Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat is deze loc waard?

Gestart door svvander, 21 mei 2020, 18:20:24 PM

svvander

Ok, niet zo evident en ik weet dat er al veel te doen is over prijzen, maar ik wil weten of ik goed zit met wat ik geboden heb.
Het gaat over een Roco reeks 59, 59430, H0, AC en digitaal, Playtime uitvoering. In goede, weinig bespeelde staat en in originele verpakking. Zou 4 jaar oud zijn (wat ik betwijfel, want de laatste van deze versies zijn volgens mij in 2004 op de markt gebracht).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

60 à 65€ als ge een beetje geluk hebt.

Ik heb vorig jaar een reeks roco's 59 verkocht, de laagste was stevig bespeeld, aan 40€, en deze splinternieuwe 59 aan 65€ ;)
Mvg Karl

Rangeerduivel

#2
Hij zal wel iets ouder zijn dan 4 jaar, zet er maar een 1 of een 2 voor, maar dat doet niets ter zake, als de loc in goede staat is (weinig bespeeld) kan dat geen probleem zijn.
En hou er rekening mee dat er reeds een decoder in zit, decoder die jou anders ook tussen 25 en 30€ zal kosten.
Er doet een gezegde de ronde; en neem het niet persoonlijk Sven; "iets is waard wat de zot er voor geven wil!"
Dus geef er voor wat hij voor jou waard is, als je hem laat gaan kan je er later spijt van krijgen...
Maar persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan de 59ers van Ma/trix...al zijn die Roco's kwalitatief goede machientjes, ze zijn (optisch) wat buiten proportie...
Ieder zijn goesting natuurlijk... ::)

;)
(En nu kan het mij weer kwalijk genomen worden dat ik veel te vlakaf/rechtuit ben... ??? ???)

svvander

Bedankt voor de raad. Zo dacht ik er ook over. Ik had er €60 voor geboden.
Ik heb er al 2 en optisch kloppen ze niet, maar ze zijn wel leuk.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

erik de noorman

Niks een zeepdoos op wielen volgens mij. :-[

Erik

GDE


Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 21 mei 2020, 22:16:45 PM
Hij zal wel iets ouder zijn dan 4 jaar, zet er maar een 1 of een 2 voor, maar dat doet niets ter zake, als de loc in goede staat is (weinig bespeeld) kan dat geen probleem zijn.

Hangt af hoe je nieuw definieert. Ik heb 2j terug ook in een shop een roco kit gezien (vlottende cabine en paar wagons) die ook al jaren voordien gemaakt was en nergens meer nieuw te vinden was.
Als ik die koop is die op dat moment nieuw
Greetz

Thommy

minitreintje

Ik heb er eentje in de VB dump gekocht voor 39 euro (DC analoog) en eentje voor 45 euro (AC digitaal) bij een andere verkoper.
Voor een beperkt budget / studentenbudget heb je dan toch een dubbeltractie, dat ze iets buiten proportie zijn neem ik er bij, zeker voor deze prijs.

groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

svvander

Hey Dylan, dit is ook waarom ik mijn huidige 2 heb gekocht. Goedkope dubbeltractie :-) Maar deze moet €100 kosten, dus ik pas.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

#9
Citaat van: minitreintje op 22 mei 2020, 11:27:25 AM
Ik heb er eentje in de VB dump gekocht voor 39 euro (DC analoog) en eentje voor 45 euro (AC digitaal) bij een andere verkoper.
Voor een beperkt budget / studentenbudget heb je dan toch een dubbeltractie, dat ze iets buiten proportie zijn neem ik er bij, zeker voor deze prijs.
De perfecte 59 kost je al gauw wat méér geld,
bvb;

Daar frutsel je dan een Faulhaber motor in om hem geruislo(zer) te laten rijden,
Deze is nu een Trix(DC) maar dat kan even goed met een Marklin (AC)

en samen met een Sounddecoder van een handelaar uit Ingelmunster
Het is de max, maar;
Aankoop loc (tweedehands)          160€
Faulhaber motor                            50€
Sounddecoder (V4.0 met sound)    140€
                                        Totaal   350€!
Dus je ziet maar hoe het kan draaien, stel dat ik die loc wil verkopen en ze zien hem geprijsd staan aan 350€ of méér, gaan ze mij zot verklaren! :o :o
(En ze hebben dan nog gelijk ook!  :D :D)

;)