Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Bahnhof "Himmelreich"

Gestart door Peter, 14 mei 2020, 12:55:48 PM

doomslu

Karton kan je heel goed lijmen met houtlijm.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

#17
Even een probeersel.
Schijnt goed mee te vallen
Moet wel eerst verder samen met echtgenote werken in de tuin. Moet tenslotte ook gebeuren, nietwaar

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#18
Een paar stappen verder.

DSCN4835[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN4834[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#19
Weer een stap verder. Moest wachten op de extra sets met dakgoten, afloopbuizen,schouwen enz van Auhagen

DSCN4908[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#20
Langzaam gaat het verder
Het dak is verweerd (ligt er nog wel los op)

DSCN4918[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Decapod

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Peter

#22
ben weer een beetje aan het verder doen met de afwerking.
Een mens moet toch iets te doen hebben, nietwaar. Want wandelen met de echtgenote zit er niet in met haar slechte rug en vermoedelijk (onderzoek binnen veertien dagen), een hernia
Maar ben toch niet tevreden met het pannen dak, van Auhagen, voor het gebouw. Goed dat het er nog los op ligt want ik vind het in vergelijking met de foto's van het echte, nog al aan de groffe kant.

een foto van mijn model

DSCN4918[1] by Peter Verlooy, on Flickr

en een van het echte gebouw

Himmelreich by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#23
je moet eens je rijen pannen tellen.

Dan kom ik nagenoeg juist uit(toch bij je bijgebouw, is vrij gemakkelijk te tellen want als je de foto aanklikt kun je een aantal keren vergroten dus misschien een je rijen pannen gaan tellen voor je conclusies trekt en voor je aan de slag gaat.

Je pannen weatheren zou al een heel ander beeld geven, ik heb mij niet gewaagd om ze in de breedte ook te tellen, maar rijen van onderen naar boven kloppen (nagenoeg).Dus zo slecht zijn die pannen niet, ik zou zelfs meer durven zeggen........

't is natuurlijk uw tijd dat je erin steekt hé ?

Je versterkt natuurlijk zelf dat gevoel met de gekozen foto's want dat echt gebouw is vanop de begane grond genomen, terwijl je model vanop een 1ste.2de verdieping(denkbeeldig)bekijkt en bovendien het gebouw van veel dichterbij bekijkt aléz mijn denken hé ?

SuSke

Het is gewoon een ander type pan dat op het origineeel ligt en daardoor komt jou dak "te grof" over.

Je moet een plattere pan hebben en ik denk zelf dat het een kruispan is de er op ligt.

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 19 april 2021, 11:34:19 AM
Je moet een plattere pan
zeg het niet graag maar je hebt gelijk  ;D

Peter

#26
Bestaat dat soort pannen ook in H0
Hierbij alvast een foto van het gebouw waar op het dak iets duidelijker te zien is

Bahnhof_Himmelreich by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Het is al geen kruispan. Je gaat dus richting oude muldenpan.

Ik vermoed dat die nog niet gemaakt zijn in H0. Anders eens kijkenin het gamma van Redutex ??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

#28
Frans
ik vermoed dat ik de juiste pannen heb gevonden.
Stom van mij maar ik wist niet dat Thomas Oswald (website MBZ) zijn aanbod zoveel had uitgebreid dat hij nu een hele reeks met verschillende dakensoorten, dus verschillende soorten pannen en zo is zijn aanbod heeft.
Kan je eens kijken op zijn website:  https://www.mbz-modellbahnzubehoer.de/shop/c/4.2.0 of er bij zijn wat voor mij de juiste zijn.
Bedankt alvast voor je raad
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Ik zou gaan voor de "Romanokremper", maar de "Mönch und Nonne" lijkt me ook bruikbaar.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.