Transfo en rijregelaar 14V gelijkstroom

Gestart door svvander, 28 mei 2020, 08:20:53 AM

svvander

Heb het hier geparkeerd omdat het KISS zou moeten zijn. Maar voor mij is het niet zo simpel  :) Ik kom terug op een onbekend terrein: gelijkstroom en analoog boooeeeeh, scary.


Ik heb onlangs een Roco H0e-setje gekocht (ik wou weten wat het leukste is H0f of H0e... ik ga ze beiden gebruiken  :P). Sporen ga ik van Peco kiezen... daar ben ik al uit.

Nu las ik op de website van Roco dat er bij de startsetjes altijd een 14V, 0,6a, gelijkstroom transfo en rijregelaar wordt meegeleverd. Deze van Roco zijn nogal aan de prijs.
Zijn er alternatieven en zo ja welke?
Ik heb nog ergens een oude Lima-transfo liggen, zou deze voldoen? (zo een beige geval met ornanje draaiknop). Of een Busch 5090 (maar die werkt op batterijen van 1,5V (3V), dus zal niet voldoende zijn denk ik dan?
Zijn er andere mogelijkheden? Zelfbouw? Ik zoek een eenvoudig alternatief.

Bijkomend: bestaat er een mogelijkheid om bijvoorbeeld via iTrain, zowel je digitale als analoge baan tegelijkertijd te bedienen (mits ombouw naar digitaal van het analoge baantje uiteraard).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michiel

Heel simpel: die Lima transformator aansluiten en gebruiken. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

#2
Indien je interesse moest hebben, ik heb nog een nieuwe rijregelaar en transfo van bij te koop staan
Roco materiaal uit beginset 51159
vraagprijs 40,00 euro, verzending inbegrepen

roco-51159-startset-br80-db-gueterzug-analog-h0-11 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter