Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Belgisch stationneke H0

Gestart door Dirky, 02 mei 2020, 16:59:20 PM

Dirky

Met het voormalig station van Nederbrakel in gedachte ben ik een tweede model aan het maken op schaal H0. (Nummer 1 staat op TrainWorld) Grootste verschil met het origineel is dat ik alle muren bepleisterd heb, dus ook de kant naar het perron.

IMG_20200405_194120_resized_20200405_074153864 (2) by Dirky dyniMo, on Flickr

IMG_20200502_164718_resized_20200502_044744335 by Dirky dyniMo, on Flickr

Alhoewel er weinig inkijk zal zijn op de toekomstige baan voorzie ik toch enkele kleine details die wellicht in nacht-scenes met binnenverlichting zichtbaar kunnen zijn. Een simpel vloerke, een beetje metselwerk op de binnenkoer, wat minder strak pleisterwerk,...

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Dat is er meteen goed ingevlogen! Ik vermoed dat dit is voor die merkwaardige Belgische 3-rail zolderbaan?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Prachtig.

Met de uit de kluiten gewassen M2 op de achtergrond.  ;D Maar da's voor een ander draadje.


Is dit station ook uit hout of waarmee heb je het gemaakt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

renstimpie


svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

evan

In September gaan we hiermee verder.  De Verlichting en sturing van de baan worden volgende week namelijk zo goed als afgewerkt.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Groet Pierre.


Peter

Ziet er prachtig uit Dirk. Alleen vind ik het spijtig (maar smaken verschillen) dat de buitenmuren beplijsterd zijn wat volgens mij (maar wie ben ik) dit bij veel Belgische stations niet het geval was
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Citaat van: Peter op 21 augustus 2020, 12:36:47 PM
Ziet er prachtig uit Dirk. Alleen vind ik het spijtig (maar smaken verschillen) dat de buitenmuren beplijsterd zijn wat volgens mij (maar wie ben ik) dit bij veel Belgische stations niet het geval was

Nederbrakel, Flobecq, en nog enkele gelijkaardige stations hier in de streek hadden aan de straatkant bepleistering Peter...

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gare_de_Flobecq_(1).jpg