Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Bomen maken met restjes zeeschuim

Gestart door 59erke, 01 juni 2020, 11:39:04 AM

59erke

Aangezien ik de laatste dagen bezig ben geweest om bomen te maken van zeeschuim, heb ik gemerkt dat er van een doosje plantjes toch nog veel 'restafval' overblijft die te klein zijn om volwaardige bomen te maken.

Dus kwam ik op het idee om met deze restjes toch nog iets te doen

Misschien dat dit niet nieuw is maar ik wou hem toch met jullie delen.

Stap 1

Verzamel enkele restjes, let op dat je te dikke takjes verwijderd, op de foto moet ik er dus 2 verwijderen



Stap 2

Zoek in de tuin, bos, park enkele houten takjes (deze hoeven niet perfect van structuur te zijn)



Stap 3

Spuit het houten takje royaal in met spuitlijm en plak de restjes zeeschuim op de verschillende takjes kris kras door elkaar tot je een volle boom verkrijgt


Stap 4

Nogmaals inspuiten met lijm en bestrooien met uw favoriete vezels, vlokken of wat dan ook. Ikzelf heb hier gebruik gemaakt van Woodland Coarse Turf



Het overtollige groensel afschudden en alles fixeren met wat haarlak en je hebt een mooie boom gemaakt met restjes die anders misschien in de vuilbak belanden
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

svvander

Leuk! Maar toch 1 opmerking: gebruiken jullie al jullie takjes uit de tuin zo op de baan? Ik heb gelezen dat dit niet heel goed is.  Best 10 secondjes eerst in de microgolfoven steken om de beestjes te doden.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

59erke

Meestal oogst ik mijn takjes in de herfst en laat ze dan een aantal maanden op zolder of in de garage liggen tot ze kurkdroog zijn.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

svvander

Ben is aan het kijken om zaadjes te bestellen... lijken mij wel mooie boompjes.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be