Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Welke lading in deze wagens

Gestart door Peter, 13 mei 2020, 15:11:08 PM

Peter

Heb hier een aantal Hainout ertswagens staan van B-models en vraag me af welke lading in deze wagens moet en hoe ze een beetje vervuilen?
Bedankt alvast voor jullie raadgevingen en/of tips

DSCN4759[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

 :D Peter, wat denk je dat er in een erts-wagen vervoerd wordt?  ;)

Volgens de index staat hierover meer in MSM 50, 55 en 95. (Ik heb het niet gecheckt).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig


SuSke

#3
Lading:
Gevuld tot max 2/3 van de hoogte met ijzererts. Alleen is dat op schaal bijna niet te vinden en is het bovendien loodzwaar. Wat je kan doen is de fijnste ore-ballast van Woodland nemen en die verder weatheren met de juiste kleuren en tinten. Maar daar moet ik zelf nog aan beginnen.

Weathering:
Ik heb zelf een aantal van de grijze VTG's van VBV gedaan: alle beschikbare foto's  https://www.flickr.com/photos/140394905@N08/albums/72157678142316163/with/33738403766/

20170401_154111 by Frans Peeters, on Flickr

20170321_104003 by Frans Peeters, on Flickr

En Herwig heeft al een referentie gelegd naar het oude draadje met foto's die ik eens terug met een juiste link moet aanpassen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Luc, de oude MSM nummers heb ik al lang niet meer. Heb die toen aan een forumlid (de nummers van 1 t.m.120) in een koop verkocht.
Veel foto's in de oude draadjes hier op het forum zijn dikwijls bijna onzichtbaar doordat ze nog op de oude providers staan
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dani

Citaat van: Peter op 13 mei 2020, 16:03:36 PM
oude MSM nummers heb ik al lang niet meer.
.../  verkocht /...
Berouw komt na de zonde .... 
Money talks, maar soms liegt het :(


Ik geloof dat ik nrs 50-55-95 WEL nog heb...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mark7758

Je mag ze allemaal hebben als ik ze digitaal heb. (PDF)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.