Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Eén print in 3 verschillende houders (WIP).

Gestart door eve, 16 mei 2020, 16:39:07 PM

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

eve

Om hier en daar wat twijfels weg te nemen :

[/url]
by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik

eve

Omdat ik toch moet wachten op onderdelen ben ik nog wat aan het prutsen geweest.
De houders zijn geprint in nylon. De mechanische sterkte is meer dan voldoende voor het beoogde doel.
Het oppervlak is tamelijk ruw. Dat is normaal geen probleem tot je koperbanen wilt kleven voor het type Roco motor met spiraalveercontacten. Dan heb toch liever een vlakker kleefoppervlak. Met een cilinder schuurrolletje van Dremel oid lukt dat aardig.


by Erik Verleysen on Flickr

Ik heb ook de voorkeur oriëntatie van de gekleefde koperbanen herdacht : dit is veel eenvoudiger uit te voeren. Her verfwerk dient enkel voor de foto.


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik.

Dafke

Is er nog een andere oplossing dan de eveDM62 om een roco (59 of 62) met dikke motor digitaal te maken?

eve

Wat is er niet goed aan de eveDM62 ?

Mvg, Erik

Rangeerduivel

Citaat van: Dafke op 09 oktober 2020, 20:49:34 PM
Is er nog een andere oplossing dan de eveDM62 om een roco (59 of 62) met dikke motor digitaal te maken?

Een paar baantjes doorslijpen en decoderdraden solderen zoals wij het vroeger deden voordat Erik (eve) het licht zag...! ;D
ik heb er zo éne met sounddecoder...niks speciaals aan...

;)

eve

Citaat van: Rangeerduivel op 09 oktober 2020, 21:58:09 PM
Citaat van: Dafke op 09 oktober 2020, 20:49:34 PM
Is er nog een andere oplossing dan de eveDM62 om een roco (59 of 62) met dikke motor digitaal te maken?

Een paar baantjes doorslijpen en decoderdraden solderen zoals wij het vroeger deden voordat Erik (eve) het licht zag...! ;D
ik heb er zo éne met sounddecoder...niks speciaals aan...

;)

Niet te rommel-ig ?

;), Erik.

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 10 oktober 2020, 08:08:04 AM

Niet te rommel-ig ?

;), Erik.

Ik snap de ondertoon wel Erik, je hebt blijkbaar ook meegelezen deze week... ;D ;D
Maar ik denk dat er buiten jouw oplossing geen alternatieven zijn, vandaar.... ;D
Als de loc dicht is, en dat is hij meestal, dan zie je daar niets van,
en een Roco is wel iets steviger dan een Os.car hé! :)

;)