ESU Class 66 Lineas pimpen.

Gestart door ERVIN, 04 juni 2020, 09:10:34 AM

ERVIN

ESU zijn nieuwste telg is de Class 66 van Lineas.
Maar jammer genoeg heeft ESU hier een fout gemaakt in de schildering aan één zijde van de locomotief , de turquoise strepen horen niet over de rooster heen te lopen. Ik heb zelf nog geen foto van de echte Class 66 van Lineas , maar op het net zijn genoeg foto's te vinden waarop je duidelijk kan zien hoe deze loc er eigenlijk zou moeten uit zien.

Ik heb wattenstaafjes en tandenstokertjes gebruikt om de strepen te verwijderen. Je kan dit doen zonder de loc-kast te demonteren , maar voor zeker te zijn dat ik geen andere delen zou beschadigen heb ik de loc-kast van het onderstel gehaald , dit gaat makkelijk door 4 vijsjes los te draaien die zich onder de draaistellen bevinden. Je kan vervolgens ook het rooster er heel makkelijk uitklikken , dat werkt net iets gemakkelijker ( en veiliger).

Het is heel belangrijk dat je er je tijd voor neemt en je voorzichtig , met weinig decalverwijderaar , aan de slag gaat. Je wrijft voorzichtig , zonder al te veel druk , over de strepen die zich dan stilaan oplossen. Je zal zien dat ook een beetje zwart van het rooster verbleekt , maar dat is niet erg , nadat de strepen zijn verdwenen kan je dat terug schilderen of spuiten met mat zwarte verf. Let er ook op dat je de onderste zijde van de turquoise strepen niet verwijdert , die moeten blijven zitten. De streep op mijn loc is nog een beetje te breed , maar ik vond het té riskant om ze nog fijner te maken.

Dit werkje , dat zo'n 15 minuten in beslag heeft genomen , laat zien dat nu je Class 66 er uit ziet zoals hij zou moeten zijn. ;)








mardig23

Beste Medemodelspoorders,

Vandaag leverde TSD de correcte roosterkes uit.
Graag wilde ik jullie hier even het resultaat laten zien als je het vervangt 8)

Van ver lijkt alles zwart:



Dat is het niet, het rooster wel, maar onder het rooster loopt het lineas donkerblauw netjes door:



Nu zou je zeggen, dat is niet zoals in het echt, want de onderste steep is daar beperkt zichtbaar
Wel, hier dus ook :o ;D


Mvg Karl

SuSke

En hoe zijt ge aan een vervangroosterke geraakt???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN


mardig23

Inderdaad, eeeeuuh hoe zal ik het verwoorden...

Vriendelijk gevraagd, met diplomatisch dwingende ondertoon  :o ::) ;D
Mvg Karl

SuSke

Ben ik nu dus nog te "braaf" geweest .....   8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loco

Citaat van: SuSke op 17 juli 2020, 00:14:42 AM
En hoe zijt ge aan een vervangroosterke geraakt???

Je moet het rooster niet noodzakelijk (rechtstreeks) bij ESU bestellen. De winkel waar je uw model gekocht heeft, kan het rooster krijgen bij de invoerder en bezorgen aan zijn klanten. Deze service moet normaal gratis zijn.