État Belge Type 12 in H0

Gestart door Alan On Track, 04 mei 2020, 23:21:22 PM

Alan On Track

Floris, is er een Museumloc van het type 12?

Edit: Oooh, je hebt het vast over de 12.004 zeker  :P Haha, ik stond er even niet bij stil. Ook prachtloc natuurlijk. Jammer wel dat er van het oude type geen bewaard zijn gebleven...
Modelbouw is een kunst

Rangeerduivel

Citaat van: Alan On Track op 17 mei 2020, 20:38:47 PM
Floris, is er een Museumloc van het type 12?
Als je die gestroomlijnde Belgische bedoelt....Ja, maar niet rijvaardig, er komt wel nog rook uit! :) :)
Hij staat binnen in het Museum in Schaarbeek.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiOrNmgxrvpAhWG2KQKHT8jD7IQFjAKegQIARAB&url=http%3A%2F%2Fwww.engineeringnet.be%2Fbelgie%2Fdetail_belgie.asp%3FId%3D9960&usg=AOvVaw215uXOpkfwFO7PkghJr9eg
Beetje scrollen....
Dat was waarschijnlijk wat Floris bedoelde.

;)

Alan On Track

Inderdaad, ik had het net ook door.

Ik ben die al een paar keer gaan bewonderen in schaarbeek  ;) Ze hebben daar ook een prachtversie van de oude type 18 staan.
Modelbouw is een kunst

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 17 mei 2020, 21:01:33 PM
Spijtig dat er geen type 69 is.

Die is er, een juweeltje van Brawa dan nog;

En daar kan je zoiets (of nog beter) van maken...

Dit is de versie van voor 1946, zonder windleiplaten, mèt ACFI en langlauftender.
De beschrifting is in de maak...daarna krijgt hij nog een laagje satijnglans.

;)

OlivierV

Knap hoor Rudy,

Is de loc nu zo donker of is het door de belichting/verlichting?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 17 mei 2020, 22:50:13 PM
Knap hoor Rudy,
Is de loc nu zo donker of is het door de belichting/verlichting?

Ja dat komt idd door de verlichting, het was buiten reeds donker en die peertjes op de treinkamer geven niet genoeg licht.
Hij is gespoten met het flessengroen van Dacker, dus het goede kleur groen, zoals het hoort...
Het is net hetzelfde groen dat ook Fleischmann gebruikt voor zijn Belgisch materieel.

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 17 mei 2020, 22:56:49 PM
Citaat van: OlivierV op 17 mei 2020, 22:50:13 PM
Knap hoor Rudy,
Is de loc nu zo donker of is het door de belichting/verlichting?

Ja dat komt idd door de verlichting, het was buiten reeds donker en die peertjes op de treinkamer geven niet genoeg licht.


;)

Een ledpaneel of 2 aan 't plafond hangen? :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modèlisme

Peter, Wat het type 69 komt doen in een bijlage over een type 12 weet ik niet. Wat ik wel weet hij hoort hier niet bij en zeker ook de bijdrage wat de verlichting in een treinkamer er mee komt doen en de andere typen van locomotieven.
Blijf a.u.b. toch bij het onderwerp.
 

Peter

Heb dat antwoord over de type 69 geschrapt :o :o :o
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Citaat van: modèlisme op 30 mei 2020, 13:56:25 PM
Peter, Wat het type 69 komt doen in een bijlage over een type 12 weet ik niet. Wat ik wel weet hij hoort hier niet bij en zeker ook de bijdrage wat de verlichting in een treinkamer er mee komt doen en de andere typen van locomotieven.
Blijf a.u.b. toch bij het onderwerp.

Ja Paul, draadjes durven soms andere wendingen nemen. Wat hier gestart is als zelfbouwproject van Alan is intussen een reclame draadje geworden voor jouw Type 12. Mij stoort het niet maar ook de zijsprong van Peter stoorde mij niet!

Alan On Track

#55
Ik stoor me er niet aan. Zijsprongetjes gebeuren nu eenmaal  ;D Het voornaamste is dat dit draadje hopelijk op een gegeven moment een fraai model van een type 12 zal tonen, of die nu van mij of (meer waarschijnlijk) van Paul is  ;) . Ik zoek ondertussen nog stilletjes uit of een zelfbouwmodel voor mij binnen de mogelijkheden ligt, het maken van de kap zou op zich geen probleem mogen zijn, maar het venijn ligt hem in het onderstel, waarvan ik nog niet weet hoe eraan te beginnen. Dus als PB de kit intussen op de markt brengt denk ik wel dat ik die waarschijnlijk eerder zal kopen en bouwen dan zelf van nul af aan aan deze loc te beginnen te gaan. Op een gegeven moment zal hier dus nog wel een bouwverslag volgen ;)
Modelbouw is een kunst

Rangeerduivel

Citaat van: modèlisme op 30 mei 2020, 13:56:25 PM
Blijf a.u.b. toch bij het onderwerp.

Paul,
Terugkeren naar het onderwerp (de 12 van Alan en niet die van jou ::)) is éénvoudig te doen dmv een citaatje van eender welke post over dit onderwerp met eronder uw tekst.
Véél gemakkelijker dan er over te vitten!

;)

modèlisme

De loc type 12 is geschilderd. Ik wacht nu nog op de motor die ik speciaal heb laten ontwikkelen voor inbouw in de tender.

Er moeten wel nog een paar kleine details aangebouwd worden, zoals de tegengewichten aan de grote drijfwielen en de drijfstang.
maar we hebben nog tijd , we wachten immers op de motoreenheid om in te bouwen.

Dit is wel nog het prototype, ondertussen gaan we een tweede bouwen na de ervaring die we opgebouwd hebben met het bouwen van het eerste model ervan.


Tot de volgende  verrassing.
Paul.
 

Dirky

Worden de 3D prints later nog vervangen door "gladde" onderdelen Paul? Nu zie je het duidelijk dat het prints zijn.

Floris

vooral een kwestie van fijnere STL's exporteren vooral zo te zien... Das op zich niet zo moeilijk.