Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Afdekplaten niko lijmen

Gestart door jakke, 09 juni 2020, 14:23:02 PM

jakke

Dag ,
enkele afdekplaten van inbouwstopcontact Nico zijn gebroken .Enkele van een tiental die in 't zicht staan. Allemaal vervangen , qua zicht ideaal, wil ik vermijden wegens kost . Enkel de gebroken platen vervangen is ook geen zicht .Daarom de vraag : welke lijm kan ik waar kopen om dat materiaal(trachten) te lijmen.
Alvast dank .
Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Rangeerduivel

Citaat van: jakke op 09 juni 2020, 14:23:02 PM
Dag ,
enkele afdekplaten van inbouwstopcontact Nico zijn gebroken .Enkele van een tiental die in 't zicht staan. Allemaal vervangen , qua zicht ideaal, wil ik vermijden wegens kost . Enkel de gebroken platen vervangen is ook geen zicht .Daarom de vraag : welke lijm kan ik waar kopen om dat materiaal(trachten) te lijmen.
Alvast dank .
Jan

Jan,
Als je echt zeker wil zijn van een goede verlijming kies dan voor tweekomponenten lijm van bvb Bison, Wel de goeie soort kiezen, het staat er op waarvoor ze best geschikt zijn.
Als je kleine hoeveelheden aanmaakt heb je een paar minuten om uw "brokken" te poseren,wat je met secondelijm niet hebt.
Vind je in pakweg iedere doe het zelf.

;)
btw; Zelden ga je na een paar jaar nog dezelfde platen vinden, dus andere platen is andere interieurs.
Ik heb het hier aan den lijve ondervonden ???

bellejt

2dehands is je vriend in deze.Heb er daar ook gevonden van 20 jaar oud en kan weer een paar jaartjes verder.

dani

over welk platen gaat het ? foto ? misschien heb ik nog wel iets liggen ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

jakke

Juist,
een foto had ik van bij het begin kunnen bijvoegen , sorry .
https://www.flickr.com/photos/13543697@N08/shares/8W8453
Weet erook iemand uit welk materiaal de plaat gemaakt is .
Deze wetenschap zou handig zijn als ik achter lijm ga zoeken .
Alvast dank.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

bellejt

#5
zijn degene waarvan ik er 10 heb gekocht op 2dehands voor 10 euro.Ik heb ze indertijd gelijmt met loctite 480

Is de PR20 reeks.Genoeg te vinden in 2dehands

59erke

Ik kom deze regelmatig tegen bij renovatie van oude woningen, als je wil kan ik ze wel voor je bijhouden want ze belanden toch altijd in de containers
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

jakke

 Vooreerst ga ik trachten te lijmen .

@59erke , wel ja als je er eens een5-tal van de container kan/wil redden . Niet vervuild of vergeeld . Laat dan ook eveuele kost weten !
Alvast dank! 
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

dani

inderdaad PR20.     Had ik dat geweten, ik heb er onlansg zo een reeks in de vuilbak gekeild bij het moderniseren van de stopcontacten ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

jakke

Citaat van: dani op 10 juni 2020, 14:29:09 PM
inderdaad PR20.     Had ik dat geweten, ik heb er onlansg zo een reeks in de vuilbak gekeild bij het moderniseren van de stopcontacten ....

Tja , pech voor mij...
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

gardevil

#10
Citaat van: 59erke op 10 juni 2020, 09:14:19 AM
Ik kom deze regelmatig tegen bij renovatie van oude woningen, als je wil kan ik ze wel voor je bijhouden want ze belanden toch altijd in de containers
Als Jakke gesteld is en je moest er nog tegenkomen, dan hou ik me aanbevolen. Heb nl hetzelfde probleem.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

59erke

@ Jan en Frank  ik zal zien wat ik kan doen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan