Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Hoe krijg ik dit uit elkaar?

Gestart door Belgaboy, 27 april 2020, 22:15:28 PM

Herwig

Als die kunststof busjes er nu relatief makkelijk kunnen worden 'uitgeschroefd' (*), moeten ze dan bij hermontage niet geborgd worden tegen het doorslippen op termijn ?
(  *  had een min of meer passend imbus-sleutelje ook bruikbaar geweest ?  )

Thommy

Herwig. Er is een reden waarom ze ooit torxen gemaakt hebben hé. Met een imbus zou dit kunnen maar is de kans op beschadigen net iets groter omdat je minder contactoppervlakte hebt.

Maar ik volg wel dat dit op de 1 of andere manier geborgd zou moeten geraken. Tenzij dit eigenlijk goed klemt, maar dat zou me verbazen dat dit niet mee draait na verloop van tijd
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 29 april 2020, 07:46:09 AM
Met een imbus zou dit kunnen...maar dat zou me verbazen dat dit niet mee draait na verloop van tijd

Zeker omdat het al een keer verwijderd is geweest.
Ik zou het voor alle zekerheid wat opruwen en borgen met secondelijm
(tip; gebruik secondelijm in gel-vorm van bvb loctite, dat kan je de eerste 10 seconden nog manipuleren)

@ Herwig; een vaste regel in de mechanica; Gebruik materiaal waarvoor het is gemaakt en maak iets met het gepaste materiaal

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiIhLTKn43pAhVI26QKHWNdAA8QtwIwAXoECAgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DoqeekVjxd7Y&usg=AOvVaw3f5oCElKJEB0C30vh07Xu2

;)

dani

Citaat van: traxx2837 op 28 april 2020, 07:58:56 AM
Hallo Dany,
Niet helemaal doorgeslapen vermoed ik.
Op de foto is toch duidelijk te zien dat de asdiameter veel kleiner is dan de opening in het kunststofdeel !!!!!!!!!!!!!
Uitdrijven kan hier niet niet, de drevel gaat door de opening !!!!!!
Klaas heeft dus gelijk, enkel een haakje dan dit probleem oplossen.

Hopelijk is dat kunststofdeel niet in het vliegwiel gelijmd, dan zal het beschadigd worden bij het verwijderen en zal een 3D-print hopelijk de oplossing moeten brengen.


HEEEEL goed uitgeslapen toch...

Je moet eens dringend kijken naar hoe een poelietrekker werkt.
Je klemt die op het vliegwiel niet op het plastiek stukje.

En het si een bewerking in 2 stappen.

Maar ach...   ik ga er niet over in discussie. Je hebt helemaal gelijk hoor....

Wat baten kaars en bril
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.