Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Hobby2000

Gestart door nmbssncb, 08 mei 2020, 18:17:22 PM

nmbssncb

Iemand bekend met en/of heeft ervaring met de winkel Hobby 2000 in Luik?

Willy
Willy

Fretbol

Ik heb er enkele jaren geleden 2 x een set van LS gekocht (18.+ 2 M6 rijtuigen). Na betaling zeer snel verzonden met de post en alles in perfecte staat ontvangen.

Contact was enkel via mail maar alles is zeer snel en vlot verlopen.

Anthony  ;)

bellejt

paar keer wat besteld dat voorradig stond en telkens geld teruggekregen dat het niet voorradig was.

Peter

Het is jaren geleden dat ik daar iets gekocht heb.
Vroeger hadden die uitstekende vellen met decals voor Belgische modellen, waar ze mee gestopt zijn (dacht ik)
Met vriendelijke groeten
Peter

perk

ik ben daar vorige zomer geweest toen ik even in Luik moest zijn.

Onwezelijk grote collectie van H0 auto's, apart hoekje voor Belgische trein modellen.
Eigelijk een grote winkel, alleen parkeerplaats zoeken was lastig.

Zeker de moeite waard als je in de buurt bent, de prijzen heb ik niet vergeleken.

P.

nmbssncb

Dank voor de reacties.
In bevestigingsmail stond besteld artikel niet vermeld.  Later vond ik op de website onderaan een "knop" om de bestelling te controleren.
Verzendkosten worden niet vermeld in de rekening, dus ik neem aan dat het inclusief is... (heb wel de vraag gesteld en wacht op antwoord).
Uitsluitend betalen via Paypal (heb ik niet) of vooruitbetalen met bankoverschrijving.  Kredietkaart is geen optie.

Willy
Willy

Rangeerduivel

Citaat van: nmbssncb op 09 mei 2020, 12:11:18 PM
Uitsluitend betalen via Paypal (heb ik niet

Een goede raad, dringend werk van maken...!
Gemakkelijk, 100% veilig en bovendien gratis.
Sommige handelaren rekenen een kleine meerkost als je met PayPal betaalt, maar dat is relatief weinig en weegt zeker niet op tegen de voordelen, bovendien ben je dan nog niet verplicht bij hen te kopen...

;)

jodo

een winkel die al tientallen jaren bestaat maar ben er nooit geweest.
net zoals Peter heb ik er vroeger decals besteld en steeds correcte levering.

Johnnytrein

Inderdaad paypal is een goede zaak ik gebruik het ook al enkele jaren
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

nmbssncb

Als ik de website informatie m.b.t. de verzendkosten goed begrijp, worden die kosten pas na het ontvangen van het aankoopbedrag (overschrijving of PayPal) in rekening gebracht (nog geen antwoord ontvangen van Hobby2000 op die vraag).

Willy
Willy

Rangeerduivel

#10
Inderdaad Willy, maar de verzendprijzen staan wel vermeld op hun site;
Afhangend van het globale gewicht van uwe gepak, volgen hieronder de tarieven die voor Taxipostverzendingen zullen toegepast worden ln België:
0 - 22KG :
België : 5.00 EUR
Frankrijk : 11.00 EUR
Duitsland : 8.00 EUR
Italië : 16.00 EUR
Nederland : 7.00 EUR

Dus 5€ is zeer billijk mijgedacht, tenzij je om méér dan 22Kg treinen koopt... :D :D
Maar als je slim bent reken je die verzendkosten daar op voorhand bij, je zet dan als vermelding bvb 'Factuur + port'
en indien je dat niet wil is 5€ via "PayPal one touch" met één muisklik betaald!

;)

nmbssncb

Zag ik later pas Rudy.
Meestal zijn de bestellingen niet zwaarder dan 22 kg (!!!) en zijn de verzendkosten bekend (en worden daarom meteen toegevoegd op de rekening).  Vandaar...

Ik heb de Piko 52781 besteld en het bedrag overgemaakt.
Dus ik verwacht straks nog eens 7,00 EUR te moeten overmaken (Amsterdam).


Willy
Willy

nmbssncb

Citaat van: Rangeerduivel op 09 mei 2020, 12:52:57 PM
Citaat van: nmbssncb op 09 mei 2020, 12:11:18 PM
Uitsluitend betalen via Paypal (heb ik niet

Een goede raad, dringend werk van maken...!
Gemakkelijk, 100% veilig en bovendien gratis.
Sommige handelaren rekenen een kleine meerkost als je met PayPal betaalt, maar dat is relatief weinig en weegt zeker niet op tegen de voordelen, bovendien ben je dan nog niet verplicht bij hen te kopen...

;)

De laatste tijd zijn hier in Nederland een aantal mensen flink wat geld afhandig gemaakt via PayPal.  Toegegeven, veel van die mensen zijn "onzorgvuldig" geweest omdat ze gevoelige informatie hebben doorgegeven, maar toch...  PayPal raadt nu aan de tweetraps bevestiging te activeren (o.a. via SMS).

Willy
Willy

svvander

Voordeel van PayPal is dat je verzekerd bent. In de meeste gevallen krijg je het complete bedrag na x-aantal tijd terug. Ik heb het onlangs zelf voorgehad. (En ik ben iemand die er echt wel op let). Ik kocht een loc aan via een website, met een legitiem adres etc. in Duitsland. Bleek een Chinese firma (nu ja firma) te zijn die allerlei webshops opzette, gekopieerd van bestaande, met de recensies etc. erbij, maar fysiek niet bestond en dus ook geen producten leverde. Het grappige was: de prijs die vermeld stond, laat ons zeggen €200, kwam door op de bestelbon. Maar op PayPal stond maar €80. Dan is bij mij mijn euro gevallen en ben ik gaan rondzoeken. Bleek dat deze mannen al een stuk of 80 zulke websites hadden. PayPal heeft dan een incident geopend, binnen de 3 weken had ik mijn centjes terug en de website bestaat nu niet meer.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

SirGresley

Ook al een aantal jaar geleden maar een grote winkel met veel keuze in nieuw en occasie.
Toen hadden ze ook modelbouw en toebehoren erbij.
Juist er parking vinden is niet gemakkelijk. Ligt aan de andere kant van de Maas dan Médiacité. Die hebben grote parking.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama