Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Foam putty

Gestart door just4fun, 01 juni 2020, 18:00:11 PM

just4fun

Kent er iemand dit product: https://woodlandscenics.woodlandscenics.com/show/item/st1447?
Of heeft er al iemand mee gewerkt?
Ik ben een gebouw aan het in elkaar steken en hier en daar zijn er kleine naden die ik zou willen "dichtplamuren".



En zo vond ik dus het aangegeven product.
Deze zou dus een soort schuim vormen dat gemakkelijk te bewerken zou zijn (om dus de voegen in te kunnen vormen).
Gips kan natuurlijk ook, maar dat is een pak steviger dan schuimvormige materie, zoals het schuim van het architectenkarton.

Iemand info?


Thx!

Paul

evan

#1
Ik ken dat zeker en je vindt dat ook van Pollyfilla, Red Devil, Tec 7 enz...  Het is het welbekende lichtgewicht vulmiddel voor scheuren in de muren.

Leuk product en ik gebruik dat met kilo's voor asfaltwegen etc...


Leuke kerk trouwens!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterVG

Hebben we het over Polyfilla One Fill Evan?
Die kan ik zeker aanraden. Daarmee heb ik het sneeuwdiorama Villeroux helemaal besneeuwd.
Was leuk om te modelleren. Na enkele jaren is het product nog steeds spierwit.
Dit in tegenstelling tot de sneeuwproducten van Woodland. Daarmee werken was niet leuk.
Soms moet je het dus niet te ver gaan zoeken, gewoon in de bouwhandel.

evan

Yep One Fill van Polyfilla, one Time Red Devil, ...

:)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Chrisrail

#4
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

evan

Citaat van: Chrisrail op 02 juni 2020, 13:05:20 PM
Misschien eens kijken naar Valleyo plastic putty.

Tube van 20 ml met zeer fijne spuitmond van +- 1 mm ( €2.80 bij Domino modelbouw )

Moet je niet zitten ploeteren met zo'n plamuurmes.

;)

met penseel gaat ook hoor ;)   voordeel is dat het een schuimstructuur krijgt na uitdroging net als pluimkarton;
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

just4fun

Thx voor alle info.
Ik weet weer wat doen  ;)
Paul