Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Belgisch baanwachtershuisje H0

Gestart door Dirky, 30 april 2020, 20:43:43 PM

Dirky

Een baanwachtershuisje, een beetje een mix van eentje uit Lauwe en een ander uit Orroir. Na de grondverf moet ik nu de muren een beetje grof pleisteren...

bwh_pleister by Dirky dyniMo, on Flickr

baanwachter orroir by Dirky dyniMo, on Flickr

20200429 002 by Dirky dyniMo, on Flickr

...

PeterVG

Mooi Dirk

Dit type van baanwachtershuisje was en is nog steeds echt alom tegenwoordig in België.
Ik begrijp niet dat hiervan nog geen bouwkit bestaat.
Die zou werkelijk op elke Belgische baan passen.

Dirky

thx...

(Kits ga ik zeker niet meer maken. Van mijn eerste huisjes in kit, café Leon en zijn gebuur, heb ik amper iets verkocht en alle stock ligt hier op te rotten...)

vyncky

Dat wordt een mooi gebouwtje Dirk!
Heb je dit met 3D printing of frezen gedaan?

Citaat van: PeterVG op 30 april 2020, 21:18:20 PM
Mooi Dirk

Dit type van baanwachtershuisje was en is nog steeds echt alom tegenwoordig in België.
Ik begrijp niet dat hiervan nog geen bouwkit bestaat.
Die zou werkelijk op elke Belgische baan passen.

Da's waar, maar zelfbouw is toch ook leuker :) en eens je de smaak te pakken hebt, koop je nog amper bouwkits... (sorry Dirk  ;))

Ik kan me niet herinneren dat dit model (of gelijkaardige afgeleide) op véél modelbanen staat. Enkel het prachtige Hamsart en Heide.

Enige problemen die ik had bij het bouwen waren het maken van de sierstrikken boven de ramen.
Odertussen zijn allerhande betaalbare technieken  (3D print, laten laseren,...) beschikbaar om deze te vervaardigen





Succes met de verdere bouw! en benieuwd naar het eindresultaat ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

erik de noorman

Op three times a bridge staat ook een versie van dit gebouw. Bij mij in de buurt (oud leireken) vind je er nog veel terug weliswaar verbouwd onder tussen.

Erik.


Dirky

Even off-topic:

Naar aanleiding van mijn opmerking dat mijn setjes liggen weg te rotten kreeg ik toch wel enkele privaat reacties... waarvoor dank!

Ik blijf wel bij mijn besluit geen H0 kits meer op de markt te brengen maar denk er sterk aan op een georganiseerde manier alle tekeningen en files van mijn H0 creaties (gratis) beschikbaar te stellen zodat iedereen de onderdelen zelf kan maken of kan laten lasersnijden of printen of whatever...

Je hoort het wel als er iets beweegt  :)

loco

In welke schaal heb je dit gebouw gemaakt? En in welk materiaal? Is het een gelaserd exemplaar?

Dirky

Citaat van: loco op 02 mei 2020, 11:07:36 AM
In welke schaal heb je dit gebouw gemaakt? En in welk materiaal? Is het een gelaserd exemplaar?

H0, PVC, gefreesd...

minitreintje

Citaat van: Dirky op 01 mei 2020, 20:30:48 PM
Even off-topic:

Naar aanleiding van mijn opmerking dat mijn setjes liggen weg te rotten kreeg ik toch wel enkele privaat reacties... waarvoor dank!

Ik blijf wel bij mijn besluit geen H0 kits meer op de markt te brengen maar denk er sterk aan op een georganiseerde manier alle tekeningen en files van mijn H0 creaties (gratis) beschikbaar te stellen zodat iedereen de onderdelen zelf kan maken of kan laten lasersnijden of printen of whatever...

Je hoort het wel als er iets beweegt  :)

Het beschikbaar stellen van tekeningen zou echt leuk zijn voor de DIY'ers.
Ik ben er zeker voor!

groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

jodo

Loco , Peter er staat HO in de titel van het artikel ,schaal 1/87

Jurgen

Citaat van: Dirky op 30 april 2020, 21:26:47 PM
(Kits ga ik zeker niet meer maken. Van mijn eerste huisjes in kit, café Leon en zijn gebuur, heb ik amper iets verkocht en alle stock ligt hier op te rotten...)

Staat dit gebouwtje nog ergens vermeld in MSM? Dan kan ik de foto's eens bekijken.
Ik ga ervan uit dat dit nog zelf geschilderd moet worden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Thommy

Citaat van: Jurgen op 03 mei 2020, 10:32:45 AM
Citaat van: Dirky op 30 april 2020, 21:26:47 PM
(Kits ga ik zeker niet meer maken. Van mijn eerste huisjes in kit, café Leon en zijn gebuur, heb ik amper iets verkocht en alle stock ligt hier op te rotten...)

Staat dit gebouwtje nog ergens vermeld in MSM? Dan kan ik de foto's eens bekijken.
Ik ga ervan uit dat dit nog zelf geschilderd moet worden?

Ik heb het magazine allesinds nog liggen. Ben ooit begonnen met het 3D te tekenen om dan te laten printen/frezen. Net zoals veel andere zaken waar ik ooit aan begonnen ben
Greetz

Thommy