Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

"Nagloeiende" leds

Gestart door Alberke, 08 juni 2020, 16:56:16 PM

SuSke

Maar er zit wel een mooie verpakking rond, nietwaar Franky en die kost ook geld. En dan nog een CE-keurmerk erop...   ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Een PTC is inderdaad een pak goedkoper dan zo'n compensator. Het euvel is alleen dat de fabrikant van de compensator in de beschrijving niet vermeldt wat de waarde van die PTC is.

Een CE markering is geen keurmerk.

Ronald

Ik lees met interesse... heb bijna alles in huis Led maar zie geen enkele Ledlamp nagloeien..... en ik heb echt niet overal dee allernieuwste installatie.

efl045

Citaat van: Klaas Zondervan op 09 juni 2020, 11:24:57 AM
Het euvel is alleen dat de fabrikant van de compensator in de beschrijving niet vermeldt wat de waarde van die PTC is.
Het staat er toch gewoon op? C873 is het type:

Klaas Zondervan

#19
Citaat van: efl045 op 09 juni 2020, 11:53:47 AM
Het staat er toch gewoon op? C873 is het type:
Dat weet je pas als je het ding hebt gekocht. Maar ik doelde op de compensator die hier eerder werd getoond en die helemaal ingepakt is in krimpkous.

@Ronald: als je er geen last van hebt hoef je er ook geen zorgen over te maken. Uit een ander forum (over elektronica) weet ik dat het nagloeieffect vooral optreedt bij spots. Gewone ledlampen, ledpanelen en ledbuizen hebben er zelden last van. Zal liggen aan de verschillen in voorschakelaparatuur.

efl045

Ga er maar van uit dat die allemaal hetzelfde zijn hé, waarom zou je nu precies moeten weten wat er in die andere zit als je er eentje open ziet die net voor het het zelde dient? De ene is een lange, de andere een ronde en er zijn ook vierkante polyfuses  :)

Klaas Zondervan

Franky, het gaat mij er om dat de fabrikant van de compensator helemaal niks maar dan ook helemaal niks vertelt over wat er in zit. Ik heb het ding op de site van Busch-Jaeger gevonden. Daar kun je doorklikken naar het datablad en daar staat eigenlijk alleen maar wat de afmetingen zijn. De verschillende leveranciers vragen 12 tot 20 euro voor zo'n ding terwijl het actieve element een dingetje is van 20 cent. Het is inderdaad zo: je betaalt voor de verpakking.

efl045

Ik vraag mij af of sommige led spots dit niet standaard ingebouwd hebben, dat kost voor de fabrikant nagenoeg niks extra en het maakt nu toch wel heel veel mensen ongerust.

Klaas Zondervan

Ik vermoed ook dat veel ledarmaturen al een polyfuse hebben ingebouwd.
En die ongeruste mensen kunnen makkelijk gerustgesteld worden. Ze bellen een installateur. Die bouwt zo'n dingetje in van 20 euro, rekent ook nog 20 euro voor arbeidskosten en voor 40 euro kunnen die mensen weer gerust gaan slapen. 8)

stoomlokje

Bedankt mannen,
Ik zelf had deze nog niet geopend daar ik er 2 nodig had voor de omgebouwde armaturen.  :-[ :-[ :-[
Het probleem deed zich alleen voor bij kringen met lampjes in de schakelaars. >:( >:(
Bij de volgende in de toekomst , zal er zo'n PTC inkomen met een stukje krimpkous ( in't totaal dan +/- 21 cent ipv 20 € ).
(Dat CE merk zullen we dan eventueel er zelf wel opschilderen , dat heeft toch geen waarde.) ;)
Die plastieken behuizing is voor niets nodig , en dat is dan weeral goed voor het milieu. ;D ;D

Klaas Zondervan

Citaat van: stoomlokje op 09 juni 2020, 14:28:39 PM
(Dat CE merk zullen we dan eventueel er zelf wel opschilderen , dat heeft toch geen waarde.) ;)
De CE-markering heeft in zoverre waarde dat je strafbaar bent als je het ergens ten onrechte op zet. Dus maar beter niks opschilderen.

SuSke

CE staat in de meeste gevallen ook eerder voor "China Export" in plaats van "Conformité Européene"
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alberke

Opgelost! Bedankt voor de reacties!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

stoomlokje

Dat van dat CE opschilderen was maar voor de grap bedoeld hoor. :D , en zoals Frans zei , gewoonlijk staat dat voor " geproduceerd in China "
Ik heb zelf heel mijn actief leven in die stiel gezeten, mijn werk moest altijd ( van mijzelf ) perfect afgeleverd worden, en ik zou dat zodus ook nooit doen, maar ik vindt het wel dat ze schandalig hoge prijzen vragen voor tenslotte maar een ptc-ke. >:(

raf

eigenlijk zijn de meeste prijzen zo ;voor een led vragen ze hier 0,50 cent en voor 1,50 koop je in china er 100 ;en die je hier koopt die komen ook daar vandaan ;
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.