DMS rijtuigen NMBS

Gestart door Michael, 26 april 2020, 08:45:59 AM

Ludwig

Van de vorige oplage heb ik de bordeaux versie art 42007 in mijn collectie (60 88 99-70-036-3).
Moest iemand willen ruilen met een oranje versie hoor ik het graag.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Houdini

Citaat van: Jurgen op 01 mei 2020, 13:21:39 PM
Citaat van: Houdini op 01 mei 2020, 13:15:33 PM
Citaat van: Jurgen op 01 mei 2020, 13:10:42 PM
Dus, deze rijtuigen reden enkel in speciale treinen mee. Dat weten we dan ook weeral.

Zo sparen we ook weer geld uit.

Heeft iemand een idee welk rijtuignummer het rijtuig van de hulptrein heeft op dit model?

Ik heb zelf een model van de oude productie en weet dat het nummer op een bepaald moment gewijzigd werd. Alleen weet ik niet welk nummer LS nu op de markt gooit.

Met de hulptrein bedoel je de gele van TW Hasselt?

60 88 99-00 057-4


Dat is degene die ik bedoel inderdaad. Het nummer is dezelfde als die van mij uit de oude productie.

Er is in de oude productie ook een variant met het nummer 60 88 99-29 057-1 geweest, vandaar de vraag. Deze had referentie 42000.
De mijn heeft referentie 42012.

Bij de mijne staan de draaistellen dus niet helemaal correct, maar daarvoor ga ik hem nu niet weg doen. Op de baan valt dit nauwelijks op.

Ah, dus de 42012 en de 42097 hebben dezelfde nummer?

Metpetergaathetbeter

enkel wat meer gedetailleerd ;)

Jurgen

Citaat van: the_gold op 01 mei 2020, 13:26:44 PM
Citaat van: Jurgen op 01 mei 2020, 13:10:42 PMHeeft iemand een idee welk rijtuignummer het rijtuig van de hulptrein heeft op dit model?

60 88 99-70 037-1


De DMS van de hulptrein is de gele met zwarte strepen.

Ik vermoed dat dit van één van de andere 2 is? De bordeaux of de New Look? (Of was dit hetzelfde, herschilderde, rijtuig?)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Houdini

Citaat van: the_gold op 01 mei 2020, 13:26:44 PM
Citaat van: Jurgen op 01 mei 2020, 13:10:42 PMHeeft iemand een idee welk rijtuignummer het rijtuig van de hulptrein heeft op dit model?

60 88 99-70 037-1

Dat is de new look generatorwagon

Jurgen

Citaat van: Houdini op 02 mei 2020, 11:07:16 AM
Citaat van: the_gold op 01 mei 2020, 13:26:44 PM
Citaat van: Jurgen op 01 mei 2020, 13:10:42 PMHeeft iemand een idee welk rijtuignummer het rijtuig van de hulptrein heeft op dit model?

60 88 99-70 037-1

Dat is de new look generatorwagon


Dan is dit hetzelfde rijtuignummer als de DMS uit de oude productie, referentie 42011.


Ik vermoed dat de bordeaux variant het nummer 60 88 99-70 036-3 zal hebben? Indien ja, dan is dit hetzelfde als referentie 42007.

Enige verschil is dat de draaistellen op de nieuwe variant correct staan en er waarschijnlijk meer nog details op het model zitten.

Voor mij is dit geen reden om mijn "oude" model van de hulptrein te vervangen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

2012

Dit is de oude hersporingstrein van Merelbeke, deze had nog een extra wagon mee, ik neem aan dat niet alle materieel in de pakwagen kon.
Later hebben ze dan ook een nieuwe DMS gekregen maar ondertussen heeft Merelbeke zijn hersporingstrein kwijtgespeeld. Ik denk dat men er maar een twee tal behouden heeft voor gans Belgie. Schaarbeek heeft er allezins nog één.



Jurgen

Hasselt is ook reeds weg dacht ik.

Als ik me niet vergis is onlangs de kast van het rijtuig als schroot te koop aangeboden geweest.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

2012

Op 24/4/2012 ben ik vanuit Gent met de 2715 naar Mons mogen rijden, efkes moeten zoeken naar mijn foto's maar dan toch gevonden, om de nieuwe hersporingstrein FKR te gaan halen. Die hebben ze gemaakt in de atelier van Cuemes. Ik wist niet op voorhand wat ik die dag moest doen, maar was wel een speciale rit. Gewapend met mijn fototoestel trok ik die dag naar het werk en maakte deze fotos :-)
Voor de liefhebbers ook wel paar detail fotos.
















































doomslu

Mooi.
Geheel opgefrist blijkbaar, maar toch al een lamp stuk...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

2012

Citaat van: doomslu op 03 mei 2020, 11:26:02 AM
Mooi.
Geheel opgefrist blijkbaar, maar toch al een lamp stuk...

Inderdaad, komt uit de atelier en ...  8)

Metpetergaathetbeter

en onderaan die begeleidende wagon hangt die bougie waarop men kisten heeft geplaatst die met een stang werden meegetrokken, of dat is alvast wat ik veronderstel ;)

Michael

Kurt bedankt voor deze mooie detail foto reeks.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

2012

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 mei 2020, 11:43:55 AM
en onderaan die begeleidende wagon hangt die bougie waarop men kisten heeft geplaatst die met een stang werden meegetrokken, of dat is alvast wat ik veronderstel ;)
Men gebruikt deze wielletjes om onder een geblokkeerde as te zetten, dan kan men die trein of wagon zo wegslepen naar de atelier, dat noemt lorries. Als men dat gebruikt mag men daar ni rap mee rijden uiteraard en er zal ook iemand mee zijn van de atelier, regelmatig stoppen en die wielkes smeren met de verpomp, checken as ni warm loopt enz ... heb dat ook es moeten doen, met een MR96 vanuit Sint-Niklaas naar Mechelen aan 20 per uur.... :o :o :o :o

ronny-vdv

Mooie foto's.
Heb je soms foto's van de andere zijde?
Bedankt,
Mvg,

ronny-vdv