Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Bahnhof "Himmelreich"

Gestart door Peter, 14 mei 2020, 12:55:48 PM

Peter

#30
Heb bij Thomas (MBZ) een paar vellen met dakpannen , dakgoten en afloopbuizen besteld
We wachten dus af

https://www.mbz-modellbahnzubehoer.de/
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#31
Heb de juiste platen met dakpannen, de nokken, en de koper dakgoten en afloopbuizen ontvangen.
Had aan Thomas gevraagd wat de juiste pannen waren voor de daken van Himmelreich en het was inderdaad Romanokrempel
Suuuuper materialen en de prijs valt eigenlijk zeer goed mee.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Door dat ik te weinig besteld had moest ik nog twee dakplaten en een messingset dakgoten.
De bestelling werd 25 mei doorgestuurd en betaald en ik kreeg de belofte dat het ten laatste 15 juni zou
verzonden worden. Helaas...nog steeds niks. Mails worden niet beantwoord (heeft het veel te druk) en
per telefoon is het enkel het antwoord toestel.
Spijtig, spijtig, want ik zou dat gebouw toch graag afwerken.
Met vriendelijke groeten
Peter

ACFI

#33
Dat is al langer bij MBZ het geval.

https://www.h0-modellbahnforum.de/t344884f54878-MBZ-Modellbahnzubehoer.html bijv zelfde verhaal vorig jaar.

https://www.tt-board.de/forum/threads/mbz-modellbahnzubehoer.49454/ sinds 2019.

maakt deel uit van de Kundenerlebnis.

ACFI

Metpetergaathetbeter

#34
ik zou eerder net(iets)teveel bestellen dan net genoeg.  lijkt een net duurdere oplossing maar je kan doorwerken..... Bij aanvang, met plannen kun je toch ongeveer weten hoeveel nodig te hebben, je kunt altijd fouten maken met snijden of verwerken......dus net iets teveel komt toch altijd van pas en zeker als het niet overal/moeilijk verkrijgbaar is

Peter

#35
Op de website van MBZ staan helaas niet de afmetingen van de daksoorten. Spijtig.
Wat de dakgoten betreft: daar heb ik voor het gebouw genoeg van maar heb die ook nog voor andere gebouwen nodig
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Nog even een foto van mijn Höllentalbahnlok bij uitstek, namelijk de baureihe 85
Het fantastische Roco model

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Geert

Dat is wel een prachtige lok hĂ© Peter  ;) ,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Peter

#38
Het eerste dakdeel, langs beide zijden van het middengebouw, met de juiste pannen is er op gelijmd
Nu nog beide ander gebouwen en dan de nokken, (de dakgoten en de regenafvoerbuizen in messing)
en we kunnen de primer er op zetten en aansluitend schilderen en verweren.

DSdak 2 by Peter Verlooy, auf Flickr

dak 1 by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#40
Langzamerhand beginnen de daken er op te lijken
Het hoofd gebpuw en een zijgebouw hebben beide het pannendak
en "eindelijk" de nokken er op gekregen
Nu nog het dak boven het goederen gedeelte en dan kunnen die daken eerst
de speciale grondlaag krijgen en dan de kleuren.

DSCN5259[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#41
wat mij direct opviel toen ik modelbouwdoos bekeek ook je bakstenen lijken niet te kloppen kwa grootte en kwa aantal rijen gemetseld https://www.badische-zeitung.de/warum-heisst-himmelreich-himmelreich--49012344.html

Peter

#42
Grapje ?
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#43
Het dak ligt er nu helemaal op
Eerst nog met de speciale primer en..nitro verdunner een grondlaag en dan kunen we verder met de kleurlaag
het aanbrengen van de dakvensters, de schouwen, en de kijkuit op het zijgebouwtje
Als laatste worden dan de dakgoten de regenafvoerbuizen,t het dan het verweren, de satelietschotel en nog wat kleine details aangebracht

DSCN5269[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#44
We beginnen er stilaan te geraken. Nog de schouwen (als ze terug geleverd worden van Auhagen), en de dakgoten en regenafvoerbuizen.
En dan uiteraard een stuk perron, fietsenstalling en verlichting, en wat kleinere details (banken, vuilbakken en.....reizigers  :) :) :)

DSCN5310[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter