Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Bahnhof "Himmelreich"

Gestart door Peter, 14 mei 2020, 12:55:48 PM

Peter

Mijn nieuwste aanwinst dat deel zal uitmaken van de uitbreiding van mijn baantje is het stationsgebouw van "HIMMELREICH" of in het goed Nederlands wordt dit dan Hemelrijk, en dat is tenslotte wat mijn baantje is voor ons. En natuurlijk: het is een station gelegen aan de Höllental bahn in het Zwarte Woud (wat dacht je anders  ;D ;D ;D)
Het is een Laserbouwset verkocht door Märklin/Trix en eigenlijk geproduceerd door Modellbau Laffont uit Aachen.
Op het eerste zicht ziet de laserset er prima uit ook al is die niet helemaal in de kleur dat ik zou willen, maar dat hangt natuurlijk van de periode af (tijdperk II - III - IV - V of VI)
De afmetingen zijn in elk geval, vergeleken met de  bouwtekeningen van het origineel, perfekt op maat.

De doos

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr

de inhoud twee plastiek verpakkingen

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

floere

zou ook goed op mijn baan passen welke ik in gedachte heb.

Peter

#2
Vandaag even kontakt gehad met Stefan Laffont, een heel vriendelijke man overigens.
Ik had een vraagje of ik het zelf kon bijschilderen (het wit van de ramen bv. die door het laseren wat bruinige sporen hadden)
en zo ja, met welke verf wit en lichtgroen.
Stefan bood mij direkt aan om het benodigde aantal lasersheets in het lichtgroen te laseren zodat ik die niet moet schilderen. Voor het bijwerken van de ramen is mat wit van Model Master of Tamiya een goed keuze. Even getest en het werkt uitstekend.
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Weet het niet maar volgens mij kun je de meeste laserkits wel aardig met elke acrylverf schilderen..papier/karton doe ik ook gerust met olie of welke verf dan ook..

Peter

Kan zijn Martin, maar heb beide merken mat wit in stock en ben tevreden met de zeer goede kleur wit van beide merken , want heb de ervaring dat het wit van Humbrol enz nog gemakkelijk vergeeld. Met het wit van Vallejo en AK heb ik eigenlijk geen ervaring
Met vriendelijke groeten
Peter

railrunner

Haha,

Heb ik ook reeds gekocht, maar dan in schaal N.  Ik heb ook de kleur gewijzigd naar lichtgroen ipv het bruinige.  Staat ondertussen half in elkaar, maar door tijdsgebrek nog niet verder aan kunnen werken.  Mooi model, maar het vraagt toch enkele verstevigingen die ik nog moet laseren.  Of ik er ooit iets mee zal doen?  Zeg nooit nooit, voorlopig alleen maar een leuk statisch hebbeding in de kast.  Station Himmelreich droeg niet bepaald mijn voorkeur om na te bouwen in model.

In ieder geval, heel veel plezier bij het bouwen Peter!

Peter

#6
Als ik eerlijk moet zijn Jim, Het meeste plezier (en nog eigenlijk) had ik bij het helemaal zelf bouwen van mijn station Gengenbach
Volgens mij (maar wie ben ik) geeft het heel veel voldoening om het helemaal zelf te doen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#7
Vandaag eindelijk de vervangplaten in de juiste lichtgroene kleur ontvangen.
Dat bespaard me in elk geval de juiste kleur te mengen en het zelf voorzichtig schilderen. Wat er aan mijn fototoestel hapert weet ik niet
maar het is moeilijk om een juiste kleurenfoto te maken. Foto's hebben dikwijls (niet altijd) een blauwe schijn.

Foto in verkeerde kleur verwijdert
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Ge kunt er aan beginnen, Peter!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Het verkleuren van foto's naar blauw of geel is meestal te wijten aan de aanwezigheid van lichtbronnen met verschillende lichttemperatuur. Vb gloeilamp en buitenlicht, TL-licht en halogeen, LEDs van verschillende kleurtemperatuur,... Je fototoestel regelt naar de dominante lichtkleur, waardoor de kleurbijdrage van de andere lichtbronnen eht onderwerp gaan doen verkleuren. Maar goed, dat is niet het onderwerp van dit draadje.

Veel knutselplezier, Peter!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

#10
Die oorspronkelijke beige beplanking gaat Peter zeker ook nog gebruiken, mogelijk wat aangepast,  op één of ander zelfgebouwd Zwarte Woud-boerderijtje, Zimmer Frei-pensionnetje  of zo.

doomslu

[off-topic]Je kan makkelijk de kleurtemperateur van jouw foto's corrigeren in de software waarmee je jouw foto's bewerkt. Zeker als er op de foto een stukje wit of lichtgrijs te zien is kan dat met een eenvoudige klik.  ;) [/off-topic]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#12
Bedankt voor de uitleg Luc
Hierbij een foto in de juiste kleur

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald


Peter

#14
CiteerNou kom op, plakken! :)

Tja, aangeraden wordt om als lijm gewone witte houtlijm te gebruiken, zoals bv. Pattex
Is dit inderdaad zo of heb je hiervoor  speciale (bv. van Faller) lijm voor zo'n dingen te gebruiken
Met vriendelijke groeten
Peter