Boek TSP Spoorlijn 59 Antwerpen- Gent

Gestart door dieselfreak, 18 mei 2020, 00:32:55 AM

dieselfreak

Zoals beloofd in een ander draadje hierbij een impressie van mijn boek over spoorlijn 59 Antwerpen- Gent wat onlangs werd uitgebracht door TSP:

https://www.flickr.com/photos/188457867@N05/with/49906784836/

Voor de geïnteresseerden: het boek kost 42 euro + verzendkosten en kan besteld worden via de website van TSP.



MC

PeterVG

Proficiat met Uw boek.
Eentje om te koesteren.
Ik ga het met veel plezier lezen.

erwin9

Ik heb het boek ook al. Prachtig werk, veel mooie foto's en bijzonder interessant. echt een aanrader!!!
Ik wacht al op het vervolg  ;D ;D ;D
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

dieselfreak

Bedankt voor de pluimen Peter en Erwin. Ik ben intussen al aan het nadenken over een opvolger. Of die er ook gaat komen zal afhangen van het succes van dit boek. Maar ik heb hierover intussen positieve berichten opgevangen dus het zou kunnen dat het niet bij dit ene boek gaat blijven.
MC

dieselfreak

Voor de fans: mijn boek over Lijn 59 is naast de website van TSP sinds kort ook verkrijgbaar in het spoorwegmuseum Train World in Schaarbeek en in de bekende IMS boekenwinkel in de Stadsfeestzalen te Antwerpen. Met zoveel verkoopkanalen heeft u geen excuus meer om het niet in huis te halen. ;D
MC

doomslu

Citaat van: dieselfreak op 06 juli 2020, 11:24:41 AM
Voor de fans: mijn boek over Lijn 59 is naast de website van TSP sinds kort ook verkrijgbaar in het spoorwegmuseum Train World in Schaarbeek en in de bekende IMS boekenwinkel in de Stadsfeestzalen te Antwerpen. Met zoveel verkoopkanalen heeft u geen excuus meer om het niet in huis te halen. ;D
Te laat, Marc, ik heb 'm al uitgelezen.  :D
Heel mooi boek. Maak maar snel het volgende.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Luc, de voorbereidingen voor een opvolger zijn al begonnen. Als er witte rook uit de schoorsteen komt dan hoor je het wel. ;)
MC

Ludwig

#7
Vandaag ook mijn exemplaar over Lijn 59 gaan halen in IMS boekenwinkel te Antwerpen.
Het was even de bedoeling er een snel door te bladeren en hem weg te leggen voor de vakantie die eraan komt.
Liep even anders, heb het boek pas na 2 uur lezen weg kunnen leggen.
Knappe foto's en degelijke uitleg, een echte aanrader dit boek.
Mooi werk Marc  ! ;)
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

dieselfreak

#8
Fijn om te horen dat je tevreden bent over mijn boek Ludwig. Ik ben in de jaren 1960 opgegroeid in de stationsbuurt van Sint-Niklaas en toen is ook mijn interesse in de spoorwegen ontstaan. Ik ben nog steeds blij dat ik van dichtbij de elektrificatie- en moderniseringswerken van Lijn 59 heb meegemaakt. Voor mij zijn de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw nog steeds de mooiste jaren van de Belgische spoorwegen.
MC

Peter

#9
Het is inderdaad een prachtig boek. Wat ook ideaal is, is dat er van de meeste stationgebouwen een plan  in staat, meestal met de afmetingen?
Super is ook de foto's van de gebruikte stoomloks en de zeer uitgebreide foto's van het naoorlogs en tot op heden ingezette moderne materiaal.
Moest er zo een boek uitgegeven worden over (mijn favoriete) lijn 52, het zou veel dunner zijn  want zoveel stations zijn daar niet.
Nogmaals proficiat voor deze super uitgave

TSPGentAntwerpen by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Dankjewel voor de pluimen Peter. Bij TSP komen in de toekomst nog meer boeken uit over Vlaamse lijnen, volgend jaar staat o.a. een boek gepland over de Fortenlijnen rond Antwerpen en zelf heb ik ook plannen voor een boek over één of meerdere Vlaamse lijnen maar het is nog te vroeg om daar nu al iets over te zeggen.
MC