Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwkomer

Gestart door floere, 02 mei 2020, 22:20:27 PM

floere

Hey iedereen,mijn bijnaam is de floere en nieuw op dit forum! Toen ik jong was heb ik samen met mijn vader een spoorbaan van marklin gehad.Sinds een tijdje spoken de treintjes weer door mijn gedachten.Mijn vader is ondertussen 82 geworden en onlangs verhuisd en tijdens deze gebeurtenis zijn we op een aantal zaken van marklin uitgekomen. Ik ben zinnens deze over te nemen en mijn oude hobby terug leven in te blazen. Binnen 22 maand ga ik op pensioen  en beschik ik over een zee van tijd. Ondertussen al begingen met de zolder af te werken, ongeveer 7 op 4 meter oppervlakte.
En natuurlijk treintjes begingen zoeken. Moet wel zeggen tussen mijn jeugd en nu wel wat veranderd is met de elektronica!
Oh ja, ben woonachtig tegen leuven. Grt floere.

svvander

Welkom streekgenoot  ;) Er is inderdaad wat veranderd, maar volgens mij is het enkel verbeterd. En geen paniek, wat je nog niet wist zal je hier wel leren (of vinden). Veel speelplezier!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Welkom op ons forum, Patrick "De Floere".
't Is na een best stevige pauze dat je (terug) met onze prachtige hobby begint  :o

Je goed informeren is enorm belangrijk - en ons forum is een prima middel
Jammer dat je momenteel geen club of expo of zo kan bezoeken - want zo kan je ook veel leren
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Patrick,
Ik heb je een privé-berichtje gestuurd i.v.m. iemand uit het Mechelse die een heel groot lot m-sporen verkoopt.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

Citaat van: Gerolf op 03 mei 2020, 08:37:35 AM
...
Je goed informeren is enorm belangrijk - en ons forum is een prima middel
...
Zeker!
Nu het nog kan, denk goed na en informeer jezelf goed over alles, schaal, tijdperk, systeem etc...
Koop nog niets alvorens je er uit bent.
En vraag, vraag, vraag. Hiervoor dient het forum.  ;)

Welkom!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

floere

@svvander, mailtje ontvangen. Zeker het overdenken waard, thanks.