gevels

Gestart door Dirky, 14 mei 2020, 14:23:45 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 14 mei 2020, 15:21:11 PM
Citaat van: Dirky op 14 mei 2020, 14:23:45 PM

PS: de twee rechtse kleine huisjes bestaan nog steeds en dat was tot voor een 10-tal jaren mijne stamcafé!

Dirk,
Ik weet niet of enkel de twee rechtse huisjes nog bestaan maar dacht dat er nog meer waren,
Ik meen mij te herrinneren dat wij een paar jaar geleden in het uiterst linkse café ook nog een terrasje gedaan hebben.
Kan zijn dat het een ander gebouw is maar dan op dezelfde plaats... :-\
Ik heb ook de indruk dat het trottoir voor de huizen nu iets breder is...

Help mij...

;)
Citaat van: Dirky op 14 mei 2020, 15:34:17 PM
de twee rechtse huisjes zijn "café Carillon". Rechts kroeg, links restaurantje...

Nu valt mijne frank (€)
De twee kleine huisjes rechts op de foto (Carillon) zijn nu de uiterst linkse geworden.
Dus daar hebben wij destijds een terrasje gedaan.
Op de foto is die ruimte en afstand moeilijk in te schatten... ::)
Het lijkt wel of die afstand langer is dan op Google maps 8)
Nostalgie op zijn best, als je denkt aan die huisjes, die mensen die daar gewoond en geleefd hebben, hun wel en wee...

;)

Herwig

#16
Luc ,

" ....Eigenaardig.  Het lijkt alsof er tussen de foto en vandaag middeleeuwse huizen bijgebouwd zijn ...".

De markt van Oudenaarde is hierin geen uitzondering. Deze laat 19de eeuwse neo-gothische gevels vindt men in bijna elke Vlaamse stad.  Was toen retro-mode.

> wat zou de opnamedatum zijn van de zwart/wit-foto van de Oudenaardse markt, zijnde nog voor het verschijnen van die nieuwere gevels in neo-stijl ?  ( laatste kwart 19de eeuw ? )