Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

vondst

Gestart door Alberke, 23 april 2020, 12:56:45 PM

Herwig

aan Havoc,
en Hugo,

Die Brusselse PCC nr. 7103 van de Brusselse lijn 55 poseert naast een Brusselse Hulstkamp.  Zonder enige twijfel.

Maar (bijna) gepensioneerde Sinjoren kennen waarschijnlijk den Hulstkamp op de Keyserlei. 
Met voor de deur:   de beige Miva-trams, de ATM-taxi's (zwarte Plymouths met vleugeltjes en daarna goudgele diesel Peugeots 404)
plus de Sabena-bus naar Melsbroek/Zaventem.
En mijn ma & pa in de jaren zestig met ne Stella, Carlsbergske of Tu'ke en ik met een limonàtje ...

[  Zou die café-benaming  Hulstkamp  iets te maken hebben met de Hollandse jenever Hulstkamp ?  ]

Havoc

Citaat van: Herwig op 24 april 2020, 15:09:13 PM[  Zou die café-benaming  Hulstkamp  iets te maken hebben met de Hollandse jenever Hulstkamp ?  ]

Rechtstreeks van de webpagina van de Antwerpse Hulstkamp die nog steeds bestaat:
CiteerDe zaak dankt haar naam aan de Hollandse jenever, Hulstkamp, die destijds vaneen zekere populariteit genoot. De familie Hulstkamp runde de Rotterdamse distilleerderij en likeurstokerij "Hulstkamp & Zoon & Molijn" (1775-1979). Doordat het bedrijf destijds verscheidene vestigingen had, verspreid over geheel Europa, raakte de Hulstkamp jenever alsmaar bekender. Later, in 1979, werd het bedrijf overgenomen door Bols.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Citaat van: Alberke op 24 april 2020, 15:01:03 PMen nu met contactloos betalen

Ooit... Staat zelfs op het scherm "binnenkort...". Voor een zekere definitie van "kort". :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Citaat van: Havoc op 24 april 2020, 15:19:30 PM
Citaat van: Alberke op 24 april 2020, 15:01:03 PMen nu met contactloos betalen

Ooit... Staat zelfs op het scherm "binnenkort...". Voor een zekere definitie van "kort". :)
Ik dacht dat er stond "volgend jaar", dat blijft dan ook up to date hé  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D