Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

to baan or not to baan

Gestart door oebr, 17 mei 2020, 20:20:35 PM

Havoc

Vermits we niet naar de toog kunnen gaanmoet de toog maar naar hier komen. (parafrase van een gekend spreekwoord)

Als ik zie hoeveel er voor-tijdens-na skype meetings geluld wordt dan valt het hier best me....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Citaat van: Gerolf op 18 mei 2020, 19:01:08 PM
Citaat van: Rochevalien op 18 mei 2020, 18:51:49 PM
Citaat van: Martin Welberg op 17 mei 2020, 23:00:51 PM
#weeseenslief

dat is hier nog niet veel veranderd ,lange tenen van hier tot in Wuhan en terug .man,man,man,

Dat is het nadeel van een late-clubavond-toog-onderwerp zonder dat je elkaar in de ogen kan kijken  ::)

Meestal besteld ge er dan 2 bij..."Carmen, 2 dagschotelkes alstublieft"
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Citaat van: Havoc op 18 mei 2020, 19:56:11 PM
Vermits we niet naar de toog kunnen gaanmoet de toog maar naar hier komen. (parafrase van een gekend spreekwoord)

Als ik zie hoeveel er voor-tijdens-na skype meetings geluld wordt dan valt het hier best me....

Wa ge nu zegt... sinds de lockdown (en het thuiswerk), terug dagelijkse huddle. 5 minuten of het werk, een half uur geleuter.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Bundesbahnfreak

Los van de discussie wil ik het toch even voor de mensen die zijn werk niet kennen het over Roger Leloup en zijn werk hebben, ik heb de volledige  reeks van Yoko  Tsuno en daar zitten pareltjes tussen. Mr Leloup is bij Herge begonnen, hij moest voonamelijk de voertuigen  tekenen, Herge tekende er zijn figuurtjes in. Ergens begin jaren 70 denk ik is de man met zijn eigen reeks begonnen sinds die tijd heeft hij slechts 29 getekend, gedeeltelijk science-fiction de rest speelt zich hier af. Mr Leloup heeft een enorme zin voor details. Bv "De grens van het leven" speelt zich in Rothenburg af, als je de stad bezoekt waan je je in het stripverhaal,. "De alchemist van Brugge" speelt zich af in rarara, maar is zo gedetailleerd  getekend. Voor de treinliefhebbers onder ons " De Rheingold" hier zie je dat hij niet zomaar een trein tekende maar iets wat echt bestaat. Het verhaal speelt zich voor een stuk in Keulen af, de Dom, het station, de Hohenzollnerbrucke, mensen zoals Peter zullen de tekeningen zeker herkennen.
De man is ondertussen de 80 gepasseerd maar vorige jaar is nog een album van hem verschenen.
Een anekdtote die ik ergens gelezen heb: de Amerikaanse filmindustrie wou 1 van zijn albums verfilmen, voorwaarde, het hoofdpersonage mocht geen Japanse zijn. Leloup weigerde , van karakter gesproken :)
!  Het feit dat er slechts 29 albums  verschenen zijn heeft te danken aan de details en de soms complexe scenario's die hij verzint.  Kortom voor deze man heb ik zeer veel respect. Grtn Rudy

oebr

Citaat van: Dirky op 18 mei 2020, 13:11:25 PM
t is te hopen dat we weer snel op café mogen gaan. Past perfect als onderwerp aan den toog :-)


ooops,  ik dacht ne keer iets lanceren in de 'babbelhoek'.
Dient dit draadje toch voor ?

Probleem is waarschijnlijk dat dit forum alle postings op een hoop gooit, en dat een licht en onnozel
onderwerpje als dit er net zo uit ziet als een wetenschappelijke discussie over de Scharfenberg Koppeling.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Johnnytrein

Zeg eens mannekes sedert wanneer staat Pascal niet meer achter den toog maar Carmen? :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

svvander

Citaat van: oebr op 18 mei 2020, 23:36:52 PM
ooops,  ik dacht ne keer iets lanceren in de 'babbelhoek'.
Dient dit draadje toch voor ?

Probleem is waarschijnlijk dat dit forum alle postings op een hoop gooit, en dat een licht en onnozel
onderwerpje als dit er net zo uit ziet als een wetenschappelijke discussie over de Scharfenberg Koppeling.

