leeft toch nog! :o ???
Vandaag nog een email gedaan naar iemend omdat wij er niet gerust in waren! :-\  ;D

De vraag is, waren die trapjes er in model dan bij of niet... :-\

;)

Metpetergaathetbeter

#3
ja die zouden er moeten bij geweest zijn


bollen neus

In een vorig leven heb ik deze nog eens geplooid uit messing en messing traanplaten opgezet, idem dito voor de deurgrepen. Oogde veel beter maar helaas das jaaaaaaaaaaaaaren geleden. Toen er nog geen foto's bestonden. ;)
Den Eric.

Rangeerduivel



Zo zal het ook wel gaan zeker...ik ben nu halverwege met deze U-profieltjes van Evergreen.

;)

Herwig

#6
aan Rudi,
Met het zweet op m'n vingertopkes:      'n vraag:      zitten die verticale handgrepen wel echt helemaal zoals het hoort ? 

Cozzy

Inderdaad, de leuningen bijna de deuren best nog even omdraaien   ;)
Hier is een voorbeeld 1:1
https://flic.kr/p/MFbMed
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 11 juni 2020, 18:16:03 PM
aan Rudi,
Met het zweet op m'n vingertopkes:      'n vraag:      zitten die verticale handgrepen helemaal zoals het hoort ?

Ze zitten wel zoals het hoort maar ze zijn niet zoals ze horen!
Ik vond die originele toch maar niks, ze waren er op gesch sorry gesmeten dus ik heb andere gemaakt uit messing draad, zomaar uit de losse pols geplooid, en onderschat dit niet....er zijn betere bij...
Ik ga opnieuw doen en een malletje maken om ze allemaal goed en gelijk te plooien...
Als ik tijd heb, ik ben met pensioen hé Herwig

;)

Euh...nee Cozzy, ze moeten niet worden omgedraaid, ze moeten goed gemaakt worden! ::)

bellejt

malletje maken hé.Plooit veel makkelijker.Doe ik hier voor al die dingen. 2 mm plastic plaat in profiel snijden en je kan er duizenden op plooien.
Of plooibankje gebruiken.

Cozzy

Citaat van: Rangeerduivel op 11 juni 2020, 18:23:57 PM
Euh...nee Cozzy, ze moeten niet worden omgedraaid, ze moeten goed gemaakt worden! ::)

Verdraaid Rudy, je hebt gelijk! Sorry man :-[
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

OlivierV

Mooie verbeterwerkjes Rudy, Binnenkort ga ik mijn M1 BDx eens onder handen nemen. Mijn voorruit ligt bij onze goede kameraad Sven.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Zo zag vroeger mijn M1 model uit

. by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter