Spoorbaan starten

Gestart door floere, 18 mei 2020, 21:03:50 PM

floere

Hallo, als terug op starter zit ik met een vraag . ( misschien een domme vraag) Mijn spoorbaan gaat met marklin M en K rails uitgewerkt worden. Dus 3 AC , kan ik wagons van andere merken ( roco, piko ,fleishman enz) op 3 AC laten bollen. Mijn vader heeft nog een hoop van roco enz liggen, mag alles hebben . ( ikke gelukkig) Grt floere.

55erke


Wagons , geen probleem.
Je hoeft er ook geen AC wielen onder te steken of zo.
Locs zijn een ander verhaal natuurlijk.

Groetjes

floere

@ 55erke : thanks . Ik had het idee dat wagons wel konden maar was niet zeker. Loks zijn inderdaad andere koek. Nu ben ik zeker.

Olivier77

Beste Patrick,
Ik zou er toch 3 rail wielen/assen onder zetten hoor.
En anders toch zeker de wielen iets dichter knijpen (14,1 mm).
Mvg
Olivier 77
PS Wielen/assen ruilen kan vrij vlot
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Rangeerduivel

Citaat van: Olivier77 op 18 mei 2020, 22:48:39 PM
Ik zou er toch 3 rail wielen/assen onder zetten hoor.
En anders toch zeker de wielen iets dichter knijpen (14,1 mm).

Als je op Marklin sporen rijdt ben je best met Marklin wielen omdat bij Marklin de trein ter hoogte van de wissels op de flenzen rijdt.
Als je met detectie wil werken zijn DC wielen helemaal uit den boze...

;)

55erke


Ik heb dat eigenlijk nooit goed begrepen waarom er AC wielen onder de wagens moeten bij marklin rail.
Oké bij detectie is er geen discussie.
Maar ik heb al zoveel jaren wagons van allerlei merken met DC wielen rondrijden en dit heeft nooit tot noemenswaardige problemen geleid.
Ik kan verkeerd zijn natuurlijk maar ik zie het nut er niet van in.
Ik zou zeggen probeer het uit.

Groetjes
Johan


raf

#6
zoals Rudy reeds zei in de wissel rijden de wagons op de flenzen maar bij K rails zou het geen probleem mogen zijn
ik rij ook alles door elkaar op K rails zonder problemen maar ik heb wel de wissels met bewegend puntstuk dus dat scheelt

op M rails zou ik inderdaad de wielen dichter op elkaar zetten maar ik zou eerst proberen en als ze geen problemen geven staan laten

je kan met marklin perfect gelijkstroom rijden op 3 rail omdat het allstrom motoren zijn
dan zou je mits wat werk je 2 rail treinen ook kunnen gebruiken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ramdani

Citaat van: Rangeerduivel op 18 mei 2020, 22:53:40 PM

Als je met detectie wil werken zijn DC wielen helemaal uit den boze...

;)

ik werk met massadetectie, en ik heb nog wagons met dc-wielen,als er achteraan een wagon hangt met ac-wielen is dat geen probleem  ;)

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Jurgen

Met M- en K-rails heb ik eigenlijk geen ervaring, maar op C-rails geven DC-wielen geen problemen.

Toch vraag ik altijd om de assen om te wisselen indien het kan. Kan het niet, dan behoud ik de DC-assen. Nog geen problemen mee gehad tot nu toe.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

floere

Bedankt voor de tips, eerst eens uitproberen en anders marklin wielen eronder. Floere.

efl045

Al wat niet (goed) rijdt kun je ook stil laten staan  ;)
Net zoals al de rest op je model?baan, de Preisertjes, de autootjes, de bootjes, de beestjes, zelfs de tijd en de seizoenen staan stil, waarom zou al wat trein is dan moeten rijden?  :)

svvander

Ge moet wel opletten dat dan tegen den duur nier meer stilstaat, dan dat er rijdt he.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

efl045

Ha, de meesten hebben zo veel materiaal dat er altijd meer stil staat dan dat er rijdt 😀

svvander

Klopt en meestal meer loc's dan wagons, niet?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 20 mei 2020, 21:01:54 PM
Klopt en meestal meer loc's dan wagons, niet?

Ik toch, en er komen er alle dagen nog bij!  ;D ;D

;)