Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

evan

Een scheutje, lees een eetlepel lijm op een grote soepkom sculptamold   ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

just4fun

Citaat van: evan op 13 oktober 2020, 16:09:41 PM
... eetlepel ... soepkom ...
Keukenterminologie, dat snap ik  ;)
Thx!
Paul

RobVille

#77
Hallo,

Gisteren de doos met isopropanol ontvangen. Gelijk maar gaan sproeien. Op de volgende foto lijkt de "begroeiing" af te nemen. Goede tip ???



Omdat ik de reeds gebruikte sculptamold niet helemaal vertrouwde, immers ik had een vrij dikke laag gebruikt voor het vormen van het gebergte, toch maar besloten een gedeelte van het landschap te slopen. Dit heeft als voordeel dat ik het landschap opnieuw mag boetseren, op zich was ik toch niet helemaal tevreden. De heuvels vond ik te eentonig. Inbouwen van een klif leek me een leuke uitdaging. Daarom de procedure maar weer volgen zoals ik die bij de eerste module had gebruikt. Zoveel mogelijk het landschap vorm geven met styrodur, met een mal een aantal rotsen gieten en vervolgens beide samenvoegen of misschien toch een houten afscheiding ......






Sculptamold is binnen, we kunnen weer verder ;)

Groetjes,
Rob



I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,


Citaat Rob -->

"Zoveel mogelijk het landschap vorm geven met styrodur, met een mal een aantal rotsen gieten en vervolgens beide samenvoegen of misschien toch een houten afscheiding ......"


Het probleem met deze module is, dat aan de achterkant een koker is gemonteerd. In deze koker (6 cm x 6 cm) ligt de rijweg voor (vracht)auto's die van module 1 naar module 3 rijden.




Omdat de hellingen dan erg steil worden en ik ook nog ruimte wil hebben voor een seinhuis, dan maar (weer) rigoureus slopen. Om de noodzakelijke ruimte te creëren heb ik in eerste instantie de achterkant van de module net boven de koker aangepast. Daarnaast bouw ik twee houten afscheidingen die doorlopen naar de houtopslag. Nu krijg ik ruimte voor het seinhuis en een weg langs het spoor naar de weg bij de houtopslag.



Rob



I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

De basis voor het landschap is een combinatie geworden van een houten beschoeiing en een enkele rotspartij. De houten wand heb ik gedeeltelijk weggewerkt in de rotsen en volgt de spoorlijn. In de kleine inham links komt een seinpost.






Ik werk met twee rotsmallen voor het maken van gipsafdrukken. Deze breek ik vervolgens in stukken en deze worden dan in het landschap geplaatst.Wanneer de sculptamold met de rotsen is uitgehard, worden deze nog bijgewerkt.







Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

Gebied rond de graanoverslag.



Na een beetje knutselen, is de ruwbouw klaar. Nu even wachten op de silo's ;) en de Hall - sensoren voor de terugmelding van de auto's.









Groetjes,
Rob

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Inderdaad, ben eens benieuwd naar verdere afwerking van de landschapsbouw.

Ronald

Ja, ik ook. Maar daar zit Rob niet ver meer vanaf ;)

Kautenbach


Cozzy

Mooi dingen Rob!
Die eerste foto is echt imposant...

Groet,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

RobVille

Dank jullie voor de feedback 8)

Voordat ik met de verdere afwerking van het landschap ga beginnen, wil ik dat alle technische zaken geregeld zijn. Op dit moment wacht ik nog op de Amerikaanse seinen. Dus eerst moeten alle wissels en seinen aangesloten zijn en werken, de terugmelding (iTrain) geregeld. Vervolgens wil ik alles testen. Rijden de treinen probleemloos? Dit geldt ook voor de auto's. Nadat alle modules zonder problemen, goed aan elkaar passen, dan worden de twee andere koven gebouwd met daarin de LED-verlichting (dag/nacht). Dan pas komt de finale afwerking. Zelf wil ik een landschap met veel vegetatie, in herfsttinten bij een passende achtergrond. Juist die laatste stap wil ik uitbesteden ;)

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

Omdat ik de houten brug over de rivier, achteraf gezien toch een beetje lomp vond, maar een nieuwe poging gewaagd. Deze houten brug moet nog worden geschuurd en gewheaterd. Van mijn oude baan vond ik nog hekken in een doos. Deze wil ik in een later stadium aan de brug bevestigen.








Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Hallo,

De brug ligt nu op zijn definitieve plek.





Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog