Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

Gerolf

Mooie evolutie

Citaat van: RobVille op 21 november 2022, 15:29:47 PM
Bij de spoorwegovergang zijn nu de overweglichten en een tweetal seinen geplaatst. Ook heb ik de lantaarns vastgelijmd. 

Hier zou ik gekozen hebben voor uitneembare, met een stekkersysteem. Die paaltjes zijn kwetsbaar, en bij je verdere werken ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RobVille

Klopt. Zelf heb ik ervoor gekozen om alle technische zaken gerealiseerd te hebben voordat het landschap aangekleed wordt. En inderdaad vaak wat gemold, wordt intussen een expert in het repareren hiervan. Voordeel is wel, dat van alle modules de koven verwijderd kunnen worden en de toegang van beide kanten van de bakken mogelijk is.

De linkerkant van mijn modelbaan is nu klaar, in die zin dat alle verlichting en seinen geplaatst zijn. Alle kabeltjes en decoders zijn aangesloten en kunnen met de Apple aangestuurd worden.





Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

mark7758

Gaaf. Ik heb bijna mijn hele station af. (struiken, bomen, etc) Maar de wisselservo's moet ik nog wel aansluiten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

zo te zien mooie vorderingen aan een baan die niet "te overdreven aangekleed" wordt.

Eigenlijk zoals in het echt, fraai door zijn eenvoud. Dat Noordamerikaanse het heeft toch wat !

RobVille

Inderdaad, met wat rails, seinen, overweg, lantaarnpalen ... kun je best een realistische modelbaan bouwen. Nog een klein element toegevoegd, een kleine, houten damwand als bescherming voor de landweg.



Ik denk dat na het wheatheren deze houten wal minder opvalt in het landschap.

Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

Hallo,

Nog wat Sculptamold verwerkt bij de spoorwegovergang en nog wat seinen geplaatst.













Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Ronald


RobVille

Vandaag maar eens begonnen met de koofverlichting. Best wel een moeilijk onderwerp. In mijn vorige modelbaan had ik per module twee LED-strips, een aan de voorkant en een aan de achterkant. Met deze verlichting kon ik ook een dag / nacht schakeling realiseren. Eigenlijk heb ik van deze mogelijkheid weinig gebruik gemaakt. Op diverse forums lopen zoeken naar oplossingen. Eerlijk gezegd is er bar weinig te vinden. Wel kwam ik deze oplossing om LED Batten te gebruiken, tegen. Dus gelijk maar een aantal besteld (LED Batten, koppelbaar 120 cm, 6500K koud wit, 24W). Per module heb ik twee eenheden gekoppeld. Bij de overgang tussen de bakken heb ik een koppelsnoer gebruikt. Nu maar even wennen aan dit licht. Een oordeel is moeilijk te geven omdat de modelbaan nog geen vegetatie heeft  ;D



















Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Klaas Zondervan

De keuze voor led-battens kan ik alleen maar toejuichen. Spoorbanen met alleen een paar ledstrips er boven vind ik persoonlijk te donker, en mijn camera waarschuwt dan ook dat er te weinig licht is om uit de vrije hand te fotograferen.
6500K is dan weer erg wit. Om te fotograferen is het ideaal omdat het daglicht benadert, maar om naar te kijken lijkt het me iets te wit. Zelf houd ik het op 4000K.

RobVille

Hallo,

De eerste van de modules van Boulder Crossing is nu technisch klaar. Terugmelders zijn geïnstalleerd en de wissels worden nu door servo's aangestuurd. Ook de verlichting van het fabrieksterrein is nu klaar. Tijd voor een proefrit.





Ik heb nog een filmpje met mijn iPhone gemaakt -->
https://www.youtube.com/watch?v=VTH36Xe8VqE&t=2s

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

mahtoska1

Mooie testrit.

Als ik eerlijk ben, vind ik de tunnel  niet zo geloofwaardig. Het lijkt wel of de rotsen hangen te zweven. Ik denk dat in het echt de rotsen worden afgebroken.
Dit is natuurlijk gebaseerd op foto's die je post.

RobVille

Kijk, hier kan ik wat mee. Ik heb nog wat foto's op internet opgezocht van spoorwegtunnels. Bij sommige tunnels "hangen" rotsen over de tunnelingang en is deze ingang vaak een nis. Maar je hebt gelijk, het kan wat eleganter, minder massief.







De tunnelingang kan ik niet meer veranderen. Wel probeer ik de locatie van de tunnelingang iets geloofwaardiger te maken.

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

Aantal zaken aangepast. Voorlopig (  ;) ) ga ik geen nieuwe aanpassingen meer maken. Kloppen een aantal dingen niet meer, prima, geef jullie oordeel en ik zal dit meenemen naar mijn volgende project, Bypass Junction.

Aanpassen tunnelingang -->





Aanpassen rotslandschap, aanleg van een extra voetpad -->







Bij "Glacier Industries" heb ik de schutting weggehaald en de rotsen aangepast -->







Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Kautenbach


RobVille

#299
Klopt  :)

Okay, momenteel is mijn modelbaan technisch gezien klaar. Mijn streven is het bouwen van modelbanen met een kleine diepte maar met relatief veel lengte. De nadruk ligt dan ook op baantechnische aspecten. Ik streef naar een, voor mij, globale detaillering.



De treinenloop is voor mij veel interessanter. In het geval van Boulder Crossing is het thema een doorgaande lijn met veel, intensief vrachtverkeer. Daarnaast is er een werkplaats en een industrie gedeelte. Beide bieden voldoende mogelijkheden om te rangeren.

Op dit moment heb ik ruim vier jaar gebouwd aan beide banen. Nu is het tijd voor de afwerking. Hoe ik dit ga doen, weet ik nog niet. Nu is het zaak om beide modelbanen met elkaar te verbinden middels een schaduwstation met keerlussen. Ik gebruik de volgende opzet.

Volledig overzicht van de modelbaan -->


Schaduwstation met keerlussen -->


Ik heb nog een aantal, gemaakt met een iPhone, video's.

https://www.youtube.com/watch?v=Lx_oFUda1-4
https://www.youtube.com/watch?v=MOlTOqw9om8
https://www.youtube.com/watch?v=_HlAqcqtB8s
https://www.youtube.com/watch?v=7agWyDDY05Q
https://www.youtube.com/watch?v=VTH36Xe8VqE

Prettige jaarwisseling,
Rob


Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction