Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

to baan or not to baan

Gestart door oebr, 17 mei 2020, 20:20:35 PM

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 19 mei 2020, 09:57:35 AM
...

Meta Media was toen gevestigd in Schellebelle...waar is de tijd..... :o :o

;)
Nog steeds (of, beter gezegd, opnieuw).  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde

Citaat van: Rangeerduivel op 19 mei 2020, 09:57:35 AM
Eén van de bekendste was/is "Motoren en Toerisme", daar heb ik nog verschillende jaargangen van liggen, daterend uit een tijd dat ik nog onder de 'jonge mensen' hoorde.
Meta Media was toen gevestigd in Schellebelle...waar is de tijd..... :o :o

;)
Leuke shop hadden ze daar ook, kon je leuke gadgets voor motorrijders kopen!  Ooit nog een schaalmodel van de Ducati 916 gekocht, nu zijn we wat volwassener en staat hij in schaal 1/1 hier! 😁

Ook Modelspoormagazine weten starten, reclame stond toen in M&T, in de shop in Schellebelle stonden paar rijtuigen ook, ... 

Martin Welberg

Modelbouwer, modelspoorder, modellekes........leven als muzikant was minder gecompliceerd...daar keken we alleen modellekes  ;D 8)

Bundesbahnfreak

Joe de mannen,

Voor diegenen die de reeks niet kennen maar toch wat interesse hebben een mooie link:
http://www.yokotsuno.be/
En zoals Floris aanhaalde: ik denk ook moest Roger Leloup zich met scenery op zijn baan bezig geweest zijn, het er mooi zou uitgezien hebben
mvg

Rudy

OlivierV

Persoonlijk vind ik zo'n kale rijbaan ook wel leuk en dat kan er ook netjes en goed uitzien met een mooie treinenloop.
Want geef toe, al die mooie modellen die iedereen verzamelt verdienen het om toch te rijden, zij het nu in een mooi realistisch landschap of op een kale plank of een rondomdekamerbaan, 't is nog altijd mooier dan in een doosje te liggen wegrotten.

Je kan zo'n baan misschien niet echt een modelbaan noemen wegens het missen van scenery, maar 't belangrijkste is nog altijd dat we plezier beleven aan onze hobby.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Veel banen met scenery kan je geen modelbaan noemen omdat het spoorverloop absoluut niet relalistisch is.... Ik denk dat al of niet scenery hebben geen uitsluitsel geeft of iets "model"bouw is of niet. Net zoals je teveel sporen kan hebben, kan je teveel scenery hebben. Of te weinig sporen en te weinig scenery.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

erik de noorman

Sfeer is alles het juist aanvoelen. In dit geval is een kale baan voldoende. Ik ben er van overtuigd als je in dit atelier binnen komt dat de sfeer je overvalt. Het is niet te omschrijven maar te beleven. En omgekeerd bestaat ook volgens mij.

Erik.

55erke


Hoy,
Treinen op een plankje heb ik trouwens thuis ook.
De treinen worden rondgeleid rond de kamer om rijlengte te creëren.
Zo duurt het even voor ze weer op de afgewerkte baan komen.
Ook een voordeel is dat er met lange treinen kan gereden worden.
De baanvakken worden bewust vlak tegen de muur gehouden om geen ruimte van de kamer in te nemen.
1 bocht gaat zelfs door een boekenkast.

20200522_151705 by J S, on Flickr

Overgang van het wit en blauw moet ik eens opnieuw doen  :o

Groetjes
Johan



evan

Hehe, die loc heb ik eergisteren nog in het echt gezien :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

svvander

Wel nen hele mooie stam... hoeveel wagons? Ik tel er... 6 voor ze van de foto vallen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

55erke


@ Evan
Waar hangt die tegenwoordig rond ? Is deze niet in Park gezet?

@ svvander, 
Een stammetje van 4 gewone groene en dan nog 3 met blauwe bant voor trek duw erachter gehangen.
Inspiratie voor deze trein was een foto van een vakantietrein die  ik onlangs vond. Hij diende om kinderen naar hun kamp in de Ardennen te brengen of zoiets. Het was een 55er met een lange sleep groene m2's  , al was Het niet de 5540 met blauwe streep maar kom,  een beetje foefelen mag altijd eh  8)

Groetjes
Johan

svvander

Nu ge het zegt, ik heb daar ook iets van gelezen. Ergens met ne foto langs nen berg... Marche les Dames? Verdorie, waar heb ik die gezien? Op FB?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

evan

Citaat van: 55erke op 22 mei 2020, 21:39:44 PM

@ Evan
Waar hangt die tegenwoordig rond ? Is deze niet in Park gezet?

@ svvander, 
Een stammetje van 4 gewone groene en dan nog 3 met blauwe bant voor trek duw erachter gehangen.
Inspiratie voor deze trein was een foto van een vakantietrein die  ik onlangs vond. Hij diende om kinderen naar hun kamp in de Ardennen te brengen of zoiets. Het was een 55er met een lange sleep groene m2's  , al was Het niet de 5540 met blauwe streep maar kom,  een beetje foefelen mag altijd eh  8)

Groetjes
Johan

Ik zag hem in Schaerbeek met Tremelwagens gevuld met Ballast.  Ik zie de loc daar geregeld staan of zelfs bewegen.  Er was nog een tweede 55 'er (geel) maar ik kon de nummer niet zien.  Ze zijn zelfs vaak te zien vanop de openbare weg tussen Vilvoorde en Schaerbeek.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

D_Loc

Citaat van: svvander op 22 mei 2020, 21:50:43 PM
Nu ge het zegt, ik heb daar ook iets van gelezen. Ergens met ne foto langs nen berg... Marche les Dames? Verdorie, waar heb ik die gezien? Op FB?
Het stond in ieder geval op pagina 67 van het huidige nummer (234) van Spoorweg Journaal bij een foto van een ballasttrein in Ripain. Er staat wel "waarschijnlijk" definitief buiten dienst zijn, blijkbaar nog niet dus  ;D
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk