S88 en massa

Gestart door Dirk, 13 mei 2020, 14:52:10 PM

Dirk

allen,
Ik heb dit probleem ook aangekaart bij de buren, maar ik denk dat daar de lockdown is opgeheven, dus hier ook eens proberen.
ik ben even in dubio wat betreft de melders. Bij de verbouwing heb ik de 2 niveaus gescheiden met een booster. de centrale  (DR5000) stuurt het bovenste gedeelte en de booster, (digikeijs 8033) het onderste gedeelte. Nu heb ik beneden enkele melders "teveel", dwz de modules zitten vol, echter zijn er aan het bovendeel nog verschillende plaatsen in de boven reeks vrij. Echter worden de verschillende modules gevoed door de 2 aparte kringen.Is het dan mogelijk om enkele meldpunten van beneden in een module van boven te steken? Of kom ik dan in conflict met de gescheiden massa? Is het nodig om voor 4 meldpunten een S88 bij te steken of is het veilig om die gewoon op de andere kring bij te voegen?
het gaat over 2 rail met Loconet.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Michiel

Welke bezetmelders gebruik je, en welke terugmelders? De situatie is een beetje afhankelijk van de gebruikte modules.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirk

Ik heb melders van Rosoft en van digikeijs, de DR5000 en de booster zijn over de 2 sporen gescheiden, de eerste string is eerst een Digikeys loconet met een S88 de 2e string is idem en de 3e is de eerste Rosoft M en een digikeijs  S88. Dus alle modules hebben weliswaar een gescheiden voeding, echter zitten mijn ringleidingen ver uiteen en is het meer werk om een voeding van onder naar boven te leggen dan dat ik de modules gewoon door leg en dan van 1 module een voeding krijg van de DR5000 en de sporen worden gevoed door de booster.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100