Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Loc maakt zoemend geluid vanzodra deze begint te rijden.

Gestart door svvander, 24 april 2020, 21:14:45 PM

svvander

Vandaag mijn eerste Piko loc ontvangen (BR 186 Captrain). Wat mij opviel was dat de loc een zoemend geluid begint te maken wanneer deze begin te rijden (duidelijk het geluid van de motor). Bij mijn andere loc's hoor je dit ook wel, maar het is de eerste keer dat het mij zo erg opviel. Is dit eigen aan Piko? Of moet deze nog "roderen" en zal het daarna minderen?
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

ERVIN

Hem eens goed zijn rondjes laten rijden , op halve snelheid en normaal gezien zal dat zoemend geluid dan na een tijdje vanzelf verdwijnen.
Goede en mooie keuze trouwens , Traxx Captrain.  ;)

svvander

Bedankt Erwin. Ik was er al ff naar op zoek, maar om de één of andere reden greep ik er altijd net naast  :( Nu gekocht via Marktplaats Nl, van een vriendelijke man, die blijkbaar vroeger in mijn straat (of de straat ernaast) woonde. De wereld is klein.

Lees nu juist op het 3-railforum dat Piko daar min of meer voor bekend staat... ook voor het ratelen van de sleper. (Maar daar heb ik al een truckje voor gevonden). Ik zal zien dat ik 'm volgende week eens rustig kan laten "roderen".
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

bellejt

als er een esu decoder inzit wil het weleens helpen de frequentie voor aansturing te veranderen

svvander

Enig idee welke CV dit is voor deze loc? Ik heb 'm uitgelezen, zou een Uhlenbrock decoder zijn. Er zit helaas geen boekje bij en op het net vond ik dit niet direct terug. (Maar ik vermoed dat ik het enkel in het Duits zal vinden, misschien vandaar).

Ludwig

Citaat van: svvander op 24 april 2020, 21:54:38 PM
Bedankt Erwin. Ik was er al ff naar op zoek, maar om de één of andere reden greep ik er altijd net naast  :( Nu gekocht via Marktplaats Nl, van een vriendelijke man, die blijkbaar vroeger in mijn straat (of de straat ernaast) woonde. De wereld is klein.

Lees nu juist op het 3-railforum dat Piko daar min of meer voor bekend staat... ook voor het ratelen van de sleper. (Maar daar heb ik al een truckje voor gevonden). Ik zal zien dat ik 'm volgende week eens rustig kan laten "roderen".

En welke truck heb je dan toegepast ?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

svvander

Nog geen, maar ik heb er wel over gelezen op het 3-railforum. Best daar eens zoeken. Als ik het terug kan vinden, plaats ik het hier.

bellejt

svvander

Blijkbaar is er een site waar al deze zaken zijn opgesomd, ik weet alleen niet meer dewelke... nog ff zoeken.

efl045

Citaat van: Ludwig op 25 april 2020, 10:13:09 AM
Citaat van: svvander op 24 april 2020, 21:54:38 PM

En welke truck heb je dan toegepast ?
Ik 'overtrek' de slepers met messing veerband, kost bijna niks, werkje van niks en je 3-rail loc wordt (bijna) zo geluidloos als een 2-rail loc. Veel beter dan de zogenaamde 'fluisterslepers' alleszins!
Wie het niet gelooft heeft het nog nooit geprobeerd, wie niet waagt blijft maagd  ;)

svvander

Citaat van: efl045 op 25 april 2020, 12:18:34 PM
Ik 'overtrek' de slepers met messing veerband, kost bijna niks, werkje van niks en je 3-rail loc wordt (bijna) zo geluidloos als een 2-rail loc. Veel beter dan de zogenaamde 'fluisterslepers' alleszins!
Wie het niet gelooft heeft het nog nooit geprobeerd, wie niet waagt blijft maagd  ;)

? Wa's da?  :D Nog ooit van gehoord eerlijk gezegd. Foto'ke!

efl045

svvander

'k had het al gezien... heel duidelijk, waarvoor dank.