Niets van aantrekken... ondertussen doen ze geen andere stommiteiten hahaha  ;) Babbelhoek = fun. Laat maar komen, het moet niet altijd even serieus zijn.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

PHFFFFFFFF het zag er naar uit dat het hier net zoals H&nf1 en H&nf 2 aan het worden was.
het is een Hobby en of je nu huizen bouwt of met treinen rijd of boompjes maakt ;ik heb een collega en die heeft een oer oude trein tafel ;reuze groot en 500 wissels en sporen waar je zot van word ;maar die man heeft plezier in zijn hobby ;en of die trein nu bestaat uit personen wagons waar tussen goederen hangen maakt voor hem niet uit ;het is zijn trein en hij doet er mee wat hij wil ;hij vind het plezant om er zo mee te rijden;en ja hoor een volledige baan met bomen en huizen en mannekes enz. vind hij mooi hoor .maar die van hem is plezanter want daar kan hij zelf mee rijden

ik ga nog wa doen in den hof schaal 1/1 anders krijg ik niet gedaan voor 25 mei
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: raf op 19 mei 2020, 08:25:46 AMik ga nog wa doen in den hof schaal 1/1 anders krijg ik niet gedaan voor 25 mei

Wauw... h0f, smalspoor schaal 1/1... dat is pas modelspoor! Of juist niet natuurlijk ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Koen

Citaat van: doomslu op 18 mei 2020, 13:24:23 PM
Citaat van: Havoc op 18 mei 2020, 12:53:23 PM
...
Dit onderwerp komt regelmatig terug. Ik kan me dezelfde discussie ten tijde van Tony Cabus nog herinneren. (weet er iemand hoe het met Tony gaat?)
Het is vandaag Tony's verjaardag en het gaat redelijk goed met hem liet hij me deze morgen nog weten.
Hij blijft wel zo goed als mogelijk binnen want hij en zijn vriendin behoren natuurlijk tot de risicogroep wegens de leeftijd en wat gezondheidsperikelen.
Tony werkt nog altijd achter de schermen mee aan zowel Modelspoormagazine als Train Miniature magazine.

Doe hem zeker de groeten van mij en wens hem een gelukkige verjaardag! Ik ben hem vorig jaar nog een keer tegen gekomen. Ik had hem niet direct herkend maar hij sprak mijzelf aan. Hij is nog steeds dezelfde aangename en boeiende persoon die ik destijds heb leren kennen  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

#40
Tony is inderdaad een van de vriendelijkste mensen die ik ooit ontmoet heb. Vroeger ontmoete ik hem regelmatig toen hij de winkel in het station van Blankenberge af en toe openhield. Ook op de beurs in de Limburghal in Genk  enz hebben we een babbel gehad.
En volgens mij (zal niet de enige zijn) is het dank zij hem dat we Modelspoor Magazine Forum hebben, en daarvoor verdiend hij zeker onze dank.
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Citaat van: Peter op 19 mei 2020, 09:17:33 AM
Tony is inderdaad een van de vriendelijkste mensen die ik ooit ontmoet heb. Vroeger ontmoete ik hem regelmatig toen hij de winkel in het station van Blankenberge af en toe openhield. Ook op de beurs in de Limburghal in Genk  enz hebben we een babbel gehad.
En volgens mij (zal niet de enige zijn) is het dank zij hem dat we Modelspoor Magazine hebben, en daarvoor verdiend hij zeker onze dank.

Klopt, heeft inderdaad de winkel nog af en toe opengehouden.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

Peter, hier moet ik jou toch even corrigeren.
Het was Dirk Melkebeek die met Modelspoormagazine op de proppen kwam. Dirk was motorfanaat en had als uitgever een paar motor-tijdschriften.
Doch, hij was ook modelspoorliefhebber en trok in 1999 met zijn idee om een Belgisch modelspoorblad te beginnen een aantal medewerkers aan, vooral via zijn club in St-Niklaas. Daarbij ondere andere Guy Van Meroye, onze huidige hoofdredacteur en Guy Holbrecht, die nog steeds tot de kernredactie behoort.
De rest is geschiedenis...

Onze Tony is enkele jaren later begonnen met een forum. Tony is dus wel degelijk de 'vader' (of 'grootvader'  :D) van ons forum.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 19 mei 2020, 09:37:22 AM
Het was Dirk Melkebeek die met Modelspoormagazine op de proppen kwam. Dirk was motorfanaat en had als uitgever een paar motor-tijdschriften.
Doch, hij was ook modelspoorliefhebber en trok in 1999 met zijn idee om een Belgisch modelspoorblad te beginnen een aantal medewerkers aan, vooral via zijn club in St-Niklaas. Daarbij ondere andere Guy Van Meroye, onze huidige hoofdredacteur en Guy Holbrecht, die nog steeds tot de kernredactie behoort.
De rest is geschiedenis...

Eén van de bekendste was/is "Motoren en Toerisme", daar heb ik nog verschillende jaargangen van liggen, daterend uit een tijd dat ik nog onder de 'jonge mensen' hoorde.
Meta Media was toen gevestigd in Schellebelle...waar is de tijd..... :o :o

;)

Peter

Inderdaad Luc,
Heb mijn berichtje verbeterd. Er moest achte Modelspoor Magazine nog het woordje Forum staan
Sorry voor de vergissing
Met vriendelijke groeten
Peter