Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

RobVille

Luc,

Klopt. Werkt perfect. Op hun eigen website staan filmpjes. Kwestie van stekkertjes.

Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

Nu is het Amerikaanse spul best wel grof van structuur, minder verfijnd dan de Europese bouwpakketten in H0, daarom toch maar de vierkante pijler van de ondersteuning van de transportleiding vervangen. Op de foto's leek deze pijler te grof. Vervangen door een smaller exemplaar, zoals de eerste pijler.



Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

SuSke

Wel zonde dat de verticale kolommen van de enkele ondersteuningen net verkeerd staan. Een dom foutje van de fabrikant van de kit.
Het zijn wel pendelsteunen, maar dan nog moeten de kolommen 90° gedraaid zijn (heeft te maken met kniklengte en traagheidsmomenten van de profielen).

Verder vindt ik het een prachtige baan die je daar gebouwd hebt.
We wachten op de kleur....  :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Kautenbach

Ha, nu zie ik wat je bedoelt Frans, goed vies maken dan, t is wel een spectaculaire constructie zo ;D

SuSke

Zoals altijd Wim, mijn door beroepservaring misvormd oog ziet zoiets gelijk, 90% van de mensen die naar een baan kijken,zien het zelfs niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Luc

Oufti!

RobVille

#276
Ik heb de vierkante pijler verwijderd en vervangen door een eleganter exemplaar  ;)





Ik hoop dat Frans een oogje toeknijpt bij mijn volgende projectje. In het plafond van de machineloods heb ik een LED verlichting aangebracht en vervolgens het dak ergens opgeborgen. Veel tijd gestoken in het afwerken van het gebouw zelf, de inspectieput met verlichting en een gedeeltelijke inrichting van het gebouw. Goed, nu het dak. Waarheen met de elektriciteitsdraadjes. Ik had geen zin om deze via de muren en de vloer van de loods te leiden. Geheid schade! Kortom, een gat geboord in het dak en op de uitgang een huisje geplaatst.





Toen dacht ik, misschien kan de draden via een overspanning naar de onderkant van de module voeren.







Ik denk dat de "kleur" pas medio volgend jaar gaat komen. Voorlopig moet ik nog een aantal technische aspecten uitvoeren, zoals het plaatsen en configureren van seinen, achterwand samenstellen, koofverlichting monteren, installeren terugmelder modules, servo's, verdere verlichting .... en ik bouw in mijn eentje.

Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

SuSke

Je hebt jezelf een mooie dichterlijke vrijheid gepermitteerd Rob.
Een praktische oplossing voor jou probleem die zeker niet fout is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

#278
Dank je.

Goed, de pijlers onder de galerij, afgezien van de foutieve interpretatie door de fabrikant, vond ik toch een beetje ielig. Ook hier weer een kleine aanpassing ;)





Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

SuSke

Top Rob, door je versterking heb je gelijk de fout van de fabrikant gecamoufleerd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS

Die poten zien er wel veel beter uit zo!

RobVille

Dit weekend bezig geweest met het aanleggen van de verlichting in het gebied van de werkplaats. Toch wel handig die foto's. Zo zie je bij de werkplaats op verschillende plekken de verlichting door de muur schijnen. Kortom, verbeterpuntje. De stalen brug geeft weer een aparte invulling van het gebied.













Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

RobVille

Nog een aantal elementen toegevoegd aan de overslag.





De brug met de ingebouwde verlichtingsdraden geplaatst.





Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

DFS

Begint een aardig geheel te vormen, knap!

RobVille

#284
Bij de spoorwegovergang zijn nu de overweglichten en een tweetal seinen geplaatst. Ook heb ik de lantaarns vastgelijmd. 





Bij de overslag wilde ik naast verlichting langs de spoorlijn, ook verlichting hebben in de ruimte waar de wagons geladen worden. Van Woodlands heb ik een aantal Led's gekocht, van het type "Cool White LED Nano Lights".



Weer liep ik tegen hetzelfde probleem aan als bij de locomotievenloods. Hoe werk ik die kabels weg. Van Evergreen had ik nog een aantal buizen van verschillende diameter liggen. Deze heb ik gebruikt als armatuur.



Het leuke van dit systeem is de mogelijkheid om de helderheid van de LED's te regelen. Verder heb je ook geen omkijken naar technische zaken om de LED's te laten branden. Gewoon inpluggen, stekkers zitten er al aan, en het werkt. Vervolgens heb ik weer via een aantal constructies de draden naar de onderkant van de module geloodst.

 







De beide draden van de LED's komen vanuit de ruimte tussen beide horizontale balken en worden via de pijp naar beneden geleid.

Tussen beide silo's in heb ik nog een klein afdakje geplaatst.



Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction