Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Overlijden Charles Ocsinberg

Gestart door loco, 27 april 2020, 22:58:45 PM

loco

Vanavond het droevige nieuws vernomen dat mijn goede vriend Charles Ocsinberg vandaag is overleden als gevolg van een lang aanslepende ziekte.
Zo'n 10 jaar geleden heb ik Charles leren kennen. Ik was toen op zoek naar specifieke informatie voor een artikel in MSM, en hij nodigde mij uit bij hem thuis. Daarna zagen of hoorden we elkaar bijna maandelijks. Hij had suikerziekte en leed aan alle kwaaltjes die daarmee gepaard gaan.  Uiteindelijk heeft hij zijn strijd verloren.
Ik vergeet nooit zijn bijzondere kennis over al wat met treinen en hun geschiedenis te maken heeft en ik vergeet ook nooit zijn ongelofelijke zin voor humor. Beide zullen mij altijd bijblijven. Al wie Charles kent, zal dit ongetwijfeld beamen.

PeterVG

Helaas heb ik de man nooit ontmoet. Maar het is een naam als een klok die ik geregeld tegenkom in mijn honger naar info over wagens. Zeer bedroevend voor ons allen dat weer een stukje kennis verloren gaat. Maar vooral een groot verlies voor zijn naasten.
Sterkte gewenst

Gerolf

Ik ken de man niet, maar niettemin mijn medeleven ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Peter,

Mijn Medeleven en van harte sterkte toegewenst.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Onze innige deelneming, Peter.
Koester de mooie herinneringen en de toffe momenten die jullie samen hadden. Als je nood hebt aan een babbel, je kent mijn nummer hé.


Groetjes,

Koen en Marleen
Nooit te oud om te leren

Peter

Mijn innige deelneming Peter. Persoonlijk ken ik Charles niet maar dank zij u heb ik een paar keer kontakt (via email) met hem gehad in verband met zijn uitvoerige kennis die me heeft geholpen met mijn station Antwerpen-Linkeroever en de foto's die ik van hem kreeg en mocht gebruiken op het forum.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Peter en naaste familie leden gecondoleerd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Johnnytrein

Ook van mij mijn deelneming die naam klinkt mij bekend maar weet niet van waar.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

just4fun


guy holbrecht

Ik kan alleen maar bijtreden van Peter (Loco) zegt. Meermaals mocht ik beroep doen op Charles als ik historische informatie nodig had voor één of ander artikel in MSM. Charles was steeds bereid te helpen, ook al ging het met zijn gezondheid de laatste jaren zienderogen achteruit. Met Charles verdwijnt er  iemand die ontzettend beslagen was in de Belgische spoorweghistorie. Ik hoop dat zijn uitgebreid archief in veilige handen terecht komt, zodat in de toekomst er nog beroep kan op gedaan worden.

SuSke

Medeleven aan familie en vrienden
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

erik de noorman

Sterkte aan familie en vrienden.

Erik.