probleempje met decoder?

Gestart door Jean, 12 oktober 2006, 21:53:28 PM

Jean


Een Trix lok met K?hn T145 decoder (DCC) rijdt van het ene op het andere moment alleen nog op kruipsnelheid. Zo opeens, plotsklaps tijdens een ritje. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?    
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik de oorzaak zou moeten zoeken.
CV's gecheckt, geen bijzonderheden.

Probleemomschrijving is vaag, ik weet het.
 
groet,
Jean  

tonycabus

Ook de 'middle speed'???
Die staat in CV 6 geloof ik, en moet als defaultwaarde de helft bedragen van CV 5, maximumsnelheid.
Of je motor heeft wat...
Welke loc is het? Heb je de condensatoren aan de motor verwijderd??
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jean

Nee, met CV 5 en 6 is niets aan de hand. Lijkt me stug dat CV instellingen 'spontaan' zouden (kunnen) wijzigen.

Het gaat om loc BR 217, de laatste 'echte' Trix uitvoering met 8-polige stekkerdoos waar de genoemde K?hn ingeplugd is. De loc heeft een perma motor met vliegwiel en snaaraandrijving op ??n draaistel.

Oververhitting kan het niet zijn, na twee uur zal een decoder toch wel helemaal afgekoeld zijn... Wat het wel is..? Zal morgen eens analoog bedrijf uitproberen. (en een andere decoder als ik die kan vinden)

Groet,
Jean
 



tonycabus

Door vonken krijg je wel eens rare dingen hoor Jean[xx(]
't Zou dus wel eens de dekoder kunnen zijn. Rijdt hij in beide richtingen even traag trouwens?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jean

Het kan niet anders dan dat de decoder deels stuk is.
De verlichting doet het, rijden gaat alleen op zeer lage snelheid.
Wel snel stuk, deze Kuhn. Maar even een beroep doen op de garantie.


groet,
Jean

n/a

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Door vonken krijg je wel eens rare dingen hoor Jean[xx(]
't Zou dus wel eens de dekoder kunnen zijn. Rijdt hij in beide richtingen even traag trouwens?



Ben het met Tony eens door vonken / kortsluiting kan je rare dingen krijgen. Voor de rest vraagt het onze decoder expert. Ik weet er te weinig vanaf.[;)]